نسیم گیلان

آخرين مطالب

ادعای مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی:

شاخص‌های مربوط به بهبود سالن سینما در تهران ارتقا یافته است شهرداری تهران

شاخص‌های مربوط به بهبود سالن سینما در تهران ارتقا یافته است
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - مدیر کل حوزه ریاست سازمان سینمایی درباره بهبود شاخص سینمایی در تهران گفت: افتتاح پردیس سینمایی «شمیران» در منطقه شمال شرق تهران تا حد زیادی نیاز مردم به سالن سینما در این منطقه را تامین خواهد کرد.

به گزارش شهر، سعید رجبی فروتن مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی در حاشیه بازدید از پردیس سینمایی «شمیران» که از 14 تیرماه آغاز به کار کرده است، با اشاره به اینکه یکی از کمبودهایی که در کشور ما وجود دارد زیرساخت‌های نمایشی از جمله سینما است،گفت: کمبود زیرساخت و ابنیه نمایشی بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و مناسبات تولید و عرضه را تحت شعاع خود قرار داده است.
رجبی فروتن ادامه داد: به عنوان مثال سالانه استعداد و ظرفیت نمایش 100 فیلم سینمایی وجود دارد اما تعداد سالن‌های کشور و به اصطلاح تعداد پرده‌هایی که قابل استفاده هستند، تکافوی این تعداد فیلم را نمی‌دهد. به همین دلیل تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران پاره‌ای از اوقات از مدیران سازمان سینمایی گلایه‌مند هستند که تعداد پروانه ساخت‌های صادره زیاد است و به ظرفیت نمایشی توجه نمی‌شود. آن‌ها توقع دارند تناسبی میان تولید و عرضه برقرار باشد.
او ادامه داد: به هر حال در پاسخ به این کمبود و نیاز در یکی دو دهه اخیر با برنامه‌ریزی‌ها و مساعدت‌های مدیریت شهری به ویژه در کلانشهرها حرکت محسوس و خوبی برای تامین زیرساخت‌های سینمایی صورت گرفته است که حاصل آن پردیس‌های جذاب و آبرومندانه‌ای است که در کلان شهرهای کشور شاهد و ناظر آن‌ها هستیم.
مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی افزود: تهران نیز به عنوان پیشتاز تاسیس و راه‌اندازی پردیس‌های سینمایی و تجاری توانسته تا حد زیادی شاخص‌های مربوط به بهبود سالن سینما در کشور را ارتقا دهد و به همان نسبت هم بازگشت سرمایه را برای تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران فیلم‌های سینمایی تسهیل کند تا انگیزه، شور و شوق خانواده‌ها و مردم را برای نشستن در سالن‌های مدرن بیش از گذشته تقویت کند.
رجبی فروتن معتقد است که مجموعه این تدابیر و تصمیم‌ها می‌تواند به اقتصاد سینما کمک کند. هر قدر اقتصاد سینما رونق داشته و پویا باشد، می‌تواند تاثیر خود را در مناسبات تولید و ارتقا کیفی فیلم‌ها نیز نشان بدهد.
او با اشاره به اینکه کمبود سالن‌های سینما در شمال شرق تهران بسیار احساس می‌شد،افزود: در علم برنامه‌ریزی اصطلاحی با نام آمایش سرزمین داریم که به نظر می‌آید در پهنه تهران بزرگ شهری که بالغ بر 10 میلیون نفر جمعیت دارد پراکندگی سالن‌های سینما متناسب با نیاز هر منطقه و تراکم جمعیتی آن نیست. خوشحالیم همزمان با افتتاح پردیس‌های مختلف سینمایی تجاری در نواحی شمال غرب و غرب تهران، مرکز و جنوب تهران این بار در پهنه شمال شرقی تهران به این نیاز اساسی توجه شده و رضایت شهروندان را برای گذران بهتر اوقات فراغت‌شان باعث شده است.
مدیر کل حوزه ریاست سازمان سینمایی گفت: مروری بر صفحات روزنامه‌ها و گزارش‌های شبکه استانی سیما نشان می‌دهد که یکی از مطالبات شهروندانی که در پهنه پر جمعیت شمال شرقی تهران سکونت دارند این بوده است که مانند شهروندان دیگر مناطق تهران دسترسی به سالن‌های سینما ندارند و ناگزیر هستند برای تماشای فیلم هزینه بیشتری را متحمل شوند و به نقطه دیگری از شهر بروند. به همین دلیل خوشحال هستیم که در آستانه راه‌اندازی و افتتاحیه پردیس سینمایی «شمیران» در این منطقه از تهران تا حد زیادی نیاز بحق مردم تامین شده است.
رجبی فروتن با بیان اینکه تعداد زیادی از متخصصان، تکنسین‌ها و دست اندرکاران تلاش کردند تا پردیس سینمایی «شمیران» آبرومندانه ساخته شود، ادامه داد: اگر نگاهی به تجربه تاریخی بشر کنیم بلایای طبیعی و غیرطبیعی از جمله بیماری‌ها و یا در عصر اخیر ویروس کرونا به رغم آنکه خسارت‌های جانی، مادی و معنوی زیادی را به بار می‌نشاند اما قادر نبوده‌اند شعله امید را در دل مردم و هموطنان خاموش کنند. به هر حال کرونا بسیاری از فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار داد اما در گوشه دیگری از شهر به برکت سرمایه‌گذاری قابل توجه بخش خصوصی و حمایت موسسه سینما شهر پردیس سینمایی آبرومندانه‌ای ساخته و بهره‌برداری برای دوران پساکرونا آماده شده است.
او در پایان در گفتگو با ایلنا گفت: امیدوارم زمانی که پروتکل‌های مربوط به کرونا با شدت و حدت کمتری لازم الاجرا شناخته‌شد، مردم بتوانند با حضور در این پردیس خاطرات خوبی را رقم بزنند. اطمینان دارم به زودی شاهد جوشش دوباره فعالیت‌های فرهنگی و هنری و سالن‌های سینما خواهیم بود و دوباره همه ما در زیر سقف سالن سینما همگرایی و انسجام اجتماعی خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/191051/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد