نسیم گیلان

آخرين مطالب

ارتقای شاخص رتبه بندی ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان سياسي

ارتقای شاخص رتبه بندی ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با بیان اینکه گیلان به عنوان یکی از پنج استان اول کشور در شاخص رتبه بندی ضریب نفوذ تلفن همراه است، گفت: با توجه به ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی به نسل‌های سوم و چهارم از سال 96 تاکنون ضریب نفوذ تلفن همراه نیز از 128 درصد در سال 96 به 161 درصد در سال‌جاری رسیده است.

فرزاد توکلی در جلسه بررسی عملکرد سه ساله استان های گیلان، مازندران و گلستان که با حضور رؤسای ادارات کل و ادارات تابعه هر استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به اینکه در استان گیلان در سال 96 حدود یک میلیون و 100 هزار تلفن ثابت منصوبه فعال بوده، اظهار کرد: در حال حاضر این رقم با رشد 1.2 برابری به یک میلیون و 400 هزار تلفن رسیده است. البته لازم به ذکر است که با توجه به کاهشی بودن ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور همانند سایر کشورها این ضریب با کاهش 4 درصدی از 44 درصد به 40 درصد متوسط کشوری رسیده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در حوزه FCP ها با اشاره به اینکه از ابتدای سال 96 هیچ شرکتی در استان فعال نبوده و همچنین در کشور نیز هیچ مشترکی از طریق شرکت‌های FCP تلفن ثابت دریافت نکرده است، افزود: در حال حاضر حدود 2000 مشترک تلفن ثابت داریم که از سوی شرکت‌های یاد شده سرویس دریافت می‌نمایند.
وی در خصوص روستاهای دارای ارتباط در سال 96، بیان کرد: در حوزه تلفن ثابت روستایی از طریق مخابرات و کوه نور در 2567 روستا ارتباط داشتیم که در سال‌جاری و به علت حذف اپراتور کوه نور، این عدد به 2436 روستا کاهش یافته و تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی یا همان پروژه تک ارتباطی‌ها در روستاهای زیر 20 خانوار، در ابتدای سال 96، در استان 23 روستای تک ارتباطی داشتیم که در حال حاضر هیچ روستای تک ارتباطی نداریم و همه آنها یا از طریق تلفن ثابت و یا زیرساخت‌های تلفن همراه ارتباط داشته و با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهریور سال 96 تمامی 112 روستا که دارای زیرساخت WLL بوده جمع آوری و در حال حاضر 60 سایت از این تعداد به نسل سوم و چهارم ارتقای یافته است.
توکلی تصریح کرد: با توجه به ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی به نسل‌های سوم و چهارم از سال 96 تاکنون ضریب نفوذ تلفن همراه نیز از 128 درصد در سال 96 به 161 درصد در سال‌جاری رسیده و بنابر گزارش‌های سالیانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، استان گیلان جزو پنج استان اول کشور در شاخص رتبه بندی ضریب نفوذ تلفن همراه است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به شاخص ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار گفت: این ضریب نفوذ در ابتدای سال 96، 71 درصد بوده و هم اکنون با رشد 30 درصدی به 103 درصد رسیده که نشان‌دهنده نوع تعاملات بالا و هماهنگی بین دستگاهی تابعه استانی است و در شاخص ضریب نفوذ مشترکین اینترنت پهن باند سیار، نیز در ابتدای سال 96، 58 درصد بوده و در حال حاضر با رشد 30 درصدی به 89 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه مشترکین اینترنت تلفن همراه اپراتور همراه اول، حدود 1.4 برابر از سال 96 تا سال‌جاری رشد داشته، افزود: این اتفاق برای زیرساخت‌هایی است که این اپراتور ایجاد نموده و تعداد سایت‌های نسل سوم خود را در فاصله زمانی سال 96 تاکنون بین 1.5 تا 2 برابر افزایش داده است و یا تعداد سایت‌های نسل چهارم خود را تا 1.8 برابر و یا تعداد سایت‌های نسل 4.5 خود را از سال 96 تاکنون به 2 برابر افزایش داده است.
توکلی با اشاره به پروژه روستایی های‌وب گفت: در ابتدای سال 96، 1648 روستای استان تحت پوشش اینترنت بودند و در حال حاضر این رقم به 1881 روستا در استان رسیده و هم اکنون 1400 روستا به تلفن خانگی ‌های‌وب دسترسی داشته و بخش زیادی از مشکلات روستاییان در تلفن خانگی برطرف و این اپراتور 40 سایت در دست اقدام برای افزایش میزان پوشش اینترنت از طریق مودم‌های داخلی برای روستاییان در حال نصب داشته و هم اکنون 4009 مشترک پهن باند روستایی در استان از طریق های‌وب تحت پوشش قرار گرفته‌اند که در سال 96 زیر 10 مشترک بود در حال بهره‌برداری است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با تاکید به پایش دوره‌ای پروژه‌های مخابرات منطقه، زیرساخت استان، با هماهنگی اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال غرب گفت: 25 فقره ماموریت در قالب 35 روز کاری از 2060 روستای بالای 20 خانوار استان انجام شده که 59 روستایی که تعهدی بودند مکاتبه با تنظیم مقررات منطقه شده که پیگیری لازم صورت پذیرفت و این مهم منجر شد به 65 ابلاغ جدید شد که بخشی از سوی اپراتور ایرانسل و بخشی نیز توسط اپراتور همراه اول در حال بررسی و اقدام است.
توکلی با اشاره به اعطای دو وام در سال 96 و افزایش آن به 14 فقره وام در حال حاضر از محل منابع صندوق وام وجوه اداره شده، نبود باطری پشتیبان در 336 مرکز روستایی ادامه داد: با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص بررسی وضعیت پروتکشن شهرها، با همکاری که بین سازمان تنظیم مقررات و شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات انجام شد، از 16 شهرستان گیلان، تنها 12 شهرستان دارای پروتکشن فیبر نوری بوده و در صورت تامین منابع تا 548 کیلومتر فیبر نوری کلیه پروتکشن‌های فیبر نوری در استان تکمیل خواهد شد و 10 شهر نیز از طریق زیرساخت امکان ایجاد پروتکشن در آنها وجود دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/201511/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عمل موفق خارج کردن تومور شکمی از بدن یک کودک 10 ساله در رشت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله

افتتاح 3 طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»