نسیم گیلان

آخرين مطالب

چشمه داماش و رودخانه سپیدرود در حال خشکیدن ، پرواز قوی سفید انزلی اجتماعي

چشمه داماش و رودخانه سپیدرود در حال خشکیدن ، پرواز قوی سفید انزلی
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور با انجام هفته بیست و هفتم از سر گرفته شد که در نهایت داماش و سپیدرود مغلوب، و ملوان انزلی برابر حریفش پیروز شد.

در جریان این رقابت ها ، تیم فوتبال سپیدرود رشت در یک بازی خارج از خانه مغلوب تیم قشقایی شیراز شد ، تیم داماش گیلانیان در یک بازی خانگی مغلوب تیم خوشه طلایی ساوه شد اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی موفق به پیروزی برابر بادران تهران شد.
پس از تعطیلی حدود چهار ماهه به دلیل شیوع بیماری کرونا، رقابت های فوتبال لیگ دسته اول با برگزاری 9 دیدار همزمان پیگیری شد که تیم داماش در یک بازی خانگی در ورزشگاه خالی از تماشاگر سردارجنگل رشت رو در روی تیم فوتبال خوشه طلایی ساوه قرار گرفت.
تیم داماش گرچه در این دیدار به خصوص اوایل نیمه دوم و همچنین دقایق پایانی این بازی برتر از حریف خود ظاهر شد، اما سرانجام با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریفش شد تا این تیم با شکست، مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور را آغاز کند.
البته اخراج دو بازیکن داماش در طول مسابقه را می توان از دیگر علل شکست این تیم عنوان کرد که به طور حتم این تیم با 9 نفره شدن ، توان مقابله با تیم قدرتمند خوشه طلایی ساوه را نداشت و سرانجام یک شکست خانگی را متحمل شد.
داماشی ها که در نیم فصل اول رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور نتایج بسیار خوبی را کسب و به عنوان برترین نماینده گیلان در این مسابقات شناخته شد، در نیم فصل دوم با توجه به مشکلات شدید مالی و مدیریتی، دچار بحران شده که این امر نیز تاثیر منفی روی نتایج این تیم داشته است.
با توجه به این شکست و همچنین چند شکست قبلی تیم داماش که حتی در یک دیدار خارج از خانه نیز به دلیل مشکلات مالی حضور نیافت و سه بر صفر بازنده اعلام شد، داماشی ها از نیمه اول جدول رده بندی به نیمه دوم سقوط کرده و هر روز به تیم های انتهای جدولی نزدیکتر می شوند.
اگر این روند تیم فوتبال داماش گیلانیان ادامه یابد ، بی شک این تیم نیز یکی از گزینه های سقوط خواهد بود و با توجه به شرایط فعلی مدیرتی و بحران مالی موجود ، می توان گفت که چشمه داماش در حال خشکیدن است.
البته این تیم از پشتوانه خوب طرفداران خود برخوردار است و داماش همانند دو نماینده دیگر گیلان از تیمهای پرطرفدار شهرستانی محسوب می شود و به همین دلیل مسئولان ورزش و همچنین سایر مسئولان گیلان باید چاره ای بیاندیشند تا با برطرف شدن مشکلات این تیم ، داماش در بازی های بعدی لیگ دسته یک با قدرت ظاهر شود.
اما تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول نیز که هفته گذشته در تنها دیدار عقب افتاده این مسابقات پا به میدان گذاشت و در یک دیدار خانگی مغلوب تیم هوادار تهران شده بود، در هفته بیست و هفتم این رقابت ها در دیار سعدی وحافظ رو در روی تیم قشقایی قرار گرفت.
سپیدرودی ها با پیروزی در این دیدار خارج از خانه آنهم مقابل تیم نه چندان قدرتمند قشقایی شیراز، می توانستند خود را از انتهای جدول جدا و به تیم های میانه جدول نزدیکتر شوند و حتی هم امتیاز با تیم قشقایی قرار گیرند اما این تیم در این بازی متحمل شکست یک بر صفر شد.
نادر دست نشان مربی باتجربه سپیدرودی ها نیز نتوانست در این بازی خارج از خانه امتیازی کسب کند و با این شکست، این تیم یک گام دیگر به انتهای جدول نزدیکتر شد.
تیم فوتبال سپیدرود طی دو هفته اخیر در دو دیدار متوالی مغلوب حریفان خود شد تا با این دو شکست و همچنین عدم کسب حتی یک امتیاز از این دو بازی ، جای ملوان را در رتبه هفدهم بگیرد تا زنگ خطر سقوط برای این تیم به صدا درآید.
البته هنوز تا پایان رقابت های لیگ دسته اول ، هفت هفته دیگر باقی مانده اما باید مشکلات تیم سپیدرود که بیشتر مشکلات مالی است نیز برطرف شود تا این تیم نیز با روحیه مناسب تری در بازی های باقی مانده حضور یابد.
اگر مسئولان این تیم و همچنان مسئولان ورزش گیلان باید چاره ای را برای برطرف کردن مشکلات موجود این تیم پرطرفدار بیاندیشند وگرنه به طور حتم سپیدرود با خطر جدی سقوط از رقابت های لیگ دسته اول مواجه خواهد شد و هم اینک نیز با توجه به نتایج کسب شده، شاهد خشکیدن رودخانه خروشان سپیدرود هستیم.
به طور حتم با برطرف شدن مشکلات به خصوص مشکلات مالی دو تیم پرطرفدار رشتی ( سپیدرود و داماش) این دو تیم می توانند نتایج بهتری را در رقابت های لیگ دسته اول کسب کرده و سهمیه خود در این لیگ را حفظ کنند.
اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده گیلان در رقابت های لیگ دسته اول که یکی از تیم های پرطرفدار و قدیمی کشور محسوب می شود، در روز ناکامی تیم های سپیدرود و داماش ، دست به کار بزرگی زد و با نتیجه دو بر صفر برابر تیم بادران تهران پیروز شد.
ملوانان که هم اینک اکبر میثاقیان را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود می بینند، در شروع مجدد رقابت های لیگ دسته اول در یک دیدار خانگی که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی همانند سایر دیدارها بدون حضور تماشاگر برگزار شد، برابر تیم سختکوش بادران تهران پیروز شد تا با کسب هر سه امتیاز این بازی، بالاتر از سپیدرود در جدول رده بندی قرار گیرد.
البته طرفداران تیم فوتبال ملوان بندرانزلی انتظار دارند که میثاقیان در بازی های خارج از خانه نیز همینگونه هجومی بازی و نتایج قابل قبولی را کسب کند تا قوی سپید انزلی با پرواز بر فراز آسمان لیگ دسته اول، سهمیه خود را در این لیگ حفظ کند چون هم اینک نیز این تیم جایگاه مناسبی در جدول رده بندی ندارد و خطر سقوط ملوانان را نیز تهدید می کند.
به هرحال تیم ملوان بندرانزلی تنها نماینده موفق گیلان در هفته بیست وهفتم رقابت های لیگ دسته اول بود چون این تیم توانست برابرحریفش به برتری دست یابد و طعم شیرین پیروزی را بچشد اما تبم های داماش و سپیدرود با شکست برابر حریفان خود، همچنان روند ناکامی را ادامه می دهند.
این در حالی است که طرفداران پرشمار لاجوردی پوشان داماش و سرخپوشان سپیدرود منتظرند که این دو تیم نیز با حمایت مسئولان بتوانند برابر حریفان خود با ارایه بازی های زیبا، به پیروزی دست یافته و با حفظ سهمیه خود ، فصل آینده نیز گیلان حداقل سه نماینده در لیگ دسته اول داشته باشد.
تا پایان هفته بیست و هفتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور 18 تیم ، داماش با کسب 32 امتیاز در مکان دوازدهم ، ملوان بندرانزلی با 27 امتیاز در مکان شانزدهم و سپیدرود رشت با 26 امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار دارند.
برچسب‌ها
فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/183525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه

کشف 56 خودرو سرقتی در گیلان

ما دو جور بخشنده داریم!

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

«آستاراچای» غنی‌ترین بانک ژنی آبزیان گیلان

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم