نسیم گیلان

آخرين مطالب

معرفی سه کتاب رمان با دیدگاه روانشناسی و خودشناسی مقالات

معرفی سه کتاب رمان با دیدگاه روانشناسی و خودشناسی
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - روزیاتو /در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری توجه به روانشناسی و خودشناسی ضروری احساس می‌شود. روز به روز افراد بیشتری متوجه اهمیت شناخت خودشان برای رسیدن به یک زندگی بهتر می‌شوند و این کار را به واسطه آموزش انجام می‌دهند؛ آموزش از طریق دیدن مستندها، شرکت در همایش‌های روانشناسی، کمک گرفتن از مشاور و یا خواندن انواع کتاب‌ها مرتبط.
در این مقاله به شما سه کتاب معرفی می‌کنیم که مسیر شما را برای شناخت درونیات‌تان باز می‌کنند و در عین حال آموزش‌های بسیار جالبی به شما خواهند داد؛ آموزش‌هایی که ممکن است برای همیشه مسیر تفکر شما را تغییر دهند و راه‌های تازه‌ای پیش روی شما باز کنند. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این سه کتاب را به تاخیر نیندازید.
شرمنده نباش دختر

نسیم گیلان


درون هر انسانی مجموعه‌ای از باورها و دیدگاه‌ها وجود دارد که از بدو کودکی به صورت ناخوآگاه شکل گرفته‌اند و بر روی رفتارهای او در بزرگسالی هم تاثیرگذار خواهند بود. این مورد درباره دختران و زنان جوامع بیشتر از بقیه صدق می‌کند. بسیاری مواقع باورهایی که به دختران یک جامعه دیکته می‌شود، عقایدی غلط است که نه تنها آن‌ها را بلکه در نهایت جامعه را در مسیر پسرفت خواهد انداخت. کتاب «شرمنده نباش دختر» اثری است نوشته ریچل هالیس، نویسنده جوان آمریکایی که تلاش می‌کند در ابتدا این باورهای اشتباه را برای زنان بر ملا کند و سپس به ارائه راهکارهایی برای کنترل و از بین بردن‌شان می‌پردازد.
هالیس متولد 1983 در آمریکاست و نه تنها به عنوان یک نویسنده؛ بلکه به عنوان یک سخنران انگیزشی هم شناخته می‌شود و کتاب‌هایی را که منتشر می‌کند، اغلب می‌توان در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز پیدا کرد.
کتاب شرمنده نباش دختر، همان طور که از اسمش پیداست به زنان آموزش می‌دهد که برای تلاش کردن و جاه طلب بودن در مسیر خواسته‌هایشان نیازی به عذرخواهی و احساس ناراحتی ندارند و این باور اشتباهی است که جامعه به آن‌ها آموزش داده است. به همین علت این نویسنده طی سه فصل تلاش می‌کند رویکرد زنان را تغییر دهد. در فصل اول با آموزش خودشناسی آن‌ها را نسبت به باورهای اشتباهی که منجر به بهانه تراشی می‌شوند، آشنا می‌کند. فصل دوم کتاب شرمنده نباش دختر به آموزش رفتارهایی می‌پردازد که رفته رفته می‌توانند منجر به تغییر دیدگاه‌های فصل اول شوند و در نهایت در فصل سوم، ریچل هالیس به خوانندگانش مهارت‌هایی را آموزش می‌دهد که باید در مسیر رشد شخصی‌شان یاد بگیرند و از آن‌ها بدون احساس شرمندگی استفاده کنند. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب جامع و پرفروش را که به فارسی هم ترجمه شده است، به هیچ وجه از دست ندهید و با خرید کتاب شرمنده نباش دختر مسیر موفقیت‌تان را روشن کنید.
عقاید یک دلقک
برای بسیاری از افراد متفکر پیش می‌آید که گاهی فکرهای عجیبی به سرشان می‌زند که باعث می‌شود از خودشان بپرسند؛ آیا این فکر تنها به ذهن من خطور کرده یا کسان دیگری هم هستند که متوجه این نکته شده باشند؟ کتاب «عقاید یک دلقک» کتابی است که می‌تواند به این افراد ثابت کند تنها نیستند و نویسنده‌ای وجود دارد که با نوشتن عقاید درخشانش در قالب یک کتاب نه تنها جایزه نوبل را از آن خودش کرد؛ بلکه نامش را در زمره برترین نویسندگان جهان به ثبت رساند و با نکته‌های درخشانی که در کتابش آورد، راهی جدید برای علاقمندان به خودشناسی باز کرد.
عقاید یک دلقک داستان دلقکی است در دوران پس از هیتلر با عقاید خاص خودش. عقایدی درباره هنر، جامعه، مذهب و حتی پول که با بقیه افراد جامعه متفاوت است؛ به ویژه که جامعه روز آن دوران تمایل زیادی به دو رویی داشته و افراد با صداقت را به حاشیه می‌رانده است. به همین دلیل دلقک رمان هاینریش بل از خانواده طرد می‌شود و سپس زنی را که دوستش دارد، از دست می‌‎دهد. عقاید یک دلقکِ رمان این نویسنده آلمانی به قدری درخشان است که هنوز هم با وجود گذشت بیش از نیم قرن تازگی دارد و در محافل روشنفکری از جملاتش وام گرفته می‌شود. به شدت پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را تهیه کنید و با مطالعه آن یا گوش دادن به کتاب صوتی عقاید یک دلقک با صدای مهبد قناعت پیشه وارد دنیایی شوید که هاینریش بل فراموش کردنش را برایتان دشوار خواهد کرد.
کیمیاگر

نسیم گیلان


سال‌های متمادی از انتشار معروف‌ترین اثر پائولو کوئلیو به نام کیمیاگر می‌گذرد و این کتاب همچنان در زمره کتاب‌های پرفروش قرار دارد. این اتفاق شاید بیش از هر چیزی مدیون مضمون این کتاب باشد که به نوعی با ماهیت انسان گره خورده است و حرف‌هایی برای گفتن دارد که هر نسل جدیدی به شنیدن آن نیاز پیدا خواهد کرد.
کیمیاگر پائولو کوئلیو کتابی است تمثیلی درباره چوپانی جوان به نام سانتیاگو که خوابی تکرار شونده می‌بیند. او خواب می‌بیند در میان گوسفندانش است که ناگهان کودکی به او ظاهر می‌شود و او را به جایی می‌برد و با دست به اهرام ثلاثه اشاره می‌کند. سانتیاگو وقتی برای بار دوم این خواب را می‌بیند، تصمیم می‌گیرد نزد یک کولی برود تا از تعبیر خوابش مطلع شود. کولی به او می‌گوید باید به اهرام ثلاثه برود؛ چون آنجا گنجی در انتظار اوست. در قبال این پیشگویی هم پولی از او نمی‌گیرد و در عوض از گنجش سهم می‌خواهد. چوپان که قرار بوده برای تجارت پشم گوسفندانش به شهر دیگری برود و دختر مورد علاقه‌اش را ببیند، خوشحال از اینکه پولی به کولی نپرداخته او را ترک می‌کند؛ غافل از اینکه رویاها قرار است مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر دهند.
کیمیاگر پائولو کوئلیو کتابی است درباره رویاها، نشانه‌ها و درس‌های معنوی بزرگی که می‌توانند حال و هوایی عرفانی را به خواننده انتقال دهند و او را نسبت به آنچه که در دنیای درون و بیرونش می‌گذرد، حساس کنند. این رمان بسیار خوش‌خوان و روان است و به سه صورت نسخه فیزیکی، صوتی و الکترونیکی در دسترس علاقمندانی است که به خودشناسی و فهمیدن اسرار جهان علاقه دارند. بنابراین اگر جزو این گروه هستید و هنوز کیمیاگر را نخوانده‌اید، آن را از دست ندهید و اگر هم در گذشته این کتاب را خوانده‌اید با دانلود کتاب صوتی این اثر با صدای محسن نامجو مروری دوباره و شیرین بر دنیای جذاب این کتاب داشته باشید. اگر میخواهید درباره این کتاب بیشتر بدانید، این مطلب را بخوانید.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/219341/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای کشف جسد یک زن 59 ساله در تالش

برخورد والدین با کارهای نصف و نیمه ی فرزندان چگونه باید باشد ؟

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان

آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا

داستانک/ گره های زندگی

روش آسان تکثیر پتوس

مشاهده 4 رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم

آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان

ثبت تصویر 4 راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم

مشاهده 4 راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان

آشیانه‌سازی بیش از 1000 قطعه پرستوی دریایی تیره در تالاب انزلی

مشاهده 4 رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود

بیش از یک هزار و 200 تن بذر اصلاح شده برنج در گیلان توزیع شد

بی‌بی‌سی فارسی و منافع انگلیس در ایران: نگاهی به تاریخ پیچیده یک رسانه

خبر جدید و مهم برای دارندگان سهام عدالت

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه

داوطلبان زن کنکور سراسری، 2 برابر داوطلبان مرد در گیلان

سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از رهبر انقلاب

تحریم‌ های سفت و سخت و جدید آمریکا علیه ایران

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

بهره برداری از 10 پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

داوطلبان زن کنکور سراسری 2 برابر داوطلبان مرد در گیلان

باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

داستانک/ پری خوشحال

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

قطعی گاز منطقه‌ای در رشت

پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران

بهره برداری از 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید 1404

اختصاص 50 میلیارد تومان به پسماند گیلان

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات