نسیم گیلان

آخرين مطالب

توقیف 72 تور گردشگری در گیلان فرهنگي

توقیف 72 تور گردشگری در گیلان
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - معاون گردشگری استان گیلان از توقیف 72 تور غیرمجاز گردشگری طی ماه های گذشته خبر داد و گفت: فضای مجازی بستری برای تبلیغ تورهای غیرمجاز شده است که با رصدهای صورت گرفته شاهد کاهش 80 درصدی تورهای غیرمجاز در گیلان هستیم.
به گزارش ایلنا، این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا اجازه برگزاری تورهای گروهی داده نمی‌شود به همین دلیل تورهای گروهی غیرمجاز فعال شده‌ و با بسترسازی برای معرفی و تبلیغات خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، برای خود مشتری دست و پا می‌کنند.
هرچند در بیشتر استان‌های کشور مدیران کل میراث و گردشگری از ارائه اطلاعات تورهای غیرمجاز گردشگری که توسط نیروی انتظامی و اماکن توقیف یا شناسایی شده‌اند، سر باز می‌زنند و این امر را از حوزه وظایف خود خارج کرده‌اند اما استان گیلان به عنوان پایلوت سعی دارد با برقراری ارتباط چندسویه با سایر ارگان‌ها و نهادهایی که به نوعی در حوزه گردشگری دخیل هستند، تا حدودی برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری را ساماندهی و کنترل کند.
حمیدرضا آذرپور (معاون گردشگری استان گیلان) با اشاره به آنکه ساماندهی و توقیف تورهای غیرمجاز در حوزه گردشگری در استان گیلان را از نوروز سال جاری آغاز کرده‌ایم به ایلنا گفت: از زمان آغاز این طرح تاکنون رصد و توقیف تورهای غیرمجاز گردشگری را متوقف نکرده‌ایم و در این میان شاهد کاهش تعداد تورهای غیرمجاز در استان گیلان بخصوص در روزهای تعطیل بوده‌ایم.
به گفته او، اگر در گذشته در روزهای تعطیل و آخر هفته بیش از 12 تور غیرمجاز در استان گیلان برگزار می‌شد، اکنون با رصد و پایش این تورها و جلوگیری از برگزاری انجام برنامه‌ها و توقیف‌هایی که طی هفته‌های گذشته شاهد آن بودیم تعداد برگزاری این تورها بیش از 80 درصد کاهش یافته است.
معاون گردشگری استان گیلان درباره اینکه تاکنون با چه تعداد از تورهای غیرمجاز برخورد شده است، گفت: طی چندین ماه گذشته با 72 تور غیرمجاز گردشگری برخورد شده و جلوی برگزاری آنها گرفته شده است. از این میان 58 تور برای نخستین بار برگزار می‌شدند و با دریافت تذکر و اخطار و دریافت تعهد از برگزارکنندگانشان، دیگر شاهد فعالیت آنها نبودیم اما 14 تور با وجود آنکه تعهد داده بودند و اخطار دریافت کرده‌بودند، مجدد درصدد برگزاری تور غیرمجاز برآمدند که به مراجع قضایی معرفی شدند. البته باتوجه به تعطیلات طولانی که طی هفته گذشته با آن روبه رو بودیم، با 4 تور گردشگری غیرمجاز برخورد شد.
آذرپور در پاسخ به این سوال که آیا استان گیلان برنامه دیگری برای ساماندهی تورهای غیرمجاز و جلوگیری از برگزاری این تورها که عموماً پروتکل‌های بهداشتی را در شرایط شیوع ویروس کرونا رعایت نمی‌کنند، در نظر دارد یا خیر گفت: کارشناسان گردشگری استان همواره سایت‌ها و فضای مجازی را رصد می‌کنند. از آنجا که بیشتر فعالان غیرمجاز حوزه گردشگری در فضای مجازی، تبلیغات تورهای خود را از سه‌شنبه یا چهارشنبه آغاز می‌کنند تا بتوانند در روزهای پنجشنبه و جمعه این تو را برگزار کنند از این رو رصد و شناسایی آنها در اوایل هفته کار دشواری است ضمن آنکه زمان اندکی برای شناسایی و باز داشتن آنها از برگزاری تور باقی می‌ماند. وقتی کارشناسان متوجه برگزاری چنین تورهای غیرمجاز در حوزه گردشگری می‌شوند زمان و محل برگزاری آن را به دست می‌آورند و با نیروی انتظامی برای متوقف کردن تور اقدام می‌کنند.
او اذعان داشت: در عین حال بیشتر این تورهای غیرمجاز در فضای مجازی درصدد جمع‌آوری اعضای گروه و گردشگران برمی‌آیند، رصد، شناسایی و معرفی آنها به دستگاه قضا و دریافت نامه از دادسرا برای ارائه به پلیس فتا و اقدام برای بستن صفحاتی که در حوزه تورهای غیرمجاز تبلیغ می‌کنند، زمان‌بر است. بیش از 80 درصد تورهای غیرمجاز در حوزه گردشگری استان گیلان شاهد هستیم در فضای مجازی فعال هستند و در شبکه‌های اجتماعی درصدد معرفی و تبلیغات تور برمی‌آیند. البته تعاملات بسیار خوبی با پلیس فتا برای شناسایی این فعالان غیرمجاز داریم. اما نمی‌توان منکر رشد قارچ‌گونه این نوع فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی شد؛ شاید اگر بتوانیم برای مدتی به صورت مستمر از فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در فضای‌مجازی جلوگیری کنیم، شاید بتوانیم مانع از برگزاری دوره‌های غیرمجاز شویم.
آذرپور با اشاره به آن که سامانه ساتگ برای ساماندهی تورهای گردشگری به صورت پایلوت در استان گیلان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین ناجا و وزارتخانه میراث و گردشگری منعقد شده با حضور بخش‌های مختلف فعال در حوزه گردشگری از هلال احمر گرفته تا اماکن و پلیس امنیت درصدد ساماندهی تورهای حوزه گردشگری برآمده‌ایم. چنانکه برگزارکنندگان تور می‌توانند با درج مشخصات خود در این سامانه و دریافت کد؛ اقدام به برگزاری تور کنند. این کد برای نیروی انتظامی و سایر ارگان‌ها قابل شناسایی است. البته در حال حاضر با توجه به شرایط شیوع کرونا و عدم اجازه برگزاری تورهای گردشگری این سامانه هنوز فعالیت اصلی خود را آغاز نکرده است.
لینک کوتاه: asriran.com/003ATA
منبع: عصر ایران

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/216775/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد