نسیم گیلان

آخرين مطالب

اکسل با پشتیبانی از داده‌های سفارشی آپدیت شد علمي

اکسل با پشتیبانی از داده‌های سفارشی آپدیت شد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - اکسل با پشتیبانی از داده‌های سفارشی آپدیت شد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6962553
٥٣
٠
زومیت / مایکروسافت اعلام کرد جدیدترین به‌روزرسانی اکسل، این ابزار را به پشتیبانی از داده‌های سفارشی قادر می‌سازد؛‌ قابلیتی که بیشتر به درد کسب‌و‌کارها می‌خورد تا کاربران عادی.
مایکروسافت در اطلاعیه‌ای رسمی از به‌روزرسانی اکسل (Microsoft Excel) با پشتیبانی از داده‌های زنده‌ی سفارشی خبر داد. کاربران اکسل دهه‌ها است که به‌منظور وارد کردن، سازماندهی و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها از ابزار صفحه‌ی گسترده (Spreadsheet) مایکروسافت بهره می‌گیرند و نوع ساده‌ی داده‌ها همواره به متن و عدد محدود بوده است.
مایکروسافت طی سال‌های اخیر تلاش کرد بهبودهایی در اکسل اعمال کند تا تجربه‌ی کار با آن لذت‌بخش‌تر و قابلیت‌های ارائه‌شده، کاربردی‌تر باشند. شرکت ردموندی پیش‌تر آرایه‌های پویا و چند نوع داده‌ی سفارشی مربوط سهام و جغرافیا به اکسل اضافه کرده بود؛ بااین‌حال در به‌روزرسانی جدید تمامی کاربران می‌توانند داده‌ی اختصاصی خودشان را به‌عنوان یک داده‌ی سفارشی، به درون اکسل وارد کنند.
این یعنی شما می‌توانید داده‌ها را در اکسل به‌ شیوه‌های جدیدی ویرایش و مدیریت کنید، بدون اینکه سردرگم شوید. اکسل امروزه برای مدیریت‌ داده‌ها رابط کاربری نسبتا سردرگم‌کننده‌ای دارد و به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در تلاش برای رفع این مشکل است.
به‌لطف به‌روزرسانی جدید از این پس می‌توانید انواع داده‌ها را در اکسل وارد کنید، نظیر داده‌ی مربوط به شهر سیاتل؛ سپس می‌توانید فرمولی خلق کنید که باعث شود سلولی که ایجاد کرده‌اید داده‌های مربوط به جمعیت شهر سیاتل را استخراج کند. این نوع از داده‌ها برای درست‌کار‌کردن به رویکردی خاص متکی می‌شوند.
مایکروسافت می‌گوید در این نوع داده‌ها، مجموعه‌ای از داده‌های ساختارمند به درون یک سلول خاص در اکسل فرستاده می‌شوند تا دیگر بخش‌های صفحه‌ی گسترده‌ای که مشغول کار روی آن هستید، امکان ارجاع دادن به آن سلولِ به‌خصوص را داشته باشند. کاربر همچنین می‌تواند برای به‌روزنگه‌داشتن داده‌ها،‌ آن‌ها را تازه‌سازی (رفرش) کند. برای مثال اگر دانشجویی هستید که روی جدول تناوبی تحقیقات انجام می‌دهید می‌توانید برای هر عنصر یک سلول ایجاد کنید و به‌سادگی داده‌های مربوط به هر عنصر را از سلول اختصاصی‌اش بیرون بکشید. 
مایکروسافت در اطلاعیه‌ی رسمی خود اعلام کرد بیش از 100 نوع داده‌ی جدید را به اکسل اضافه می‌کند که البته این داده‌های جدید مخصوص مشترکان سرویس Microsoft 365 Personal و Microsoft 365 Family هستند. کاربران اکسل خواهند توانست به‌لطف داده‌های سرویس Wolfram Alpha تغییرات سهام را پایش کنند، اطلاعات تغذیه‌ای را برای برنامه‌ی رژیم وارد کنند و کارهای بسیار بیشتری انجام دهند. این قابلیت‌ها فعلا برای کاربران اینسایدر (Insider) نسخه‌ی بتای Office دردسترس قرار دارند.
نگاهی کلی به تغییرات جدید اکسل نشان می‌دهد که داده‌های سفارشی بیشتر برای کسب‌و‌کارهایی که به‌صورت روزانه به اکسل متکی هستند کاربرد دارند. مایکروسافت به‌منظور برقراری ارتباط بین منابع داده و نوع داده در اکسل از سرویس اختصاصی خودش با نام Power BI استفاده می‌کند. به‌لطف این سرویس، کسب‌و‌کارها می‌توانند تنوع بالایی از داده‌های جدید را درون اکسل وارد کنند. داده‌های موربحث می‌توانند داده‌های ترتیبی باشند یا اینکه به دیگر داده‌ها یا تصاویر ارجاع دهند.
کسب‌و‌کارها همچنین می‌توانند سلول‌های فعلی را به داده‌های لینک‌شده تبدیل کنند تا فرایند تجزیه‌و‌تحلیل داده بسیار ساده‌تر شود. Power BI تنها راه برای درست‌کار‌کردن این قابلیت جدید در اکسل نیست. وقتی که داده به درون اکسل وارد می‌کنید از این پس می‌توانید داده‌ی مدنظر را با استفاده از Power Query به نوع خاصی از داده تبدیل کنید. فرایند تبدیل شامل اطلاعاتی از فایل‌ها و دیتابیس‌ها و وب‌سایت‌ها و... می‌شود. داده‌های واردشده را می‌توان پاک کرد و سپس به نوع خاصی تبدیل کرد تا به درون صفحه‌ی گسترده وارد شود. اگر داده‌ها را با استفاده از Power Query در اکسل وارد کنید، می‌توانید به‌سادگی داده را ازطریق منبع اصلی‌اش تازه‌سازی کنید. 
اکسل و Power BI می‌توانند داده‌هایی را که از منبع اصلی دریافت می‌کنند به‌خوبی مدیریت کنند و همین موضوع باعث شده است قابلیت جدید اکسل به‌خوبی کار کند. اکسل و Power BI موظفند الگوهای موجود در داد‌ه‌‌ها را شناسایی کنند، آن‌ها را به داده‌هایی ساختارمند تبدیل کنند و درنهایت کاری کنند که داده‌های مدنظر در صفحات گسترده قابل‌استفاده باشند.
داده‌های جدید Power BI برای تمامی کاربران ویندوزی اکسل که مشترک مایکروسافت 365 (آفیس 365 سابق) هستند و یکی از پلن‌های اشتراکی Power BI Pro را نیز خریداری کرده‌اند ارائه می‌شود. داده‌های Power Query نیز برای مشترکان دردسترس قرار می‌گیرند. داده‌های Wolfram Alpha هم‌اکنون به‌صورت آزمایشی برای کاربران اینسایدر آفیس دردسترس هستند و به‌زودی برای تمامی مشترکان مایکروسافت 365 نیز ارائه می‌شوند.
شما کاربران چه دیدگاهی دارید؟

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/213443/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد