نسیم گیلان

آخرين مطالب

استاندار گیلان : باید راهبردهای توسعه گیلان با تلاش مضاعف دنبال شود اجتماعي

استاندار گیلان : باید راهبردهای توسعه گیلان با تلاش مضاعف دنبال شود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - استاندار گیلان گفت : باید راهبردهای توسعه محور گیلان در هر منطقه استان با تلاش مضاعف توسط مسئولان بویژه فرمانداران مبنای عمل بوده و به طور جدی دنبال شود.

ارسلان زارع روزیکشنبه در جلسه شورای ادارای آستانه ‌اشرفیه و مراسم تکریم و معارفه فرماندار سابق و جدید شهرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود : همه ما در قبال مردم و خون شهدا و ایثارگران دفاع مقدس مسئول و موظف هستیم و باید همه همت خود را با وجود محدودیت ها و تنگناها برای بهبود شرایط اقتصادی جامعه بکار بندیم.
وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت : این هفته یادآور حماسه های سرنوشت ساز فرزندان این مرز و بوم است واز آن جهت دفاع مقدس نام گرفته که جوانان با خلوص نیت به دفاع از آرمان ها پرداختند.
وی با بیان اینکه ایثارگری ها و شهامت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس همواره در تاریخ ماندگار خواهد ماند.
وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با خلوص نیت و با اتکال به خداوند با شجاعت در راه پاسداری از ارزش های انقلاب و نظام در مقابل دشمنان ایستادند، افزود: رزمندگان ما در این دوران با ایثار و از خودگذشتگی در جنگی نابرابر، جوانمردانه از ارزش های انقلاب اسلامی پاسداری کردند و در این راه مقدس شمار بسیاری از آنان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
وی ادامه داد: وقتی به گذشته پرافتخار انقلاب اسلامی در طی چهار دهه نگاه می کنیم انچه که فصل مشترک همه این دوران است عناد و دشمنی استکبار با نظام اسلامی و مردم ماست.
استاندار گیلان با بیان اینکه امروز کشور اسلامی ما با تحریم ها ظالمانه دشمن روبروست، افزود: در ماه های اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا، دشمنان به جای آنکه ذره ای انسانیت، همچنان تحریم های ظالمانه خود را تشدید کرده اند و حتی از تحریم دارو نیز برای ملت ایران دریغ نکرده اند.
زارع خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در طول عمر نظام مقدس ما دشمنی های خود را به اشکال نشان داده اند و هیچگاه دست از توطئه بر علیه ما برنداشته اند.
وی افزود: وقتی به صحنه های دوران دفاع مقدس نگاه می کنیم؛ در آن برهه از زمان صحنه های زیبایی از مقاومت، فداکاری و ایثار رزمندگان را شاهد بودیم که نمونه هایی از آن فداکاری ها را نیز در هفت ماهه گذشته با شیوع کرونا در همدلی و همراهی مردم دیده ایم.
به گفته استاندار گیلان، طی هفت ماه گذشته اقشار مختلف مردم به خصوص کادر درمانی در کنار هم قرار گرفتند و به مانند دوران دفاع مقدس با انسجام و همدلی به کمک یکدیگر شتافتند و در فعالیت های اجتماعی، درمانی و غیره بصورت شبانه روزی تلاش کردند، و همچنان هم تلاش و فعالیت های گروه های جهادی و کمک های مردمی همچنان در این مسیر ادامه دارد.
وی همدلی، وحدت و انسجام را رمز پیروزی ملت ایران دانست و یادآور شد: امروز برنامه های دولت تدبیر و امید در عرصه های گوناگون در جهت رفع مشکلات مردم به اجرا می رسد.
وی اظهار کرد : بهره برداری از پروژه های نیمه تمام در موعد مقرر و تحویل آنها به مردم نیازمند جدیت و پیگیری است و باید تا آخرین روز کاری با همه توان در خدمت به مردم تلاش کنیم.
زارع به ظرفیت های ارزشمند نیروی انسانی شهرستان آستانه اشرفیه اشاره کرد و گفت: این شهرستان از ظرفیت های انسانی ارزشمندی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی و دینی بهره مند است که موجب بالندگی منطقه، استان و کشور شده اند.
وی وجود شخصیت های برجسته علمی، مذهبی و فرهنگی را در توسعه این منطقه موثر دانست و یادآور شد: این در حالی است که این شهرستان از ظرفیت های ویژه اقتصادی، کشاورزی و گردشگری نیز بهره مند است و باید از این توانمندی ها در جهت رفع مشکلات اشتغال و بیکاری نهایت استفاده را نمود.
وی با اشاره به حمایت های مستمر و هدفمند دولت از صنایع مرتبط با بخشهای کشاورزی اظهار داشت: در این راه توسعه فعالیت های کشاورزی چون صنایع تبدیلی و استفاده از شیوه های مدرن کشاورزی می تواند در جهت رونق بخش کشاورزی این شهرستان با توجه به وجود دو محصول مهم بادام زمینی و برنج مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: این منطقه همچنین در عرصه گردشگری به خصوص در بندرکیاشهر از جایگاه ویژه ای برخوردار است که می تواند در مسیر تحقق ایجاد اشتغال، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی به جذابیت این شهرستان بیفزاید.
استاندار گیلان در بخشی از سخنان خود به اجرای طرح زراعت چوب در استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت: جایگاه این شهرستان از لحاظ تولید صنوبر منحصر به فرد است و این خطه در اجرای طرح زراعت چوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
زارع با تاکید بر اینکه انتظار می رود زمینه اجرای طرح زراعت چوب هرچه بهتر در این استان فراهم شود، افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته چهار هزار هکتار از اراضی این استان برای اجرای طرح زراعت چوب شناسایی شده و بصورت مرحله ای این طرح با هدف صیانت از جنگل ها و طبیعت خدادادی در گیلان اجرا می شود.
وی همچنین جلوگیری از هرگونه تغییر غیر قانونی اراضی کشاورزی در این استان را ضروری دانست و یاداور شد: تغییر کاربری زمین های کشاورزی یکی ازآسیب های جدی است که در تمام استان ها و به ویژه استان های شمالی وجود دارد.
زارع ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته طی چند سال اخیر در این استان آسیب های ناشی از تغییر کاربری های غیر مجاز در این استان در مقایسه با سال های گذشته کمتر شده، ضمن آنکه روند جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در این استان همچنان با جدیت ادامه داشته و نظارت های مستمر در این خصوص انجام می شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه کلیه پروژه های عمرانی و اقتصادی این استان بصورت روزانه رصد و مورد پیگیری قرار می گیرد اظهار داشت: از کلیه فرمانداران نیز همواره خواسته می شود تا به منظور ایجاد رفاه مردم، اتمام پروژه های نیمه تمام را با توجه به نیاز منطقه در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
وی در پایان تکریم و رضایتمندی مردم، خلوص نیت، نظم، نظارت بر اجرای امور، تامین امنیت اجتماعی مردم و غیره را از وظایف مهم همه مسئولان دانست و از فرماندار جدید شهرستان آستانه اشرفیه خواست تا با تمام توان در جهت خدمت به مردم منطقه گام بردارد.
فرماندار جدید شهرستان آستانه اشرفیه نیز در این ایین با اشاره به ظرفیت های این منطقه گفت: این شهرستان از ظرفیت های انسانی مستعد و پرتلاشی بهره مند است که می توانند در توسعه آن نقش موثری داشته باشند.
حمید رضایی کارنامه دولت تدبیر و امور در این شهرستان را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: طی عمر دولت تدبیر و امید اقدامات و برنامه های خوبی در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و مانند آن در این شهرستان به انجام رسیده است.
وی حمایت از ظرفیت های کشاورزی، صنعتی و گردشگری در این شهرستان را ضروری دانست و اظهار داشت: از کلیه فعالیت های بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری این شهرستان در راستای توسعه منطقه حمایت می شود.
برچسب‌ها
آستانه اشرفیه جلسه شورای اداری گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/201347/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان