نسیم گیلان

آخرين مطالب

عرض ارادت سربازان فاطمی به حضرت زهرا(س) در گیلان + فیلم فرهنگي

عرض ارادت سربازان فاطمی به حضرت زهرا(س) در گیلان + فیلم
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - گروه استان‌ها- سربازان فاطمی در گیلان همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه با اجرای برنامه‌های متعدد، عشق و ارادت خود را به آن حضرت نشان دادند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، با فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت سیده‌النساء العالمین حضرت فاطمه زهرا(س)، محبان آن حضرت در استان گیلان با برافراشتن بیرق‌های سیاه بر تکایا و خیابان‌ها و همچنین برگزاری نمایشگاه فاطمی و افتتاح نمایشگاه تجسمی توسط موکب خدام‌العتره در سوگ دخت گرامی پیامبراکرم(ص) خود نشستند.
سخن گفتن درباره برترین و برگزیده‌ترین بانوی اسلام و جهان یعنی فاطمه صدیقه(س) آسان نیست و چه افتخاری از این بالاتر که خداوند بارها در قرآن از او یاد کرد و در آیه تطهیر او را در شمار معصومان پیراسته‌دامن برشمرد و برترین فرشته خود یعنی جبرئیل را برای تسلا و هم‌سخنی نزد او فرستاد و اسرار امت را تا روز قیامت برای او بازگو کرد.
چه پیروزی از این درخشان‌تر که حضرت فاطمه(س) در دامن خود فرزندان پاکی را پروراند و انوار پاک اهل‌بیت(ع) و حجت‌های الهی به یُمن وجود او پا به عرصه خاکی گذاشتند و هدایت امت را از آغاز دوره امامت تا قیامت عهده‌دار شدند و هر یک عالمی را از پرتو حُسن خود روشنایی بخشیدند.
شرح حماسه رزمندگان گیلانی در کربلای 5/ کتاب خاطرات «سردار حق‌بین» رونمایی شدمسابقه «بانوی خوب ایرانی» به‌مناسبت ایام فاطمیه در گیلان برگزار می‌شودسپاه استان گیلان حائز رتبه نخست "فناوری اطلاعات و ارتباطات" جشنواره مالک اشتر شد او بانویی است که با عفت، پاکدامنی و حجاب خود درس پاکی و عفت به زنان داد و با همه پاک‌منشی و رخ در حجاب داشتن برای دادخواهی از حق به‌غارت رفته خویش و دفاع از حریم ولایت پای به مسجد نهاد و خطابه آتشین سر داد و با چنین منشی نشان داد که در کنار رعایت عفت و حجاب، حضور تأثیرگذار و کارهای بزرگ می‌توان انجام داد.
هرچه از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) گفته شود باز کم است زیرا به‌راحتی می‌توان درک کرد که آن بانو الگویی بی‌نظیر برای زنان جامعه در تمام اعصار و حتی مردان بوده و هستند و چه بسیارند دختران و بانوانی که با الگو قرار دادن سبک زندگی فاطمی سعی در قدم نهادن در راه حضرت زهرا(س) دارند و همواره در تلاشند تا به‌نوعی عشق و ارادت بی‌پایان خود را به آن حضرت و اولاد پاک و مطهرش نشان دهند.
محبان حضرت زهرا(س) در استان گیلان با اجرای برنامه‌های متعدد و برپایی نمایشگاه فاطمی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) سعی در ترویج فرهنگ فاطمی و مهدوی دارند و همانطور که آن بانوی بزرگ اسلام در دفاع از امام خویش حتی جان خود را فدا کرد، محبان آن حضرت نیز امروز با ترویج فرهنگ مهدویت برای امام خود تلاش می‌کنند.
یکی از دختران فعال در نمایشگاه فاطمی رشت به حجاب زهرایی که به سر داشت اشاره کرد گفت: چادرم به من حس امنیت، قدرت و غرور می‌دهد و به همه دوستانم توصیه می‌کنم که این حس را تجربه کنند و ادامه‌دهنده راه و رسم حضرت زهرا(س) باشند.
یکی دیگر از دختران این نمایشگاه خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم که با رعایت حجابمان راه حضرت زهرا(س) را ادامه دهیم و به دستورات ایشان عمل کنیم.
یکی از بانوان گیلانی نیز با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه فاطمی عنوان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه در واقع آشنایی جوانان با فرهنگ مهدوی و فاطمی است زیرا جوانان و دختران امروز مادران آینده و سرمایه‌های این انقلاب، نظام و اسلام هستند و باید با سبک زندگی اسلامی بیشتر آشنا شوند.
وی مهربانی و عطوفت بی‌نظیر حضرت زهرا(س) را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این بانوی بزرگ اسلام دست هیچ سائلی را رد نمی‌کردند و حتی لباس عروسی خود را به نیازمندی هدیه کردند و لحظه به لحظه زندگی آن حضرت، تمام رفتارها، مادری و صبر بر مصائب ایشان برای همگان و جوانان امروز درس است.
این بانوی فعال فرهنگی با بیان اینکه جوانان با لحظه‌ای تفکر در سبک زندگی حضرت زهرا(س) و خواندن کتاب‌های ایشان می‌توانند آن حضرت را در لحظه به لحظه زندگی خود احساس کنند افزود: آن حضرت به همسر، فرزندانش و حتی خادمش بسیار محبت می‌کرد و فضه به‌عنوان خادم به‌حدی از علوم و محبت آن حضرت بهره گرفته بود که بعد از حضرت زهرا(س) تبدیل به یک مربی در جامعه شده بود.
بانوی دیگری ضمن عرض ارادت به ساحت مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: ارادتم به حضرت زهرا(س) به زمان کودکی‌ام برمی‌گردد و این ارادت در دوران جوانی به اوج خود رسید و ما نیز از مادرمان یاد گرفته بودیم که چطور به حضرت زهرا(س) متوسل شویم و این توسلات بود که دل ما را به آن حضرت وصل کرد.
وی خاطرنشان کرد: علاقه و ارادت‌هایمان به جایی رسید که واقعاً حس کردیم که آن حضرت برای ما مادری می‌کند و امروز خیلی دوست دارم ارادتم را قلباً و عملاً به آن حضرت نشان دهم و امیدوارم که جوانان و دختران جامعه ما هم با حضرت زهرا(س) بیشتر آشنا و نزدیک شوند.
این بانوی گیلانی با اشاره به ارادت‌ها و توسلات رزمندگان دوران دفاع مقدس به حضرت زهرا(س) در صحنه عملیات افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی نیز می‌گفت "هر زمان که در صحنه عملیات به مشکلی برمی‌خوریم به حضرت زهرا(س) متوسل می‌شدیم و ایشان مادر ما بود."
وی با بیان اینکه لحظه به لحظه زندگی حضرت زهرا(س)، رفتار و حجاب کامل ایشان برای ما درس است تصریح کرد: هر کدام به‌سهم خودمان تلاش کنیم که در راه‌شان قدم برداریم؛ حجاب کامل و فاطمی و قدم‌های آرام ایشان در جامعه همه برای ما درس است.

نسیم گیلان

انتهای پیام/612/ ع

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/235706/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد