نسیم گیلان

آخرين مطالب

معاون بندری و حوزه خزر منطقه آزاد انزلی خبر داد:

صادرات 320 TEU کانتینر کالا به چین در بهار امسال از بندر کاسپین اجتماعي

صادرات 320 TEU کانتینر کالا به چین در بهار امسال از بندر کاسپین
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - انزلی- معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی از صادرات 320 TEUکانتینر کالا از مجتمع بندری کاسپین و مسیر کریدور چین، قزاقستان ، ایران در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

امین افقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر با تاکید بر برنامه های صادرات کالا از مجتمع بندری کاسپین اظهار کرد: توجه به صادرات کالا و ترغیب صادرکنندگان کشورمان به ارسال کالاهای خود از طریق بندرکاسپین از برنامه های در دستور کار این مجتمع بندری است .
وی افزود: در سه ماهه نخست امسال، سه فروند کشتی حامل محصولات تولیدی کشورمان از مسیر کریدور چین،قزاقستان،ایران به وسیله حمل و نقل ترکیبی به مقصد چین صادر شده است .
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه داد: میزان صادرات کانتینری به چین در سه ماهه نخست امسال 320 TEUکانتینر (هر TEUمعادل یک کانتینر 20 یا 40فوت)بوده که از مسیر کریدور چین، قزاقستان ، ایران به کشور چین صادر شده است .
معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به رشد بیش از دو برابری ورود و خروج کشتی ها به بندرکاسپین ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال 45 فروند کشتی در مجتمع بندری کاسپین پهلو گرفته اند که در مقایسه با 14 فروند پهلوگیری کشتی ها در این بندر در مدت مشابه سال گذشته ، بیانگر افزایش 221 درصدی پهلوگیری کشتی ها در این بندرمهم خزر است .
افقی اضافه کرد: با پهلوگیری این کشتی ها در بندرکاسپین ، 137 هزار تن کالا تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با 49 هزار تن کالای وارد و خارج شده از این بندر در سه ماه نخست سال گذشته، نشان دهنده افزایش 180 درصدی است.
وی به تنوع بخشی به کالاهای ورودی و خروجی به مجتمع بندری کاسپین به عنوان یکی از رویکردهای مهم سازمان منطقه آزاد انزلی اشاره و تاکید کرد: در سه ماهه نخست امسال 20 فروند کشتی حامل غلات، سه فروند کشتی تخته و 9 فروند نیز کشتی حمل کننده روغن خوراکی مورد نیاز کشور،در راستای تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در این مجتمع بندری اقدام به تخلیه کالاهای خود کرده اند.
افقی با اشاره به افزایش سه برابری تعداد کشتی های حامل کالا در مسیر کریدور چین-قزاقستان-ایران همچنین گفت: در سه ماهه نخست امسال 10 فروند کشتی در این مسیر کالا حمل کرده اند که در مقایسه با سه فروند کشتی در مدت مشابه سال قبل ، آمارها بیانگر رشد 233 درصدی در میزان اقبال فعالان اقتصادی به کریدوری است که به منظور کاهش هزینه ها و زمان حمل و نقل کالا میان دو کشور و ترانزیت کالا میان چین و کشورهای غرب آسیا، از سوی این سازمان ایجاد شده است .
وی به ورود 685کانتینر تجاری مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور ، از چین ومسیرکریدور جدید به بندرکاسپین اشاره و اظهار کرد: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 188 کانتینر بود که شاهد رشد 264 درصدی در این زمینه هستیم .
افقی با بیان اینکه در مدت فعالیت این مجتمع بندری،بیش از 95 درصد از کالاهای وارداتی از طریق بندر کاسپین در دسته کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی منطقه و کشور قراردارند گفت: میزان تخلیه و بارگیری ماشین های سنگین در سه ماهه نخست امسال در مجتمع بندری کاسپین شش هزار و 176 دستگاه بوده که نسبت به 885 ماشین بارگیری شده در سه ماهه اول سال قبل نشان دهنده رشد 597 درصدی است
به گزارش ایرنا، مجتمع بندری کاسپین در سال 97 در تنها منطقه آزاد شمال کشور فعالیت خود را آغاز کرده است که خلق ارزش و ایجاد مزیت های رقابتی،کوتاهی مسیر، آبخور بالا و پسکرانه وسیع بندری، کاهش هزینه های حمل و نقل کالا،فعال نمودن مسیرهای ترانزیتی بین المللی(شمال-جنوب و چین-قزاقستان-ایران)، تسریع و تسهیل خدمات بندری و ترانزیتی به فعالان اقتصادی، اجرای تعرفه های ترجیحی اتحادیه اقتصادی اوراسیا ،ارائه مشوق های قانونی متنوع از سوی این سازمان بهمراه افزایش روز افزون زیرساخت های مورد نیاز خدمات رسانی در حوزه های مختلف بندری و نزدیکی به تهران و مراکز تولیدی و جمعیتی کشور از مهم ترین دلایل استقبال بازرگانان از مجتمع بندری کاسپین می باشد.
هم اکنون سه پست اسکله در مجتمع بندری کاسپین در حال خدمات رسانی و فعالیت است که در این میان عملیات احداث دو پست اسکله کارگو (عمومی) با سرمایه گذاری بخش خصوصی و یک پست اسکله رورو چندمنظوره با سرمایه گذاری سازمان در حال انجام است که تا بهار سال آینده این سه پست جدید نیز به بهره برداری می رسند و با اتصال این مجتمع بندری به خط ریل سراسری، علاوه بر تکمیل شدن حلقه های زیرساختی شبکه حمل و نقل ترکیبی منطقه آزاد انزلی در کریدورهای بین الملل، امکان اتصال بنادر جنوبی کشورمان به این منطقه از طریق راه آهن فرآهم می شود.
برچسب‌ها
منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی توسعه صادرات

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/183678/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد