نسیم گیلان

آخرين مطالب

تازه‌های نشر/ بهترین هدیه‌ها برای نوجوانانی که عاشق وحشتند! مقالات

تازه‌های نشر/ بهترین هدیه‌ها برای نوجوانانی که عاشق وحشتند!
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا / رمان‌های «رژه اشباح»، «شاگرد ته ‌کلاس»، «درخت هالووین»، «جنگ برفی»، «دختری که صورتش را جا گذاشت» و «این قصه به روایت من» برای نوجوانان و مجموعه داستان «شب هزار و دوم و افسانه‌هایی دیگر» برای بزرگسالان منتشر شده است.
 «رژه اشباح» نوشته کاترین تنکوئری با ترجمه فرانک معنوی امین از مجموعه رمان راحت‌خوان در 392 صفحه با شمارگان 1500 نسخه و قیمت 60 هزار تومان در انتشارات پیدایش راهی بازار شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: اگر «آنیمه»(انیمیشن ژاپنی) و «مانگا»(کمیک ژاپنی) را دو رأس یک مثلث فرض کنیم، راس سوم آن «رمان راحت‌خوان» است. این رمان‌ها می‌تواند هر ژانر و مضمونی داشته باشد و ممکن است مناسب کودک و یا بزرگسال باشد. ولی به هر حال به نوعی باید به فلسفه و اخلاقیات بپردازد. بی‌آن‌که از سادگی و روانی متن بکاهد و درگیر صنایع ادبی و تمثیل و تشبیهات پیچیده شود. رمان راحت‌خوان به هر حال باید مطالعه‌اش برای خواننده راحت باشد.
 ساکی یاماموتو مجبور است برای تعطیلات به خانه مادربزرگش برود. آماده شدن برای مراسم‌های سنتی خسته‌کننده است ولی چیزی که ساکی انتظارش را ندارد، گیرافتادن در نفرین اشباح است. او مجبور است به کمک سه شبه محافظ، نفرین باستانی را بشکند یا تا ابد در جهان اشباح اسیر شود.

نسیم گیلان

 همچنین رمان «شاگرد ته کلاس» نوشته آنجالی. ق. رئوف با ترجمه شهره نورصالحی در 278 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 55 هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.
 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: دوستی مرز نمی‌شناسد. قبلا ته ‌کلاس ما یک صندلی خالی بود، اما حالا پسری به اسم احمد رویش می‌نشیند. مثل من نُه‌سالش است، اما بچه عجیبی است، نه حرف می‌زند، نه لبخند. حتی آبنبات لیمویی هم که من عاشقش هستم دوست ندارد. اما به زودی می‌فهمم که احمد بداخلاق نیست، پناهنده است و از جنگ فرار کرده، از جنگ واقعی. هرچه بیشتر از سرگذشتش باخبر می‌شوم، بیشتر دلم می‌خواهد کمکش کنم. اما کمک کردن به او کار آسانی نیست...

نسیم گیلان


 دیگر رمان منتشرشده در نشر پیدایش برای نوجوانان، «درخت هالووین» نوشته ری بردبری با ترجمه مهدی بنواری است که در 224 صفحه با شمارگان 500 نسخه و بهای 45 هزار تومان منتشر شده است.
 در پشت جلد کتاب نوشته شده است: در شب هالووین، هشت پسر برای گرفتن شکلات بیرون می‌روند، ولی متوجه می‌شوند یکی از دوستان‌شان گم شده است. آن‌ها به کمک شخصیتی مرموز در زمان و مکان سفر می‌کنند. تا دوست گمشده‌شان را پیدا کنند.
 ری بردبری، نویسنده شاهکارهای بسیاری از جمله «حکایت‌های مریخ» و «درخت هالووین» است. او در این کتاب با داستانی جذاب به مراسم و آداب و رسوم فرهنگ‌های مختلف در باب مرگ و شب مردگان زنده می‌پردازد.

نسیم گیلان


«جنگ برفی» (دفتر خاطرات بچه لاغرمردنی) نوشته جف کینی با ترجمه نسرین مهاجرانی نیز در 224 صفحه مصور، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 40 هزار تومان در نشر یادشده در دسترس بچه‌ها قرار گرفته است.
در نوشته پشت جلد کتاب عنوان شده است: وقتی بارش برف، مدرسه راهنمایی گرگ هفلی را تعطیل می‌کند محله آن‌ها تبدیل به میدان جنگ می‌شود. رقیب‌ها سر تصاحب زمین با هم می‌جنگند. آن‌ها قلعه‌های بزرگ برفی می‌سازند و یک نبرد برفی حماسی شکل می‌گیرد. جنگ برای نجات است و گرگ و رولی دشمن را زیر نظر دارند. برف‌ها آب می‌شوند و سوال اینجاست که قهرمان واقعی این جنگ کیست؟

نسیم گیلان


 «دختری که صورتش را جا گذاشت» نوشته علیرضا برازنده‌نژاد هم در 192 صفحه با شمارگان 500 نسخه و بهای 42 هزار تومان در نشر پیدایش عرضه شده است.
در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: دو قلمرو «دانگن» با نشان گوزن و «زمیر» با نشان مار سابقه جنگی دیرینه دارند. پیامی عجیب از پدر نورا، رهبر دانگن، می‌رسد. او قلمرو خود را رها کرده و رفته است به منطقه ممنوع که می‌گویند موجوداتی وحشی نگهبان آن‌جا هستند. نورای نوزده‌ساله باید رأس ساعت 9:30 راه بیفتد و خود را به نزدیکی‌های آن منطقه ممنوع برساند. او باید مأموریتی را بر عهده بگیرد. مأموریتی که با هر تلاش نورا برای پیداکردن دلیل آن، مرموزتر می‌شود؛ رازی که مقاومت می‌کند. نورا به موانعی بر می‌خورد که انجام مأموریت در ساعت مقرر را پیچیده می‌سازد: موتورسوارهای گرگ‌نشان زمیر، یک رقیب عشقی، دوست‌هایی که نادانسته مانع می‌تراشند و مرشدهایی که گویی می‌دانند راز مأموریت نورا چیست؛ رازی که قاعده زندگی در آن سرزمین را به هم می‌ریزد، زندگی موقت است و محدود و تکرارشونده.

نسیم گیلان


دیگر کتاب منتشرشده در نشر پیدایش، «این قصه به روایت من» نوشته سالی گاردنر با ترجمه فرمهر امیردوست است که در 248 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و بهای 42 هزار تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
در پشت جلد کتاب آمده است: آن‌ها به زمین آمدند تا عشق را پیدا کنند.
«مهم نیست چندبار بگویم. کسی حرفم را باور نکرده.»
از وقتی دوست صمیمی جزمین، بکی، ناپدید شده همه او را سرزنش می‌کنند. بکی از ساختمانی بلند می‌پرد اما هیچ‌وقت به زمین نمی‌رسد، انگار که بین زمین و آسمان محو شده، همه فکر می‌کنند جزمین در ناپدید شدن او دست داشته است، اما در واقع بکی به دنیای دیگری سفر کرده؛ دنیایی که در تلاش است با محبت و عشق آشنا شود.

نسیم گیلان


 همچنین مجموعه داستان «شب هزار و دوم و افسانه‌هایی دیگر» نوشته تئوفیل گوتیه با ترجمه نازنین عرب در 128 صفحه با شمارگان 500 نسخه و بهای 25 هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده است.
کدام یک از آن دو، زنجیر طلا، شب هزار و دوم و شوالیه همزاد داستان‌های این مجموعه هستند.
در پشت جلد کتاب نوشته شده است: داستان‌های این مجموعه در دنیای فانتری و غربی با ته‌مایه‌ای رمانتیک نوشته شده‌اند و این چنین مهر تئوفیل گوتیه را بر خود دارند. از پاریس تا یونان و از آن‌جا تا قلب مشرق‌زمین، هر بار عشق در دنیایی که گوتیه ترسیم می‌کند به چالش کشیده می‌شود. آیا عشق در ایستادگی عاشق است که معنا می‌گیرد یا از خودگذشتگی معشوق؟ جدال با خویشتن خویش است یا صلح با همتای دیگر؟ گوتیه پاسخ خود را دارد.

نسیم گیلان


لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/200624/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور