نسیم گیلان

آخرين مطالب

گوگل، Gmail را بازطراحی می‌کند علمي

گوگل، Gmail را بازطراحی می‌کند
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - گوگل، Gmail را بازطراحی می‌کند
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6558989
١٨
٠
زومیت / گوگل در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است که می‌خواهد تمامی پلتفرم‌های ارتباطی خود را با Gmail ادغام کند. این تغییر نخست برای کاربران G Suite اعمال می‌شود.
ساعاتی پس از افشای خبری مهم درباره‌ی جیمیل، گوگل با انتشار بیانیه‌ای رسمی مهر تأیید روی آن زد. بر‌این‌اساس، اهالی مانتین‌ویو از بازطراحی درخورتوجه جیمیل برای کاربران تجاری G Suite خبر می‌دهد. این خبر در حالی اعلام شده است که حدودا یک هفته تا برگزاری کنفرانس Google Cloud فاصله داریم. به‌واسطه‌ی این به‌روزرسانی، تغییرات محسوسی در جیمیل ایجاد می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که اپلیکیشن جدید را نمی‌توانیم جیمیل خطاب کنیم. اپلیکیشن جدیدی که با تصمیم گوگل ایجاد شده، درحقیقت متشکل ‌از تمامی پلتفرم‌های ارتباطی گوگل است که شامل Gmail و Chat و Rooms و Meet می‌شوند.
گوگل قصد دارد این هفته نسخه‌ی جدید جیمیل را به‌صورت آزمایشی برای شماری از کاربران G Suite دردسترس قرار دهد و سپس آن را برای تک‌تک کاربران G Suite تا پیش از پایان سال جاری میلادی منتشر کند. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، در کوتاه‌مدت قرار است تغییراتی جزئی روی نسخه‌ی عادی جیمیل اعمال شود. گوگل در بیانیه‌ی خود می‌گوید بی‌وقفه در حال فکر است تا بفهمد چه ‌زمانی و چگونه تجربه‌ی جدید جیمیل را برای کاربران عادی نیز به‌ارمغان بیاورد که ممکن است خواستار آن باشند.
خاویر سولترو که نوامبر سال گذشته (آبان 1398) به ‌استخدام گوگل درآمد، نکاتی درباره‌ی تصمیم جدید این شرکت برای یکپارچه‌سازی پلتفرم‌های ارتباطی بیان کرده است. سولترو پلتفرمِ جدید را نوعی فضای کاری یکپارچه خطاب می‌کند که می‌تواند به کاربران امکان دهد بدون انجام کار اضافی، در بین پلتفرم‌های ارتباطی گوگل جابه‌جا شوند. او می‌گوید برای مثال باکسِ چت که امروزه در پنجره‌ی گوگل داکس و گوگل میت ظاهر می‌شود، در آینده باکسی اضافی و تصادفی نخواهد بود و این باکسِ چت با دیگر چت‌های شما ادغام خواهد شد.

نسیم گیلان

گوگل در بلندمدت می‌خواهد تغییراتی گسترده اعمال کند؛ بااین‌حال درحال‌حاضر، تغییراتِ اعمال‌شده صرفا اضافه‌کردن چند پلتفرم به درون یک اپلیکیشن واحد (در گوشی) یا یک پنجره (در رایانه) هستند. این رویکرد باعث می‌شود کاربر کمتر در بین تب‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف جابه‌جا شود و بسیاری از کارها را به‌سرعت انجام دهد. گوگل مثال‌های متنوعی برای ساده‌سازی کار ازطریق این اپلیکیشن جدید ارائه داده است. در یکی از این مثال‌ها، گوگل می‌گوید کاربر ممکن در پنجره‌ای واحد شاهد چت‌هایش باشد و در بخش دیگر همان پنجره، سند خاصی را باز کند. همچنین، ویدئو گوگل میت روی هر دو آن‌ها شناور خواهد بود.
جیمیل از مدت‌ها پیش با بسیاری از سرویس‌های گوگل ادغام شده و امروز در محیط داخلی این اپلیکیشن شاهد لینک مستقیم به برخی سرویس‌های دیگر هستیم. بااین‌حال، تصمیم جدید گوگل تفاوت‌هایی با دفعات قبل دارد و در ابعادی گسترده‌تر انجام می‌گیرد. ماه مه گذشته (اردیبهشت و خرداد 1399)، گوگل سرویس میت را به‌ جیمیل اضافه کرد. کارشناسان می‌گویند ادغام پلتفرم‌های ارتباطی دومین قدم منطقی گوگل در امسال به‌حساب می‌آید.
قراردادن چندین پلتفرم ارتباطی در داخل اپلیکیشنی واحد مزیت‌های دیگری نیز به‌همراه می‌آورد. یکی از مزیت‌های مهم‌ این است که می‌توان هم‌زمان قابلیت «مزاحم نشوید» (Do Not Disturb) را روی تمامی پلتفرم‌ها فعال کرد. این موضوع درباره‌‌ی بی‌صدا‌کردن (Mute) نوتیفیکیشن‌های آن‌ها نیز صدق می‌کند؛ بنابراین، اپلیکیشن جدید عملا باعث می‌شود کارها در زمانی سریع‌تر انجام بگیرند و مجبور نباشید کار خاصی را روی تک‌تک سرویس‌ها جداگانه اعمال کنید. افزون‌براین از‌این‌پس، خواهید توانست به همان سادگیِ جست‌و‌جو در جیمیل، مشغول جست‌و‌جو در بین چت‌ها شوید. گوگل می‌گوید ادغام سرویس‌های مختلف باعث می‌شود کاربر بتواند ازطریق یک چت، به‌سرعت به جلسه‌ای ویدئویی ملحق شود یا کارهایی دیگر نظیر فورواردکردن پیام به درون صندوق ورودی جیمیل انجام دهد.

نسیم گیلان

گوگل می‌خواهد برخی از وظایفی را ساده‌تر کند که گروهی انجام می‌شوند. در بین سرویس‌های Chat و Rooms، در نگاه اول تفاوت‌های بزرگی وجود ندارد و ممکن است کاربر برای تشخیص آن‌ها از یکدیگر سردرگم شود. Rooms سرویسی است که بیشتر به‌درد صحبت درباره‌ی پروژه‌ها می‌خورد و این موضوع برای Chat صدق نمی‌کند. گوگل از اضافه‌شدن نسخه‌ی سبک شماری از سرویس‌های دیگر مجموعه‌ی G Suite به Rooms خبر می‌دهد.
در ماه‌های اخیر، مایکروسافت با اتکا بر میزان محبوبیت سرویس مایکروسافت 365 تلاش کرده است کاربران را بیش‌ازپیش به استفاده از تیمز ترغیب کند. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، گوگل نیز می‌خواهد رویکردی مشابه برای جیمیل در پیش بگیرد و با استفاده از محبوبیت آن، کاربران بیشتری را به‌سمت ابزارهای خود بکشاند.
برای آن‌ دسته از کاربران G Suite که می‌خواهند از ابزارهای داخل اکوسیستم گوگل برای انجام کارهای خود کاملا بهره بگیرند، تصمیم جدید این شرکت برای ادغام سرویس‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد. برای افراد دیگری که تنها از برخی ابزارهای گوگل استفاده می‌کنند، تصمیم این شرکت ممکن است چندان خوشایند نباشد. درواقع، این کاربران تعداد زیادی ابزار بی‌استفاده روی صفحه خواهند دید که توجه‌نکردن به آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.
تغییراتی که با محوریت G Suite انجام می‌شوند، تا حدی به گوگل داکس ربط دارند و آثار محسوسی روی Sheets می‌گذارند. مجموعه‌ی G Suite شامل سرویس‌های متنوعی است که بسیاری از آن‌ها با یکدیگر تداخل دارند و ابزارهایی مثل Docs ،Sheets ،Chat ،Meet ،Tasks ،Keep ،Drive و Gmail را شامل می‌شوند. سرویس‌های یادشده گاهی اوقات به‌صورت جزئی با یکدیگر یکپارچه شده‌اند و به‌طورکلی باهم ارتباطات تنگاتنگی دارند. با وجود این حقیقت، گم‌شدن در بین این سرویس‌ها به‌وفور پیش می‌آید.
سولترو می‌گوید تمامی سرویس‌های مذکور ابتدا به‌صورت مجزا توسعه داده شده و این سرویس‌ها هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته‌اند و سرویس‌های حاضر در مجموعه‌ی G Suite همگی با این فلسفه ساخته شده‌اند که امکان همکاری را به کاربران ارائه دهند و تجربه‌ی چندکاربره را فراهم سازند. سولترو درادامه‌ی سخنانش می‌گوید تمامی این سرویس‌ها با ایده‌ای مشترک تولید شدند؛ اما این ایده‌ی مشترک لزوما به هدفی واحد منتهی نشد.
دیدگاه شما کاربران گرامی درباره‌ی این موضوع چیست؟

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/187229/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کشف 106 کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه!

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 19 اردیبهشت 1403

نشای 54 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

آب‌شرب شهرک سوخته امامزاده ابراهیم شفت پایدار شد

مسجدسلیمان میزبان تیم فوتبال استقلال آبی پوشان ملاثانی

شب ماند و او دیگر نیامد

شرکت SpaceX از لباس فضانوردی جدید خود رونمایی کرد

کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا

گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

بنشین! مرو!

ربات انسان‌نمای چری که در آینده به ایران می‌آید

عادات رایج مردان که اصولا آن را پنهان میکنند

فعالیت بیش از 150 گروه جهادی در آستارا

حضور استاندار گیلان در تحریریه خبرگزاری مهر

داستانک/ قرار بود من پزشک شوم

کتاب «کاربردهای مطالعات فرهنگی» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

جزئیات تازه از ماجرای خبرساز روغن های مسموم

ابداع نانوسیم‌هایی که از هوا برق تولید می‌کنند

زنبورهایی که با همکاری هم لگو بازی می‌کنند

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاون قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه دیدار کرد

بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان

منم که دیده به دیدارِ دوست کردم باز

شعری زیبا از مهدی اخوان ثالث

حضورش برایم اهمیتی نداشت

سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

خورشید زیبا و طوفانی از پلاسما

نشست تعاملی مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان

چند اصل مهم برای انتخاب یک کتاب کار مناسب کودک

تصمیم جدید درباره مهاجران افغان حاضر در ایران

ویدیویی جدید از optimus ربات شرکتِ Tesla

روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما

ستاره پرسپولیس آماده انتقام از قطری‌ها

«اسپیس‌ایکس» چهل و ششمین ماموریت مداری امسال را انجام داد

رتبه 13 ایران در تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دنیا

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد مازندران با 135 ایثارگر

زحمات صادقانه و خالصانه زمینه ساز خدمت رسانی بهتر و کیفی تر به جامعه ایثارگری

تجلیل سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از مدیران مدارس شاهد

معلمان معمار اصلی شخصیت افراد در جامعه هستند

عاملان رعب و وحشت در احمد گوراب رشت دستگیر شدند

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل

ثبت برنامه تولید 160 واحد صنعتی نیازمند ارز در گیلان

رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش

«فیلمنامه‌نویسی در قرن 21» منتشر شد

واژگونی یک مینی بوس در آزاد راه قزوین حادثه آفرید

ماجرای یک دخترکشی وحشتناک در تهران

امروز، باران مهمان مردم این مناطق خواهد بود

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 18 اردیبهشت 1403