نسیم گیلان

آخرين مطالب

ارتقای سواد رسانه‌ای مردم دغدغه بسیج است/ فعالیت 1300 پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج در طرح مسجد سنگر سلامت مقابله با کرونا فرهنگي

ارتقای سواد رسانه‌ای مردم دغدغه بسیج است/ فعالیت 1300 پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج در طرح مسجد سنگر سلامت مقابله با کرونا
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - امینی‌فر گفت: از برنامه‌های اصلی مجموعه فضای مجازی بسیج کمک به ارتقای روزافزون دانش رسانه‌ای جامعه است؛ از همین رو، در هفته بسیج علاوه بر گفتمان‌سازی در این عرصه، حدود 60 هزار نفر در آموزش مجازی سواد رسانه خراسان رضوی حضور یافتند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله امینی‌فر، مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با صبح توس، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ضرورت و اهمیت ارتقای سواد رسانه مردم یکی از برنامه‌های اصلی مجموعه فضای مجازی بسیج کمک به ارتقای روزافزون دانش رسانه‌ای مردم جامعه شد.
وی افزود: بر این باور هستیم مشابه نهضت سوادآموزی که در ابتدای انقلاب اسلامی شکل گرفت و به بالا رفتن سواد عمومی جامعه کمک کرد و رشد 70 درصدی قابل قبولی در کمتر از چند سال صورت گرفت، همین اتفاق باید در حوزه سواد رسانه‌ای رقم بخورد.
مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) ضمن اشاره به پیچیدگی‌های سواد رسانه ای و حوزه رسانه گفت: تنوع رسانه ها و جریانات رسانه ای که باید توسط مخاطبان شناخته شود زیاد است و بر این اساس جریانات پشتیبان رسانه های مختلف باید به مخاطب شناسانده شود وبه مردم بیاموزیم که چگونه خود را در این فضای رسانه ای مدیریت کنند.
ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای مردم در جنگ نرم
وی افزود: پس از قرار گرفتن در فضای مجازی و مواجهه با رسانه ها باید رژیم مصرف در این فضا آموزش داده شود و پس از طی این مراحل شاه کلید سواد رسانه ای یعنی تفکر انتقادی باید به مخاطبان آموخته شود.
امینی‌فر با اشاره به اینکه اینها روند مهمی است که در لحظه ورود افراد به فضای مجازی و رسانه ای باید لحاظ شود تصریح کرد: بازی، فیلم های متنوع، انیمیشن و رسانه های خبری دارای پیچیدگی های خاص خودشان است و چرخه مهم قالب‌های رسانه‌ای اهمیت این نهضت سواد رسانه‌ای را بیش از پیش با اهمیت کرده است.

نسیم گیلان

وی افزود: متأسفانه یکی از آسیب‌های جدی در این فضا و ضعف های موجود، این است که مخاطبان احساس بی نیازی نسبت به داشتن سواد رسانه ای دارند و در ابتدای امر تصوری از اهمیت فراگرفتن چنین دانشی را ندارند لذا در این شرایط مخاطبان اموزش ندیده فقط در پی بهره‌برداری سطحی از وسایل و ابزار در این فضا هستند.
مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: امروزه مخاطب در بسیاری از اوقات صرف استفاده ابزاری از گوشی هوشمند احساس باسوادی می کند و این احساس بی نیازی مهم ترین چالش در حوزه سواد رسانه است که نیاز به فرهنگ سازی دارد.
گفتمان‌سازی بسیج در اهمیت سواد رسانه‌ای مردم
وی افزود: در ابتدای کار سواد رسانه‌ای باید به مردم، مخاطبان و افراد حاضر در فضای مجازی آموزش داده شود که برای بهره برداری از فضای مجازی باید دانش و لایه های مختلف این حوزه را درک کرد.
امینی فر ادامه داد: باتوجه به خاصیت اصلی بسیج که پیوست کامل با مردم دارد، از جنس مردمی است و مورد اعتماد مردم است و در حوزه گفتمان‌سازی بین تمامی دستگاه ها می تواند سرآمد باشد لذا بسیج می تواند سرعت بیشتری در روند سواد رسانه ای در جامعه ایجاد کند.
وی افزود: با توجه به علقه مردم به مجموعه بسیج بهتر و راحت تر می تواند این ارتباط آموزشی برقرار شود چراکه جنس مردمی بودن بسیج سرعت حل مسئله را بیشتر کرده و باور و درک این نیاز را بهتر محقق خواهد کرد.
پرورش 200 مربی سواد رسانه‌ای در خراسان رضوی
مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) گفت: شجره طیبه بسیج بلافاصله پس از بیان دغدغه ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب نقش خودشان را در این زمینه یافته و در حوزه سواد رسانه با راه‌اندازی نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی تحت عنوان نسرا فعالیت خودش را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه اولین گام در راستای اقدامات اساسی در حوزه این نهضت، تربیت مربی است افزود: برای ارتباط با اقشار مردمی بایستی مربی مورد نیاز تأمین می شد که در لایه ها و ظرفیت های مختلف برای آموزش مورد استفاده قرار بگیرد.

نسیم گیلان

امینی فر اظهار کرد: امروز بیش از 200 نفر مربی سواد رسانه‌ای در سطح استان خراسان رضوی پرورش یافته اند که می توانند در پیشبرد اهداف نهضت سواد رسانه کمک رسانی کنند.
وی با اشاره به اینکه تولید محتواهای اموزشی برای فرهنگ سازی، ایجاد دغدغه مندی و ضرورت فعالیت در در این حوزه رسانه‌ای از دیگر نکات مهم است افزود: تولیدات آموزشی متنوع به عنوان یکی از موضوعات اصلی کمک‌کننده به فرهنگ سازی، در حال پیگیری و توزیع است و در قالب های مختلف از جمله برنامه‌های گفتگویی، موشن گرافیک، پادکست ها و پرده‌نگارها تولید و در اختیار مردم قرار گرفته است.
مشارکت 60 هزار نفر در آموزش مجازی سواد رسانه در هفته بسیج
مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: امروز با هدف همه‌گیر شدن نهضت سواد رسانه‌ای، پویش سراسری در استان راه‌اندازی شده که در این راستا حدود 1300 پایگاه اطلاعرسانی و ارتباط مردمی فعال شدند و حدود 300 استاد سواد رسانه در این طرح همکاری دارند تا گفتگوی زنده ای بین اساتید و مجموعه های اطلاعرسانی انجام شود و اهمیت و حساسیت سواد رسانه‌ای برای مردم تبیین شده باشد.
وی ضمن اعلام اینکه حدود 60 هزار نفر در کلاس های مجازی سواد رسانه به مناسبت هفته بسیج حضور خواهند یافت افزود: در گام‍‌های بعدی برنامه ریزی شده یکی از خلأهای فضای مجازی حوزه تولید محتوای فاخر است یعنی ضعف جبهه فضای مجازی انقلاب در این قسمت تشخیص داده شده است.
امینی فر خاطرنشان کرد: این موضوع با مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی در حال پیگیری است که در هفته بسیج نیز به طور همزمان در شهرستان های سبزوار، نیشابور، گناباد و مشهد مرکز متنا به صورت رسمی راه‌اندازی خواهد شد تا موضوع تولید محتوای فاخر در حوزه بازی، انیمیشن و سایر موضوعات به صورت جدی دنبال شود.

نسیم گیلان

فعالیت 1300 پایگاه اطلاع‌رسانی در طرح مسجد سنگر سلامت
وی افزود: در حوزه استفاده از ظرفیت‌های مردمی به منظور مواجهه با آسیب های جنگ نرم توسط دشمن، بسیج مردم صورت سازماندهی شده و با بصیرت افزایی و روشنگری موضوعات مختلف سعی می شود آسیب های عملیاتی در جنگ نرم دشمن کاهش پیدا کند.
مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه شبکه های مردمی بسیج دنبال می شود و امروز چیزی حدود چند هزار نفر در قالب شبکه های مردم سازماندهی شده است گفت: حدود 1300 پایگاه اطلا‌ع‌رسانی طرح «مسجد، سنگر سلامت» را در هفته بسیج راه‌اندازی کردیم و از سوم آذرماه نیز فعالیت اطلاع‌رسانی در حوزه های غربالگری، بیماریابی و اطلاع‌رسانی عمومی این پایگاه ها در هر محله به منظور ارائه نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/
منبع: دانا

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/220625/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان

جمع‌آوری و دستگیری 528 معتاد و سوداگر مرگ طی 2 روز در گیلان

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

مرگ جوان صومعه‌سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت، امروز

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

رقابت بیش از 11 هزار داوطلب گیلانی در 2 گروه آزمایشی

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

برگزاری 740 برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

14 همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

کشف 2 تن شکر قاچاق در رودسر

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

ساخت بیش از 50 واحد مسکونی در صومعه سرا

برنامه ریزی برای توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

50 میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

تو که با عاشقان درد آشنایی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم