نسیم گیلان

آخرين مطالب

برای ماندگاری یاد مدافعان سلامت و به پاس فداکاری های آنان نواختند معاونت امور زنان و خانواده

برای ماندگاری یاد مدافعان سلامت و به پاس فداکاری های آنان نواختند
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - طی مراسمی در حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی از دو سوییت سمفونی شهرزاد توسط 30 بانوی نوازنده کشور به فداکاران عرصه مبارزه با کرونا اهدا شد.

طی مراسمی در حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرایی از دو سوییت سمفونی شهرزاد توسط 30 بانوی نوازنده کشور به فداکاران عرصه مبارزه با کرونا اهدا شد. معصومه ابتکار در این مراسم با اشاره به اینکه این اثر حاصل ذوق زنان هنرمند ایران زمین و برای قدردانی از خادمان سلامت کشور است، آن را بیان همدلی با لحظات پر فراز و نشیب کادر درمان در مبارزه با کرونا دانست. 
معاون رییس جمهور افزود: همگان در جریان وسعت فداکاری و از خودگذشتگی کادر درمان و همه دست اندرکاران این عرصه هستیم و فکر کردیم باید به نوبه خود سهمی هر چند اندک برای ابراز قدردانی داشته باشیم. 
وی با اشاره به روند ساخت این اثر و تلاش کارگروه هنر معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به دبیری خانم دکتر فاطمه راکعی، از گروه ارکستر سمفونیک بانوان سرزمین مادری و گروه 30 نفره بانوان نوازنده، همچنین رهبر ارکستر خانم نزهت امیری و مدیر پروژه خانم نسرین عنایت مهر تشکر و تاکید کرد: این هنرمندان که بسیار زیبا نواخته اند، اثر ماندگاری از همدلی خلق کرده اند.
ابتکار تصریح کرد: همه ما برای مبارزه با بیماری کرونا و اشاعه سلامت و بهبود شرایط جامعه مان باید در کنار هم باشیم، دست به دست هم دهیم و به آینده روشنی که خداوند وعده داده امیدوار باشیم و ان شاء الله این همدلی و ایمان و امید به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم از این آزمون سخت، سربلند بیرون بیاییم.
معاون رییس جمهور افزود: امروز توفیق داریم این سمفونی را خدمت بزرگواران مدافع سلامت تقدیم کنیم و انشاالله روح شهدای عزیز این عرصه که جان خود را فدای نجات مردم کردند شاد است و خداوند به خانواده آنها صبر و اجر فراوان عطا کند.
وی در ادامه با بیان اینکه تمام هنرمندان به نوعی علاقه مند هستند ارادت و احترام خود را به فداکاران عرصه سلامت تقدیم کنند، اظهار کرد: حضور زنان در بین خادمین سلامت و نیز نقش آنان در حفظ شرایط بهداشتی خانواده و فعالیت های مختلف اجتماعی که می توانند فرهنگ سبک زندگی صحیح را در جامعه ترویج دهند، پررنگ و قابل تقدیر است.
ابتکار افزود: با وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی همکاری خوب بین بخشی داریم و در بسیاری از طرح ها و برنامه هایی که اکنون اجرا می شود سهم زنان به خوبی دیده شده است و ما هم سعی کردیم با هم افزایی در شرایط همه گیری کرونا نقش زنان را در تقویت کنیم.
زنان، اصلی ترین گروه برای ارتقای شاخص های تندرستی و سلامت
دکتر سعید نمکی در این مراسم با اشاره به نقش موثر و تعیین کننده زنان در سلامت خانواده ها و جوامع گفت: نقش ارجمند بانوان در توسعه تمام زیرساخت های کشور به ویژه در نظام سلامت را ستایش می کنم و همواره معتقدم که نیازمند مشارکت مستمر بانوان کشور در عرصه نظام سلامت هستیم.
وزیر بهداشت یادآور شد: در سال های بعد از انقلاب، دستاوردهای زیادی در کاهش میزان مرگ و میر نوزادان، مادران باردار و نوزادان داشته ایم و در دنیا کشورهایی که موفق شدند بیماری های واگیردار را به عنوان عامل اصلی این مرگ و میرها مهار کنند، می بینیم که بزرگترین نقش را به زنان داده اند. 
وی افزود: یک موضوع در حوزه سلامت و بهداشت با عنوان 3F مطرح است که شامل سواد زنان، غذا و مکمل غذایی کافی و نیز سلامت خانواده است. می گویند اگر زنی فقط 4 کلاس سواد داشته باشد، شانس بقای کودکش دوبرابر می شود. همواره معتقدیم که رژیم غذایی خانواده مربوط به زنان است و آشپزخانه در خانه، تحویل زنان است.
سعید نمکی تصریح کرد: در سلامت عمومی چهار عامل دیگر از جمله منحنی رشد، مایع درمانی خوراکی، تغذیه با شیر مادر و واکسیناسیون موثر است و در کشورهای مختلف به ویژه در کشورهای در حال توسعه، نقش زنان در این چهار عامل، محوری است و این نقش زنان، ستودنی است.
وی خاطرنشان کرد: ایران هم در تمام سال های بعد از انقلاب از نقش اثرگذار زنان، بهره های زیادی برده است. اکثر بهورزان ما، دخترانی با 6 کلاس سواد آغاز کردند، اما انقلاب بزرگی در نظام سلامت ایجاد کردند و اخیرا خانه های بهداشت عشایری را با دختران عشایر راه انداخته ایم و 400 خانه بهداشت عشایری با محوریت بهورزان عشایری که عمدتا بانوان هستند، در سراسر کشور راه اندازی می شود.
وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر برنامه "هرخانه یک پایگاه سلامت" در کشور توسعه پیدا می کند که محور سفیران سلامت در خانواده ها، زنان هستند و معتقدیم که اگر 20 میلیون سفیر سلامت زن در کشور داشته باشیم و این زنان بتوانند به عنوان اصلی ترین حلقه اتصال ما در خانواده با مراکز بهداشتی و درمانی و نظام سلامت، نقش آفرینی کنند، هرگز نیاز نخواهیم داشت به اینکه توصیه های ویژه کنیم بلکه اینها به عنوان اصلی ترین نیروی ما در نظام سلامت، می گویند سفر برویم یا نرویم و یا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنیم.
دکتر نمکی یادآور شد: کرونا طوفان سهمگینی بود که دنیا را در نوردید و کشور ما هم از این بلای جانسوز، مستثنی نبود و روزهای بسیار سختی بر همه به ویژه نیروهای بهداشتی و درمانی گذشت. خدا را شکر می کنیم که در تمام این روزهای سخت توانستیم در دنیا، نقش افتخار آفرینی را بیافرینیم و شهیدانی و عزیزانی در این راه فدا شدند که جزء سرداران نظام سلامت بودند.
وی ادامه داد: در مبارزه با کرونا هم سرباز و هم سردار، جان خودشان را تقدیم سلامت مردم ایران کردند اما در این جنگ، سردار بیش از سرباز فدا شدند و انسان هایی را از دست دادیم که در منطقه، نمونه بودند و دست شان در جراحی های هنرمندانه در کل دنیا و منطقه، معروف بود. اینها در روزهای اول به آتش کرونا زدند تا سربازان دل و جرات بیشتری پیدا کنند و حماسه عظیمی را خلق کردند.
وزیر بهداشت تصریح کرد: یکی از بزرگ ترین رسالت های ما در ماندگاری این حماسه بی بدیل، استفاده از ظرفیت هنرمندان کشور است و موسیقی یکی از کامل ترین انواع هنر است. می گویند هنر، بیان زیبای احساسات است اما همواره می گویم که هنر، زبان گفتمان عشق و عاشقی است و موسیقی اوج بیان این حس لطیف است و بنده از کودکی افتخار داشتم که در محضر بزرگ اساتید بزرگ موسیقی کشور دوزانو بزنم.
دکتر نمکی اظهار داشت: این جمله به بتهون منتسب است که می گوید "آنجا که قلم از نوشتن می ایستد و زبان از گفتن می ماند، موسیقی آغاز می شود". 30 بانو که در ساخت سمفونی شهرزاد و تقدیم آن به مدافعان سلامت مشارکت داشتند، همانند سیمرغ عطار هستند که به این زیبایی در کنار هم، این بال پرواز را ایجاد کردند و به زیبایی نواختند و از آمیزه ای از سازهای زهی و بادی، عظمتی را خلق کردند.
وی گفت: سمفونی شهرزاد یک کار بسیار باعظمت کلاسیک است و آنچه چاشنی چنین حرکتی است، عشق است و عشق این عظمت ها را خلق می کند و بدون عشق و احساس، نمی توان خوب نواخت، نوشت و گفت. از محبت این هنرمندان که به یاد همکاران ما بودند، تشکر می کنم. این اثر در تاریخ کشور ثبت می شوند که روزی عده ای در بالین بیماران حماسه خلق و عده ای در بیرون با هنر، شعر، موسیقی از آنها حمایت می کردند.
وزیر بهداشت یادآور شد: امروز علیرغم همه طوفان ها و فشارهای ناشی از تحریم و گرفتاری هایی که در این اوضاع بر ما تحمیل شده، فکر نمی کنم قوم یا جمعیتی به مظلومیت کشور و کادر بهداشتی و درمانی و مدیران نظام سلامت و بقیه باشند. یکی از همکاران ما در روزهای اول شیوع کرونا مقاله ای با عنوان شنا در اقیانوس با دست های بسته نوشته بود. 
دکتر نمکی تاکید کرد: همین الان که می خواهیم برای واکسن، پول حواله کنیم، تمام راه ها را بر ما بسته اند. فکر نمی کنم بعد از اتفاقی که در عاشورا برای حضرت اباعبدالله(ع) و یارانش رخ داد، چنین تنگنایی را بر کشور و قومی تحمیل کرده باشند که متاسفانه بر مردم و کشور ایران تحمیل می کنند اما با این وجود، خوشبختانه نسبت به خیلی از کشورهایی که زیرساخت ها، منابع و امکانات بیشتری دارند، در وضعیت بهتری قرار داریم و با وفاق و همدلی و طرحی که مزین به نام یکی از بزرگترین سرداران رشید این کشور یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی است که خود قربانی تروریسم وحشتناک بین المللی شد، می توانیم به نتایج مطلوب تری در روزها و هفته های آینده برسیم.
در این مراسم زهرا جواهریان معاون هماهنگی و برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده، نسرین عنایت مهر مدیر پروژه و شادی آشوری نوازنده ساز بادی ترومبون درباره این طرح که در راستای همدلی با خادمان سلامت کشور بوده نکاتی را بیان کردند.
مشاهده این اجرا در صفحه آپارات معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده:
https://www.aparat.com/v/wWeuX

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/226039/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه