نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان عنوان کرد

جایگاه گیلان در تولید و صادرات داروهای ضدسرطانی اقتصادي

جایگاه گیلان در تولید و صادرات داروهای ضدسرطانی
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان استاندار گیلان، به جایگاه گیلان در تولید دارو به ویژه داروهای ضدسرطانی و نیز صادرات این داروها به کشورهای مختلف اشاره و اضافه کرد: در این استان؛ پنج شرکت بزرگ تولید دارو و خطوط داروی ضدسرطان فعال است.

ارسلان زارع در ارتباط تصویری با ایگور بابوشکین، استاندار آستراخان، ظرفیت‌های خوب گیلان، مزایای طبیعی و پتانسیل‌های منحصربفرد جغرافیایی گیلان را فرصتی برای پذیرش همه گردشگران از نقاط مختلف روسیه و با همکاری آژانس‌های بخش خصوصی خصوصا استان آستراخان ذکر کرد.
وی با اشاره به بررسی پیشنهادات 9 گانه استانداری آستراخان که از طریق لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران تحویل شده، گفت: این پیشنهادات در دستور کار دستگاه های اجرایی و اتاق بازرگانی استان قرار گرفت.
استاندار گیلان ادامه داد: گیلان از ساخت کشتی مسافربری پطر کبیر که در آستراخان در حال ساخت است، حمایت و پشتیبانی می کند و اعتقاد دارد به‌کارگیری این کشتی در دریای خزر، می تواند نقش قابل توجهی در رشد و گسترش گردشگری بین کشورهای این دریا داشته باشد.
زارع، به وجود بیمارستان‌های مدرن و بین المللی با کادر پزشکی مجرب اشاره و پیشنهاد کرد که با تاسیس دفتر گردشگری سلامت ایران در روسیه، زمینه ای فراهم شود تا بیماران این کشور بدون هزینه‌های اضافی و حذف واسطه‌ها، برای معاینه و مداوا از طریق رسمی و قانونی وارد ایران و گیلان شوند.
وی افزود: منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی، تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر است که باید از مزیت های آن استفاده کنیم ضمن آنکه لازم است از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان روسیه هم بهره بگیریم.
استاندار گیلان با اشاره به سرای تجاری ایرانیان در آستراخان که توسط اتاق بازرگانی گیلان ساخته شده و طبقه اول آن نمایشگاه دائمی کالاهای ایرانی است و در طبقه فوقانی، دفاتر شرکت های بزرگ ایرانی استقرار دارد، گفت: برنامه ریزی شده فعالیت این سرای تجاری با همکاری طرف روسی، گسترش یابد.
زارع خاطرنشان کرد: به موازات تاسیس سرای تجاری ایرانیان در آستراخان، موضوع ایجاد یک مرکز لجستیکی در این استان در کنار راه‌های مواصلاتی به ویژه در جوار ایستگاه‌های راه‌آهن جهت نگهداری کالاهای تولید ایران و سپس ارسال آن به سایر مناطق روسیه در دستور کار اتاق بازرگانی گیلان است و توافق اولیه برای ایجاد آن با طرف روسی انجام گرفته و خواستار همکاری‌های لازم در این ارتباط هستیم.
وی صدور مجوز تاسیس بانک مشترک خارجی در محدوده منطقه آزاد انزلی توسط هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و گفت که آمادگی لازم برای افتتاح شعبه های بانک‌های روسی در این منطقه وجود دارد.
استاندار گیلان با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و فعال شدن میز این دبیرخانه در گیلان و شهر رشت، بر اهتمام استان بر توسعه روابط تجاری، کشاورزی، گردشگری و دانشگاهی با آستراخان روسیه و لزوم استفاده از ظرفیت های این اتحادیه تاکید و اضافه کرد: اجلاس شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه دریای خزر(ICBC) هر ساله به تناوب در یکی از شهرهای ایران یا روسیه برگزار می شود؛ اتاق بازرگانی گیلان و اتاق بازرگانی آستراخان در تاسیس و برگزاری اجلاس های آن نقش موثری داشته و دارند و لازم است برای تقویت این تشکل تجاری اقتصادی، حمایت های لازم انجام گیرد.
وی با طرح پیشنهاد اهتمام به افزایش حجم مبادلات تجاری، اعزام و پذیرش هیئت های تجاری، گفت: جمهوری اسلامی ایران چندین بار با محوریت استان گیلان در آستراخان نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی برپا کرده و استان آستراخان نیز تاکنون سه بار در گیلان نمایشگاه محصولات روسی را برپا داشته و پیشنهاد می شود این روند ادامه یابد؛ ضمن آنکه آمادگی داریم با طرف روسی برای برپایی نمایشگاه در رشت یا منطقه آزاد انزلی، همکاری لازم را انجام دهیم.
زارع، پذیرفته نشدن گواهی مبدا کالای صادره از سوی اتاق بازرگانی گیلان در برخی گمرکات روسیه را باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای بازرگانان ایرانی عنوان کرد و از طرف روسی خواست همکاری های لازم را در رفع این مسئله به عمل آورد.
استاندار گیلان به حاصلخیز بودن زمین های گیلان و آب فراوان در آستراخان نیز اشاره و اضافه کرد: پیشنهاد می شود امکان کشت و تولید محصولات کشاورزی گیلان، کشت گلخانه ای و همچنین پرورش ماهی از سوی شرکت های گیلان در آن استان مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.
وی ادامه داد: دانشگاه های گیلان و آستراخان در چارچوب اتحادیه دانشگاه های حاشیه دریای خزر، حدود 25 سال است که دارای روابط علمی و آموزشی هستند و در این راستا سالانه تعدادی دانشجوی رشته زبان روسی دانشگاه گیلان برای ارتقای سطح آموزشی به آستراخان اعزام می شوند و طبق توافق؛ دانشجویان زبان فارسی دانشگاه دولتی آستاراخان نیز در دوره آموزشی ویژه در دانشگاه گیلان شرکت می‌کنند که پیشنهاد می شود همکاری در زمینه تبادل دانشجو و استاد، ادامه و افزایش یابد.
زارع، به جایگاه گیلان در تولید دارو به ویژه داروهای ضدسرطانی و نیز صادرات این داروها به کشورهای مختلف اشاره و اضافه کرد: در این استان؛ پنج شرکت بزرگ تولید دارو و خطوط داروی ضدسرطان فعال است که 17 درصد نیاز دارویی کشور را تامین می کنیم و آمادگی صادرات فناوری و یا سرمایه گذاری مشترک را داریم.
استاندار گیلان، از استاندار آستراخان دعوت کرد که برای بازدید و آشنایی با توانمندی‌های گیلان و نیز مذاکره با مدیران ارشد استان در زمان مناسب، به گیلان سفر کند و گفت: استانداری گیلان این آمادگی را دارد هیئتی بلندپایه از مدیران ارشد گیلان را به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی با آستراخان و با همتایان روسی، به آن استان اعزام کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/183749/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان