نسیم گیلان

آخرين مطالب

​برگزاری دوره‌های طرح ولایت در گیلان/ ایجاد جامعه تراز انقلاب اسلامی از اهداف طرح است سياسي

​برگزاری دوره‌های طرح ولایت در گیلان/ ایجاد جامعه تراز انقلاب اسلامی از اهداف طرح است
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - پورپیر از برگزاری منسجم دوره‌های طرح ولایت در گیلان خبر داد و گفت: ایجاد یک جامعه اسلامی و هم تراز انقلاب و اندیشه‌های مقام معظم رهبری از جمله اهداف مهم برگزاری دوره‌های طرح ولایت است.
«محمد پورپیر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، برگزاری دوره‌های مختلف طرح ولایت در گیلان با حضور اساتید برجسته مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مرکز قم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برای دانش پژوهانی که بتوانند دوره‌های این طرح را به خوبی طی کنند از سوی این مؤسسه گواهینامه معتبر صادر می‌شود.
دبیر برگزاری دوره‌های طرح ولایت در استان گیلان با بیان اینکه دوره‌های مبانی اندیشه دینی از سال 77 با همت مرحوم علامه مصباح یزدی شکل گرفت عنوان کرد: دشمن به دنبال این است که با هر ابزاری به مبانی دینی شبه و خدشه وارد کند بنابراین ما هم باید در این راستا خود را تجهیز کرده و با چالش‌های مخرب به موقع مقابله کنیم.
پورپیر با تاکید بر اینکه طرح ولایت در مرحله نخست برای دانشجویان برگزار شد و سپس بسترهای برگزاری آن برای سایر قشرها اعم از فعالان حوزه رسانه و فرهنگ هم فراهم شد تصریح کرد: طرح ولایت در حقیقت انسجام‌بخش جامعه اسلامی است تا همه افراد با وجود اختلاف سلایق، مسیر حرکت واحدی داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه به اندیشه‌های بنیادین اسلامی به شکل اختصار طرح ولایت گفته می‌شود ابراز داشت: انسان برای رسیدن به کمال مطلوب و سعادت حقیقی به یکسری اندیشه‌های بنیادین نیازمند است از سویی دیگر همه ما زیر پرچم نورانی ولایت و اسلام زندگی می‌کنیم و سمبل این موضوع هم در ولایت‌فقیه متجلی است.
دبیر برگزاری دوره‌های طرح ولایت در استان گیلان افزود: دوره‌های طرح ولایت به انسان ابزاری می‌دهد تا بتواند در حوزه اندیشهT اندیشیدن درست را از نادرست تشخیص دهد، از طرفی دوره‌های مبانی اندیشه دینی در ابتدا به دو حوزه معرفت‌شناسی می‌پردازد و مکاتب معرفتی مختلف در دنیا را در کتاب معرف‌شناسی مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.
پورپیر فلسفه خداشناسی را موضوعی که در طرح ولایت پس از معرفت‌شناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد، خواند و گفت: فلسفه خداشناسی از طریق عقلانی، وحدانیت خداوند را اثبات می‌کند که خداوند یکی است و متکثر نیست و بعد از آن هم دوره‌های طرح ولایت وارد بخش فلسفه انسان‌شناسی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه انسان در فلسفه انسان‌شناسی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد اظهار داشت: پس از این مرحله به حوزه فلسفه اخلاق وارد می‌شویم که در این بخش مکاتب اخلاقی متعددی که در دنیا وجود دارد نقد می‌شود و فلسفه اخلاقی اسلام مورد تبیین و واکاوی قرار می‌گیرد. 
دبیر برگزاری دوره‌های طرح ولایت در استان گیلان فلسفه حقوق و نگاه حقوقی اسلام به جامعه را مرحله بعدی این دوره‌ها دانست و عنوان کرد: فلسفه سیاست و بحث نظام سیاسی اسلام هم گام بعدی است که در دوره‌های طرح ولایت در مورد آن به شکل کامل شرح و تفسیر داده می‌شود.
وی با بیان اینکه دوره‌های طرح ولایت یک بسته کاملا علمی و فلسفی که به اندیشه‌های بنیادین انسان مرتبط می‌شود را ارائه می‌دهد تصریح کرد: برای دانش پژوهانی که بتوانند دوره‌های این طرح را به خوبی طی کنند از سوی مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) گواهینامه صادر می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه طرح ولایت تحت عنوان بنیاد آموزش‌های انقلابی به شکل منسجم برای نخستین بار است که در گیلان برگزار می‌شود اظهار داشت: زمینه‌سازی برای برگزاری طرح ولایت توسط هیچ ارگان، نهاد یا سازمانی پشتیبانی نمی‌شود بلکه این تشکل، یک تشکل مردمی بوده و به صورت مستقل و خودجوش اجرایی می‌شود.
دبیر استانی بنیاد آموزش‌های انقلابی در گیلان همکاری و مشارکت افرادی که در گذشته طرح ولایت را گذرانده بودند را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: هزینه‌های این دوره‌ها کاملا مردمی تامین می‌شود و از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهایی که در گیلان وجود دارد برای برگزاری دوره‌های طرح ولایت استفاده می‌کنیم.
دبیر برگزاری دوره‌های طرح ولایت در استان گیلان از اعزام اساتید مجرب از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برای برگزاری دوره‌های طرح ولایت در استان خبر داد و افزود: علاقمندان برای شرکت در دوره‌های طرح ولایت در سایت www.mabnaha.ir ثبت نام می‌کنند و پس از طی مراحل گزینش و آزمون، افراد منتخب فراخوان می‌شوند.
پورپیر با بیان اینکه از ابتدای امسال تا شهریور ماه حدود 463 نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند عنوان کرد: پس از انجام مراحل گزینش و سایر فرآیندها و با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت توانستیم امکان برگزاری دوره‌های حضوری را برای 33 نفر از دانش پژوهان گیلانی فراهم کنیم و از مهر ماه هم برگزاری دوره‌های طرح آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه دوره‌های معرفت شناسی طرح ولایت با حضور استاد معظمی از اساتید برجسته مرکز پژوهشی امام خمینی(ره) قم در قالب 14 جلسه در گیلان برگزار شد اضافه کرد: دوره خداشناسی نیز توسط استاد سعیدی از اعضاء هیئت علمی و از دیگر اساتید برجسته این مرکز در 14 جلسه برای مخاطبان برگزار شد.
دبیر برگزاری دوره‌های طرح ولایت در استان گیلان با بیان اینکه فلسفه انسان‌شناسی توسط استاد یوسفی برای دانش پژوهان گیلانی ارائه شد عنوان کرد: آزمون درس انسان شناسی قبل از شروع درس جدید چهارشنبه( 24 دی) برگزار شد از طرفی گیلان در کل کشور از حیث برگزاری دوره‌های مختلف طرح ولایت به عنوان استان پیشتاز محسوب می‌شود.
پورپیر از صدور گواهی دوره‌های مبانی اندیشه دینی از سوی مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره) برای دانش پژوهانی که هر 6 دوره طرح ولایت را گذرانده و نمرات حدنصاب را کسب کرده‌اند خبر داد و یادآور شد: این گواهینامه نشان دهنده درجه علمی افراد در حوزه مبانی اندیشه‌های دینی است.
وی ضمن تشکر و قدردانی از تمامی نهادهایی که برای برگزاری دوره‌های طرح ولایت در گیلان مشارکت کردند ابراز داشت: بدون شک اگر ما درصدد ایجاد جامعه‌‌ای آگاه، سالم، بصیر و سالم هستیم باید نسبت به تقویت اندیشه‌ها و باورهای اسلامی و اعتقادی خود اهتمام ورزیم که شرکت در دوره‌های طرح ولایت این امکان را به خوبی فراهم می‌کند.
دبیر برگزاری دوره‌های طرح ولایت در استان گیلان گسترش فضای مجازی در جامعه و مطرح شدن برخی عقاید و ضد ارزش‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دوره‌های طرح ولایت به ما کمک می‌کند تا باورهای عمیق قلبی خود را با منطق و عقلانیت اثبات کرده و بر زبان بیاوریم.
پورپیر ایجاد یک جامعه اسلامی و هم تراز انقلاب و اندیشه‌های مقام معظم رهبری را از جمله اهداف مهم برگزاری دوره‌های طرح ولایت دانست و خاطرنشان کرد: در دوره‌های امسال طرح ولایت گیلان، جمعی از فرهنگیان و معلمان استان، اصحاب رسانه و خبرنگاران، اساتید دانشگاه و طلاب حوزه حضور دارند. 
پایان پیام/84

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/237045/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد