نسیم گیلان

آخرين مطالب

وضعیت نامناسب دو نماینده گیلان در لیگ دسته اول، پرواز بلند داماش ورزشي

وضعیت نامناسب دو نماینده گیلان در لیگ دسته اول، پرواز بلند داماش
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - با انجام هفته سی و دوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، سپیدرود و ملوان وضعیت نامناسبی دارند اما داماش موفق به حفظ سهمیه خود شد.

هفته سی و دوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور یکشنبه شب انجام که در نهایت تیم های سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی برابر حریفان خود مغلوب شدند اما تیم داماش در یک بازی خارج از خانه حریف خود را شکست داد تا سهمیه این تیم در لیگ دسته اول حفظ شود.
در چارچوب این رقابت ها ، تیم فوتبال سپیدرود رشت در یک دیدار حساس خانگی برابر تیم قدرتمند خوشه طلایی ساوه قرار گرفت که در نهایت با نتیجه سنگین چهار بر صفر مغلوب حریف خود شد تا این تیم یک گام دیگر به سقوط نزدیکتر شود.
سپیدرودی ها برای اینکه همچنان به حضور در رقابت های لیگ دسته اول امیدوار باقی می ماندند، باید در این بازی خانگی امتیاز کسب می کردند و حتی به پیروزی می رسیدند اما این تیم در این دیدار خانگی متحمل شکست سنگینی شد تا پس از تیم سقوط کرده علم و ادب تبریز، جدی ترین گزینه برای سقوط از این رقابت ها باشد.
تیم فوتبال سپیدرود که بازی را برابر خوشه طلایی ساوه با چند حمله خوب آغاز کرده بود، در ادامه میانه میدان را به حریف خود سپرد و در نهایت نیز یک شکست سنگین خانگی را تجربه کرد البته پس از اینکه تیم خوشه طلایی به دومین گل خود دست یافت، بازیکنان سپیدرود ناامیدانه به بازی ادامه دادند که این امر موجب شد تا این تیم گل های سوم و چهارم را نیز دریافت کند. 
به هر حال سپیدرود با این شکست تا آستانه سقوط پیش رفت و برای اینکه این تیم همچنان سهمیه خود در لیگ دسته اول را حفظ کند، باید در دو بازی باقیمانده برابر حریفان خود پیروز شود و از طرف دیگر تیم های نیروی زمینی و رایکا بابل در دو بازی باقی مانده ، نباید به پیروزی برسند.
با توجه به این امر و شرایط جدول رده بندی، کار سپیدرود برای حفظ سهمیه خود در لیگ دسته اول بسیار سخت و دشوار است و با این شرایط سپیدرود در آستانه سقوط از رقابت های لیگ دسته اول قرار گرفته، به جز اینکه در دو هفته پایانی اتفاقات عجیبی حادث شود تا سپیدرود بتواند فصل آینده نیز در لیگ دسته اول حضور یابد.
اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده قدیمی و پرطرفدار فوتبال گیلان نیز در هفته سی و دوم این رقابت ها در اراک با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم آلومینیوم شد تا خطر سقوط این تیم گیلانی را نیز تهدید کند.
ملوانان در دیدار برابر تیم آلومینیوم اراک سعی داشتند تا با یک تساوی ارزشمند بازی را به اتمام برسانند اما در نهایت یک گل دریافت کردند تا با دست خالی از اراک بازگردند و به فکر بازی آینده خانگی خود باشند.
البته وضعیت تیم فوتبال ملوان بندرانزلی بسیار مناسب تر از سپیدرود رشت است چون اگر ملوانان در بازی آینده خانگی خود برابر حریفش به برتری دست یابد و در بازی پایانی نیز حداقل یک امتیاز کسب کند، به طور حتم سهمیه خود در رقابت های لیگ دسته اول را حفظ خواهد کرد و حتی اگر این تیم بتواند در بازی خانگی پیروز شود، تا حد زیادی در لیگ ماندگار خواهد شد.
اما اگر تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در بازی شب گذشته برابر آلومینیو اراک به نتیجه مساوی دست می یافت ، به طور حتم با کسب یک امتیاز نیز امیدواری این تیم برای ماندن و حفظ سهمیه خود در لیگ دسته اول بیشتر می شد اما تیم آلومینیوم اراک که برای صعود به رقابت های لیگ برتر تلاش می کند، در انی دیدار خانگی نهایت استفاده را برد و موفق به شکست تیم ملوان شد تا اراکی ها همچنان امیدوار به صعود به رقابت های لیگ برتر باقی بمانند.
به هرحال شرایط دو تیم ریشه دار، پرطرفدار و قدیمی سپیدرود رشت و ملوان بندرانزلی در جدول رده بندی مناسب نیست و هر دو تیم تیم به خصوص سپیدرود رشت خطر سقوط از این مسابقات را حس می کند.
اما تیم فوتبال داماش گیلانیان که وضعیت مناسب تری نسبت به دو نماینده دیگر گیلان در جدول رده بندی رقابت های لیگ دسته اول دارد، شب گذشته در هفته سی و دوم این مسابقات در یک بازی خارج از خانه با نتیجه سه بر صفر علم و ادب تبریز را شکست داد.
داماشی ها برای اینکه خیالشان از حفظ سهمیه راحت شود، در این بازی خارج از خانه نیازمند کسب پیروزی بودند که در نهایت نیز به این امر دست یافتند تا با این سه امتیاز ، پرواز بلندی داشته باشند و سهمیه خود را حفظ کنند.
از طرف دیگر تیم علم و ادب (شهرداری ) تبریز که از چند هفته گذشته سقوطش از این رقابت ها مسجل شده بود، در انی دیدار خانگی نیز همانند چند دیدار اخیر مغلوب حریف خود شدند تا داماش با پیروزی برابر این تیم سقوط کرده، سهمیه خود را حفظ کند.
البته داماشی ها با حفظ سهیمه خود هم اینک به رتبه های بالاتر جدول نیز نگاهی دارند و امیدوارند که با کسب پیروزی و به دست آوردن نتایج مطلوب در دو بازی باقیمانده، به میانه های جدول و به نیمه اول جدول رده بندی صعود کنند.
به هرحال داماشی ها که در نیم فصل دوم با مشکلات شدید مدیریتی و مالی مواجه شدند، با دو پیروزی متوالی و کسب 6 امتیاز حساس ، توانستند نه تنها سهمیه خود در ر قابت های لیگ دسته اول را حفظ کنند، بلکه در جدول رده بندی بالاتر از تیم های ملوان و سپیدرود قرار گیرند و لقب برترین نماینده گیلان در لیگ دسته اول را به خود اختصاص دهند.
این در حالی است که داامشی ها در نیم فصل دوم و در یکی از دیداها به دلیل مسکلات مالی مقابل حریف خدو حاضر نشدندو با نتجه سه بر صفر بازنده شدند و حتی مدیرعامبل و کلادرفنی این تمب نیز از سمت های خدو کتناره گیری کردنند و در یک دیدار نیز داماشی ها بدون سرمربی به مصاف حریف خدو رفتند.
اما با این وجود، ربیعی فر سرمریی این تیم دوباره به داماش برگشت و همچنین اسماعیل حاجی پور همچنان به عنوان مالک این تیم را حمایت می کند که این امر سبب شد تا داماشی ها با روحیه خوب مقابل علم و ادب تبریز قرار گیرند و برابر این تیم پیروز شوند.
هفته گذشته نیز تیم داماش در یک بازی بسیار حساس و سرنوشت ساز بدون سرمربی برابر نیروی زمینی قرار گرفت که در نهایت با نتیجه یک بر صفر حریفش را شکست داد که پس از اتمام بازی از سوی حاجی پور به بازیکنان داماش پاداش نقدی اهداء شد و همچنین قرار شد که این پاداش در صورت کسب پیروزی برابر علم و ادب تبریز، دوباره تکرار شود.
تا پایان هفته سی و دوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان با حضور 18 تیم و تنها دو هفته مانده به پایان این مسابقات، داماش گیلانیان با 39 امتیاز در مکان دوازدهم، ملوان بندرانزلی با 34 امتیاز در مکان چهاردهم و سپیدرود رشت با 30 امتیاز در مکان هفدهم جدول رده بندی قرار دارند.
برچسب‌ها
فوتبال رشت فدراسیون های ورزشی گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/190737/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان