نسیم گیلان

آخرين مطالب

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز آموزشی پیوسته مورد توجه باشد اجتماعي

رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز آموزشی پیوسته مورد توجه باشد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت – ایرنا – استاندار گیلان گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مدارس و مراکز آموزشی باید به طور پیوسته مورد توجه باشد و بخش های مربوطه رصد و نظارت ها را بر این امر ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان زارع عصر روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در استانداری با اشاره به گزارشی که در این جلسه اعلام شد، گفت : به سبب حضور حداکثری کادر آموزش و پرورش، مربیان، کارکنان و دبیران مدارس و رعایت 98 درصد دستورالعمل ها از معلمان در مدارس و اساتید در مراکز آموزش عالی و تمامی دست اندرکاران قدردانی می کنم.
وی اظهار داشت: اینکه در شرایط کرونایی در کشور و گیلان درهای مدارس و مراکز آموزشی بر روی فراگیران علم و دانش گشوده شده تا آنها از فرصت مساوی به وجود آمده برای یادگیری استفاده کنند خود اقد امی ارزشمند است.
استاندار گیلان با اشاره به اظهار تمایل حداکثری اولیاء برای حضور فرزندان شان در کلاس های درس خاطر نشان کرد: تاثیرگذاری آموزش حضوری به ویژه در مقاطع متوسطه در برخی از دروس به گونه ای است که این نیاز را علاوه بر دانش آموزان، اولیاء آنان احساس کردند.
وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل ها باید به گونه ای باشد تا اطمینان حاصل شود، اضافه کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی امری مهم و دست یافتنی است و در جلسه شورای آموزش و پرورش و ستاد استانی کرونا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده به صراحت اعلام شده که امکان فاصله گذاری در تمامی مدارس برای حدود 400 هزار دانش آموز استان فراهم است لذا باید دقت شود.
زارع اظهار داشت: سلامت دانش آموزان و تمامی علم آموزان در مراکز آموزشی اولویت ماست به همین خاطر امکان باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نظارت های دقیق به گونه ای برنامه ریزی شود که اطمینان از رعایت و پیاده شدن دستورالعمل ها اطمینان یابیم.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به تبلیغات خارج نشینان و رسانه های بیگانه مبنی بر اینکه سلامت مردم با فعالیت آنان جمله فعالیت های آموزشی منافات دارد گفت : این درحالی است که فعالیت آنها گسترده است و در اکثر نقاط دنیا روند عادی فعالیت ها از سر گرفته شده است و در واقع بین سلامت و فعالیت مردم منافاتی نیست به شرطی که دستورالعمل ها رعایت شود.
نماینده عالی دولت در استان گیلان اضافه کرد: مهم آن است که بتوانیم ترددهای غیرضرور و حضور غیرضروری دانش آموزان را در برخی از دروس کم کنیم که در سطح ملی در این باره برنامه ریزی انجام شده به طوری که کلاس ها و ساعات حضور دانش آموزان در کلاس ها و مدرسه کاهش یافته است.
وی با اشاره به نقش مهم مدیران مدارس خاطر نشان کرد: این افراد باید در رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی دقت و کمک کنند از این رو مدیرکل آموزش و پرورش باید پیوسته در ارتباط با مدیران مدارس باشد و توجیه و اطلاع رسانی های لازم انجام شود.
استاندار گیلان با ضروری دانستن مراقبت های دانش آموزان در مدارس و ارایه آموزش های پیوسته به آنان اظهار داشت: آنچه که می تواند در این مسیر یاریگر ما باشد، مشارکت خانواده ها و دانش آموزان است ضمن اینکه کمیته رسانه و فضای مجازی و نیز آموزش و پرورش با تولید محتوی آموزشی روشنگر، دانش آموزان و خانواده ها را بیشتر متوجه اهمیت و ضرورت رعایت دستورالعمل ها کنند.
وی بستر موجود در شبکه آموزشی شاد را برای اطلاع رسانی و آموزش های دانش آموزان و والدین مناسب ارزیابی کرد و گفت: باید با نشر اخبار صحیح موضوع میزان ابتلای دانش‌آموزان به کرونا در دوره کوتاه بازگشایی مدارس برای مردم و خانواده ها تبیین شود تا زمینه بروز نگرانی و تشویش در جامعه از بین برود.
استاندار گیلان با اشاره به موضوع چاقی در کودکان و دانش آموزان بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور تصریح کرد: اجرای پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان، طرح موثری است که باید کوشش شود در تمامی مدارس شهرها و روستاها با جدیت اجرایی و از بستر فضای مجازی نیز برای آموزش استفاده شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در هفته گذشته از اقدامات انجام گرفته ستاد استانی مقابله با کرونا در گیلان و هماهنگی، همکاری و تلاش های دستگاه های مختلف، کاردرمان و مردم در مدیریت بیماری قدردانی شد، اظهار داشت: این مهم نشانگر تبیین دقیق وظایف ستاد استانی مبارزه با کرونا، اثرگذاری مصوبات برای حفظ سلامت مردم و فرهنگ بالای آنان در درک شرایط و تعامل و همراهی بوده است.
استاندار گیلان خاطر نشان کرد: گاهی با گذشت زمان مشاهده می شود که توجه مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی کم می شود در حالی که باید رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کروتا پیوسته رعایت شود.
برچسب‌ها
رشت مدارس گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/201049/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت