نسیم گیلان

آخرين مطالب

طرح راهیان نور مجازی برای نخستین بار در گیلان برگزار می‌شود فرهنگي

طرح راهیان نور مجازی برای نخستین بار در گیلان برگزار می‌شود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمد عبدالله پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تشکیل بسیج یکی از الطاف الهی پروردگار به جمهوری اسلامی بوده است، اظهار کرد: بسیج و بسیجیان در تمامی بحران‌ها حضوری فعال داشته و همواره حامی مستضعفین بوده و در مواقع حساس به یاری مردم می‌شتابند.
وی با اشاره به نقش بسیج در استقامت و ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: امام راحل (ره) با تشکیل بسیج انقلاب را حفظ کرده و این نهاد در طول 40 سال تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و در تمامی دوران انقلاب علاوه بر نقش مهم خود باعث سربلندی مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی‌شده است‌.
فرمانده سپاه قدس گیلان شعار سال بسیج مستضعفین را پیشرویی در خدمت و امیدآفرینی در جامعه دانست و بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری می‌گوید تنها راه برداشتن گام دوم انقلاب را تزریق امید به جامعه بوده ولی بااین‌حال دشمنان و برخی از افراد بذر ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کنند‌.
عبدالله پور از 867 برنامه فرهنگی، ورزشی، آموزشی و مذهبی در هفته بسیج و در سطح استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: سپاه قدس گیلان در هفته بسیج انواع برنامه‌های فرهنگی و متنوع داشته و از 867 برنامه در سطح استان 57 برنامه آن محوری بوده و بسیار برای ترویج فرهنگ بسیجی مؤثر است.
وی با تأکید بر لزوم توجه به بازگو کردن فداکاری‌های شهدای سلامت در استان گیلان افزود: پرستاران و شهدای سلامت مجاهدان در راه خدا بوده و باید جوانان و آیندگان با این فداکاری‌ها آشنا شده و تنها را برای انجام این کار برگزاری یادواره‌های شهدا به‌ویژه شهدای سلامت است.
فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه فرهنگ شهادت و ایثار باید در بین دانش آموزان گسترش پیدا کند، گفت: برگزاری راهیان نور دانش‌آموزی بسیار مهم بوده و امسال به دلیل شیوع کرونا طرح راهیان نور مجازی دانش آموزان برای اولین بار در استان گیلان برنامه‌ریزی‌شده و برای انجام این کار از شبکه شاد استفاده می‌شود.
عبدالله پور فضای مجازی را یک فرصت برای انجام کارهای فرهنگی دانست و افزود: در کشور هیچ‌ بن‌بستی برای اجرا برنامه‌های فرهنگی در کشور نداشته و باید از فضای مجازی به‌درستی استفاده شود زیرا استکبار به دنبال نفوذ فرهنگی از طریق فضای مجازی است.
وی با اشاره به ساخت 114 واحد مسکن مددجو توسط سپاه قدس گیلان تصریح کرد: تهیه مسکن به یکی از مهم‌ترین معضلات برخی افراد تبدیل‌شده از 741 واحد مسکن مددجو که سپاه در دست‌ساخت دارد 141 واحد مسکونی در هفته بسیج به بهره‌برداری رسیده و 14 هزار بسته معیشتی تعدادی از آن هرروز در تمامی شهرستان‌های گیلان توزیع می‌شود.
فرمانده سپاه قدس گیلان بابیان اینکه در سپاه در حوزه صدور پروانه‌های باغی برنامه ویژه‌ای دارد، بیان کرد: برخی از کشاورزان برای دریافت تسهیلات بانکی نیاز به پروانه داشته و سپاه قدس گیلان در حوزه کشاورزی به صدور پروانه‌های باغی و زراعی می‌پردازد.
عبدالله پور با گله‌مندی از پایگاه انتقال خون در خصوص عدم همکاری با سپاه قدس گیلان افزود: کمبود نیازهای خونی در استان در شان مردم نبوده و سپاه قدس بارها به پایگاه انتقال خون اعلام کردیم که دستگاه انتقال خون را در اختیار سپاه قدس قرار داده تا ما بتوانیم تمامی نیازهای خونی استان را برطرف کنیم و هر بار به دلایل اداری با آن مخالفت شده است.
وی از طرح تکمیلی ملی مبارزه با کرونا به نام حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: برای کنترل کرونا باید بیماران کرونایی شناسایی و غربالگری کنیم به همین دلیل طرح تکمیلی ملی مبارزه با کرونا به نام حاج قاسم سلیمانی گذاشته‌شده و مقدمات کار در حال انجام بوده و از 65 گروه شامل پزشک و پرستار استفاده می‌شود.
فرمانده سپاه قدس گیلان با انتقاد از مشکلات خوراک دام و طیور در استان گیلان و کشور تصریح کرد: خوراک دام و طیور قابل تحریم نبوده و 10 درصد خوراک دام و طیور تولید داخل و 90 درصد وارداتی است لذا می‌توانیم از طریق دریای خزر و آب‌های آزاد خیلی از کالاها را صادر و وارد کنیم ولی باید در حوزه خوراک دام و طیور به خودکفایی برسیم‌‌.
عبدالله با تأکید بر برخورد با احتکار کنندگان کالا در استان گیلان بیان کرد: برخی از انبارها در گیلان رسمی و برخی دیگر غیررسمی هستند لذا با انبارهای غیررسمی حکمش احتکار بوده و با آنان طبق قانون برخورد می‌شود.
انتهای پیام/84007
منبع: فارس

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/219264/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد