نسیم گیلان

آخرين مطالب

27 هزار بنگاه آسیب‌دیده از کرونا در گیلان تسهیلات دریافت کردند اقتصادي

27 هزار بنگاه آسیب‌دیده از کرونا در گیلان تسهیلات دریافت کردند
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - گروه استان‌ها- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: تا 25 دی‌ماه امسال 26 هزار و 936 بنگاه آسیب‌دیده از کرونا در گیلان تسهیلات دریافت کردند. - اخبار استانها -
عباس علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت ، اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و در راستای حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در گیلان 26 هزار و 936 بنگاه تا تاریخ 25‌ دی‌ماه امسال از تسهیلات ارائه شده بهره‌مند شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در راستای حمایت از اقشار آسیب‌دیده به‌ویژه کارگران چندین بسته حمایتی برای این قشر در نظر گرفته شد که از جمله این تسهیلات می‌توان به پرداخت سبد حمایت معیشتی به ازای هر نفر 55 هزار تومان در بهمن‌ماه سال 98 اشاره کرد.
وی افزود: در اردیبهشت‌ماه امسال تسهیلات یک میلیون تومانی به مشمولان یارانه پرداخت شده و همچنین پرداخت حمایت‌های کمک معیشتی به ازای هر نفر 100 هزار تومان به افرادی که بسته کمک‌معیشتی و وام مرحله دوم را دریافت کردند از دیگر تسهیلات حمایتی در دوران شیوع کرونا بود.
استاندار گیلان: تسهیلات رونق تولید بدون معطلی پرداخت شود2000 گروه جهادی در پایگاه‌های بسیج استان گیلان فعالیت دارندکمک‌های معیشتی ایام فاطمیه در گیلان توزیع می‌شود علیزاده با اشاره به مشکلات بیکاری کارگران در این ایام ابراز داشت: در راستای حمایت از کارگرانی که در این ایام بیکار شدند بیمه بیکاری به این قشر اختصاص یافته و همچنین کارگرانی که در اسفندماه سال گذشته و فروردین امسال بیمه بیکاری دریافت کردند مشمول دریافت بیمه کارگری نیز شدند.
وی با بیان اینکه تمامی خدمات مذکور شامل کارگران بیمه شده و بیمه نشده است افزود: در آذر‌ماه و دی‌ماه امسال در راستای حفظ اشتغال به کسب و کارهایی که مشمول استهمال حق بیمه بوده، غیردولتی و یا غیرتولیدی هستند سهم کارفرما مربوط به بیمه تأمین اجتماعی پرداخت شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که بیشتر خدمات تسهیلات و حمایت‌های بیمه‌ای از افراد، شامل حال افرادی است که در سامانه رفاه ایرانیان جز 3 دهک اول جامعه شناسایی شده‌اند.
وی درباره مشکلات بیمه‌ای و تحت پوشش نبودن برخی از کارگران در بیمه تأمین اجتماعی ابراز داشت: طبق قانون کلیه کارگران مشمول قانون کار باید از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند و در این راستا بازرسان کار به عنوان ضابطین قوه قضاییه عمل کرده و نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.
علیزاده درباره امتناع برخی از کارفرمایان از بیمه کردن کارگران خاطرنشان کرد: بازرسان کار با استناد بر ماده 85 قانون کار که در خصوص صیانت از نیروی انسانی است به کارفرمایان متذکر می‌شوند که طبق ماده 148 قانون کار باید در خصوص بیمه کارگران اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به لزوم پرداخت حق مسکن کارگران از سوی کارفرمایان عنوان داشت: تمامی کارگران مشمول قانون کار از دریافت حق مسکن بهره‌مند بوده و تمامی کارفرمایان براساس قانون کار مکلف به پرداخت حق بیمه مسکن به کارگران هستند.
علیزاده در خصوص امتناع کارفرمایان از پرداخت حق مسکن کارگران تصریح کرد: چنانچه کارفرمایی از پرداخت حق مسکن به کارگران خودداری کرد کارگران می‌توانند با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌ها و ارائه دادخواست از طریق مراجع حل اختلاف، کارفرمایان را ملزم به پرداخت حق مسکن کنند.
به گزارش تسنیم، با شیوع کرونا تمامی کسب و کارها دچار ضربه اقتصادی شده و مشکلات اقتصادی بسیاری را متحمل شدند اما این مشکلات قبل از شیوع کرونا برای برخی از اقشار جامعه وجود داشته که با شیوع کرونا برجسته‌تر شد یکی از این اقشار جامعه کارگران هستند که در این بین حتی در تامین نیازهای معیشتی روزانه خود با مشکل مواجه شدند.
امنیت شغلی و معیشت 2 خواسته مهم و حیاتی کارگران بوده که متأسفانه در این سال‌ها و به‌ویژه با افزایش نرخ تورم و مشکلات اقتصادی بیش از پیش با مشکل مواجه شدند هر چند اخیراً برخی از مطالبات قشر کارگران محقق شده اما باز هم جوابگوی معیشت این قشر نبوده و بررسی‌های بیشتری را می‌طلبد.
با وجود اینکه در مجلس یازدهم افزایش 25 درصدی حقوق کارگران به تصویب رسید اما بسیاری از فعالان این حوزه بر این باورند که این میزان با توجه به نرخ تورم درصد مطلوبی نبوده و نمی‌تواند حداقل نیازهای معیشتی یک کارگر را برطرف سازد و کارگر همچنان با مشکل تأمین معیشت روبرو است.
بسیاری از فعالان این حوزه معتقدند که اجرای درست قانون پرداخت دستمزدها مهم‌ترین و بهترین راهگشا برای حل مشکلات معیشتی کارگران بوده کما اینکه بسیاری از کارفرمایان به دلیل بالا رفتن هزینه‌های کارگری از بکارگیری رسمی کارگران خودداری کرده و کارگر علاوه بر مشکلات معیشتی با خطر امنیت شغلی نیز مواجه می‌شود.
از طرفی با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم‌های موجود بالارفتن هزینه‌های کارگری و پرداخت آن مشکلاتی را برای تولیدکنندگان بوجود می‌آورد که در این خصوص باید از تولیدکنندگان نیز حمایت بیشتری صورت گیرد تا آنان نیز در پرداخت حقوق کارگران و نیز رونق تولید با مشکلی مواجه نباشند.
لازم به ذکر است که در ایام شیوع کرونا از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و کارگران بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی متنوعی به این اقشار اختصاص پیدا کرده و همچنین به بسیاری از کارگران که در ایام شیوع کرونا بیکار شدند بیمه بیکاری اختصاص یافت که امیدواریم این تسهیلات تداوم داشته و بتواند بخشی از مشکلات این قشر زحمتکش را حل کند.
انتهای پیام/614/ ع

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/235715/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد