نسیم گیلان

آخرين مطالب

با 8 استارتاپ خلاق غیرآمریکایی آشنا شوید علمي

با 8 استارتاپ خلاق غیرآمریکایی آشنا شوید
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - با 8 استارتاپ خلاق غیرآمریکایی آشنا شوید
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6618159
٠
٠
هفته‌نامه شنبه / سیلیکون ولی، یا دره سیلیکون، جایی که استارتاپ‌ها در آن متولد می‌شوند. سال‌ها پیش در آمریکا سیلیکون ولی بر سر زبان‌ها افتاد. هر سرمایه‌گذاری که می‌خواست بخشی از سرمایه خود را صرف کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی کند، سر از سیلیکون ولی درمی‌آورد، اما حالا استارتاپ‌ها در هر جایی متولد می‌شوند.
نکته مهم‌تر این است که نوآوری دیگر محدود به سیلیکون ولی نیست. استارتاپ‌های خلاقانه بسیاری وجود دارند که نوآوری‌های آنها زبانزد خاص و عام شده ولی متعلق به آمریکا و سیلیکون ولی نیستند. مجمع جهانی اقتصاد هم در سال‌2019 تلاش کرد با بررسی خلاق‌ترین استارتاپ‌ها نشان دهد که آنها الزاما متعلق به سیلیکون ولی نیستند. این نهاد بین‌المللی، فهرستی از شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی را فراهم کرده که با نوآوری خود شناخته شده‌اند و از ابتدا متعلق به سیلیکون ولی نبوده‌اند.
دایاگنوستیکس1928
این روزها که کرونا به هر جایی سرک کشیده، بهتر می‌توان به اهمیت این استارتاپ سوئدی پی برد. دایاگنوستیکس1938، یک استارتاپ کاملا خلاقانه است که در زمینه پزشکی نوآوری مهمی داشته و می‌تواند به بیماران کمک کند علائم بیماری خود را راحت‌تر تشخیص دهند. این شرکت در حقیقت پلتفرمی را ایجاد کرده که کاربران می‌توانند به کمک آن بیماری خود را با توجه به علائم آن تشخیص دهند.
آرگو اسمارت
همان‌طور که گفتیم، همه استارتاپ‌ها در سیلیکون ولی متولد نشده‌اند. آرگو اسمارت شرکتی برزیلی است که در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کند. این استارتاپ به کمک سنسورهایی که دارد، وضعیت گیاهان مختلف را حین رشد‌ رصد می‌کند. در واقع این استارتاپ به کشاورزان کمک می‌کند به صورت آنلاین شرایط محصولات کشاورزی خود را بررسی کنند و به این ترتیب مدیریت بهتری برای محصولات خود داشته باشند.
اپلاید برین ریسرچ
این روزها هوش مصنوعی در بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع به کمک هوش مصنوعی، انواع مختلفی از دستگاه‌ها و روبات‌ها ساخته می‌شوند که در حوزه‌های مختلفی کاربرد دارند، اما کاربرد هوش مصنوعی کار ساده‌ای نیست و به مقدماتی نیاز دارد. در کانادا استارتاپی ایجاد شده به نام اپلاید برین ریسرچ. این استارتاپ در زمینه هوش مصنوعی تخصص دارد و به شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف کمک می‌کند به دستگاه‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند؛ یعنی این شرکت به کمک هوش مصنوعی ابزار و روبات‌های لازم را اختراع می‌کند. به این ترتیب برای استفاده از دستگاه‌های هوشمند امروزی دیگر نیازی به ماشین‌های سنتی و یادگیری الگوریتم‌های آن نیست، می‌توان کار پیچیده خود را به این استارتاپ خلاق سپرد.
بنوولنت
همان‌طور که گفتیم، این روزها بسیاری از افراد از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد خود به‌ویژه در کسب و کارها بهره می‌گیرند‌ اما همیشه نیاز به یک دستگاه یا روبات فیزیکی نیست. بسیاری از شرکت‌ها کار خود را به کمک نرم‌افزارهای هوشمند انجام می‌دهند. شرکت بنوولنت یکی از همان استارتاپ‌هایی است که عمده تمرکز خود را روی ساخت و تولید نرم‌افزارهای مدرن به کمک هوش مصنوعی گذاشته‌است. این شرکت بریتانیایی اطلاعات لازم را از مشتری می‌گیرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، نرم‌افزار مورد نظر را ایجاد می‌کند.
بست‌مایل
سوئیس یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است. در این کشور از خودروها و لوازم حمل‌ونقلی استفاده می‌شود که راننده ندارند و به صورت مستقل و به کمک اینترنت اشیا جابه‌جا می‌شوند. اما در این کشور استارتاپی خلاقانه روی کار آمده به اسم بست‌مایل که به بهبود عملکرد این خودروها کمک می‌کند. در این کشور اتوبوس‌هایی وجود دارند که بدون حضور راننده کار می‌کنند. بست‌مایل به شرکت‌های دارنده این اتوبوس‌ها کمک می‌کند بهتر و دقیق‌تر این خودروهای خود را مدیریت کنند.
بیت پسا
حتما نام بیت‌کوین به گوشتان خورده، ارزی مجازی که این روزها بازارش حسابی داغ شده و در بسیاری از کشورهای پیشرفته به‌راحتی آن را معامله می‌کنند. اما اگر کسی در کشورهای در حال توسعه به دنبال خرید و فروش این ارز مجازی باشد، چطور باید اقدام کند؟ در آفریقا استارتاپی به نام بیت پسا‌ راه‌اندازی شده که به مردم کمک می‌کند در صورت تمایل بیت‌کوین خریداری کنند و یا بفروشند. در واقع این استارتاپ فضایی را برای معامله بیت‌کوین برای مردمی در شرایط عادی، فراهم می‌کند. مقر این استارتاپ هم در کشور کنیا قرار دارد.
دیلر
اگر نگاهی به فیلم‌ها و سریال‌های امروزی بیندازید، حتما چشمتان به تصاویر هوایی جذاب می‌خورد؛ تصاویری که عمدتا با نام هلی‌شات می‌شناسیم، اما همه امکانات لازم برای دست یافتن به تصاویر هوایی را ندارند. در فرانسه استارتاپی راه‌اندازی شده به نام دیلر که عمده تمرکز خود را روی پهپادهای کوچک گذاشته و به افراد اجازه می‌دهد در صورت نیاز از هر جایی به تصاویر هوایی زیبا و جذاب دست پیدا کنند. آنها هم می‌توانند تصاویر هوایی موجود را ببینند و خریداری کنند و هم می‌توانند تصاویری جدید سفارش دهند. این استارتاپ خلاقانه در قالب سایت و به صورت حضوری خدمات خود را ارائه می‌دهد.
اورلجر
معامله طلا و جواهر کار ساده‌ای نیست. بسیاری از اوقات خرید و فروش کالاهای ارزشمندی مثل الماس می‌تواند با کلاهبرداری‌های بزرگ همراه شود. در بریتانیا استارتاپی راه‌اندازی شده به نام اورلجر که تلاش دارد جلوی این کلاهبرداری‌ها را بگیرد. در واقع عمده تمرکز این استارتاپ روی مسئله کلاهبرداری و قاچاق است که به صورت آشکار انجام می‌شود. مسئولان در این شرکت تلاش دارند مانع انجام این کلاهبرداری‌ها شوند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/190721/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه

کشف 56 خودرو سرقتی در گیلان

ما دو جور بخشنده داریم!

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

«آستاراچای» غنی‌ترین بانک ژنی آبزیان گیلان

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور

تامین نفت سفید 11 هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز 5 اردیبهشت

اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی

افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

قابل توجه فعالان اقتصادی

دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو

خاطرات پردردسر برادر «جین آستن»

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 5 اردیبهشت 1403

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

انبوه سازی بیش از 35 هزار واحد مسکن ملی در 9 شهر گیلان

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 13

جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود

آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی

اینفوگرافی/ به‌بهانه روز جهانی مننژیت؛ آشنایی با شایع‌ترین علایم این بیماری

آشیانه‌سازی بیش از یک‌هزار قطعه پرستوی دریایی تیره در تالاب انزلی

بیش از 1200 تن بذر اصلاح‌شده برنج در گیلان توزیع شد

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

5 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، نویسنده و مترجم معاصر، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

برخورد والدین با کارهای نصف و نیمه ی فرزندان چگونه باید باشد ؟

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا

داستانک/ گره های زندگی

روش آسان تکثیر پتوس