نسیم گیلان

آخرين مطالب

در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد؛

اعضای شورای شهر با درخواست های غیرقانونی به مشکلات دامن می زنند اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام گیلان - رشت- برخی از اعضای شورای شهر رشت در چهل و هشتمین جلسه این شورا درخواست های فراقانونی و غیرقانونی برخی از اعضا را دلیل اصلی دامن زدن به مشکلات این شهر و اختلاف با شهردار عنوان کردند.

 چهل و هشتمین جلسه شورای شهر رشت در حالی برگزار شد که اگرچه رئیس شورا در جمع رسانه ها سعی داشت اعلام کند که شورای پنجم روزهای آرامی را سپری می کند، و رسانه ها جوسازی نکنند، اما با آمدن شهردار به صحن شورا و پرسش های مکرر برخی از اعضا از نحوه عملکرد شهردار، از یک سو و نزدیک شدن به انتخابات هیات رئیسه جدید شورا در ماه پیش رو از سوی دیگر نا آرامی فضای شورا را بیشتر خود را نشان داد.
شهردار رشت در این جلسه با اشاره به امضای قرارداد با هنرمندان، اعلام کرد: از چهارشنبه، هر شب در پیاده راه فرهنگی رشت موسیقی زنده و تئاتر خیابانی اجرا می شود.
مسعود نصرتی در ادامه با اشاره به اجرای جشنواره تئاتر و موسیقی خیابانی، اظهار کرد:به همین منظور مدیر پروژه انتخاب شده و قرار است هر شب در پیاده راه فرهنگی برنامه هنری داشته باشیم. افتتاح این برنامه نیز چهارشنبه هفته جاری با اجرای تئاتر خیابانی انجام می شود.
کد دار شدن 25 پروژه
شهردار رشت همچنین درباره احداث تصفیه خانه شیرابه سراوان، یادآور شد: قرارداد منعقد شده در فرمانداری و دیوان محاسبات در دست بررسی است و در نهایت تصمیم بر ادامه کار شرکت طرف قرارداد می باشد.
نصرتی با بیان اینکه مقرر شد شرکت مذکور کار را تحویل و یک ماه نیز براساس قرارداد به صورت آزمایشی کار کند، افزود: بعد از اینکه عملکرد این شرکت از سوی اداره کل محیط زیست تایید شد، با پیمانکار مربوطه تسویه حساب می شود.
وی از کد دار شدن 25 پروژه با استفاده از منابع ملی یا استانی و این پروژه ها تا پایان 31 تیر قرارداد آن نهایی می شود، خاطرنشان کرد: هر 25 پروژه اعتبار منابع دولتی را برای اجرا جذب می کنند.
شهردار رشت همچنین در ادامه با اشاره به اجلاس آذر ماه شهرهای خلاق خوراک به میزبانی رشت، گفت: کلیات این میزبانی تصویب شده و برای بررسی جزییات نیازمند بررسی و تایید اعضای شورا هستیم.
نقد به عملکرد شهردار در راستای حل مشکلات است
رئیس شورا شهر رشت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به پیگیری موضوعات و مشلات شهر رشت طی 11 ماه گذشته از سوی اعضای شورا، اظهار کرد: از رسانه ها می خواهیم به جای حاشیه سازی کمک کنند تا در یک ماه باقیمانده تا انتخابات هیات رئیسه جدید شورا، این مسیر ادامه یابد.
امیر حسین علوی با بیان اینکه شورای پنجم بر مبنای منطق و مصالح عمومی عمل می کند، افزود: اگر نقدی نیز به عملکرد شهردار وجود دارد بر اساس انتظارات اعضای شورا و در چارچوب ضوابط به شهردار ابلاغ شده و تنها برای رفع مشکلات می باشد.
لزوم پاسخگویی اداره برق رشت برای قطعی های مکرر برق
در ادامه سخنگوی شورای شهر رشت نیز گفت: این روزها با افزایش گرما شاهد افزایش مصرف برق در کل کشور هستیم و نوسانات و قطعی های مکرر برق سبب شده به لوازم برقی منازل آسیب برسد.
فاطمه شیرزاد افزود: در کشورهای توسعه یافته اگر دولت ایجاد کننده مشکل باشد، به مردم خسارت می دهد، امیدواریم اداره برق نیز در همین راستا پاسخگو باشد.
لزوم ارائه لیست بدهکاران و طلبکاران شهرداری به شورا
بهراد ذاکری که به تازگی بجای جلال الدین محمد شکریه به کرسی شورا تکیه زده است، چندین بار از شهردار پیرامون انتقال به وزارت کشور توضیح خواست و گفت: براساس شنیده ها استعلام نیز در این زمینه صورت گرفته و هنوز ای موضوع قطعی نشده زمزمه عدم ثبات در مدیران تحت امر شهردار شنیده می شود.
عضو شورا خواستار اعلام لیست بدهکاران و طلبکاران به شهرداری و همچنین لیست مدیرانی که بدون ضابطه پاداش دریافت کرده اند شد و افزود: از زمان مدیریت شهردار نه تنها پروژه عمرانی آغاز نشده است بلکه حتی چاله های معابر هم ترمیم نشده است.
ذاکری خواستار تشکیل کمیته انتصابات در شهرداری شد و تاکید کرد: انتخاب مدیران بر مبنای توان علمی و فنی صورت نمی گیرد.
وی عدم تحقق درآمد 3ماه اول شهرداری را هم یادآور شد و اعلام کرد: در قرار داد شرکتی که قرار است تصفیه خانه سراوان را ایجاد کند، شفافیت وجود ندارد و معلوم نبوده عملکرد این شرکت به لحاظ زیست محیطی تا چه اندازه فنی است.
کاهش آمار صدور پرانه ساخت به علت تأخیر در اصلاح طرح تفضیلی
خزانه دار شورا شهر رشت نیز در ادامه این جلسه عملکرد معاونت عمرانی شهرداری را زیر سوال برد و گفت: 4ماه از سال گذشته و هیچ اقدامی عمرانی صورت نگرفته، شاهد انعقاد قرارداد با شرکت های غیربومی هستیم. برای خرید4000 تن قیر برای تهیه آسفالت قراردادی بسته شده ولی آسفالت تولید شده از رشت خارج و معابر رشت ترمیم نمی شود.
عبدالهی از ناهماهنگی تابلوهای تبلیغاتی در رشت انتقاد وخواستار اصلاح طرح تفضیلی شد، خاطرنشان کرد: به دلیل تأخیر در اصلاح طرح تفضیلی آمار صدور پروانه کاهش یافته است.
وی همچنین به نیمه کاره ماندن ممیزی املاک اشاره کرد و افزود: تا زمانی که ممیزی املاک رشت صورت نگیرد، نمی توان برای رشت درآمد پایدار ایجاد کرد.
عضو هیات رئیسه شورا با اشاره به دادن وعده اجرای شدن دولت الکترونیک به شهروندان، ادامه داد: متاسفانه ارباب رجوع برای کوچکترین استعلام، دریافت عدم خلاف و پرداخت بدهی باید حضوری به شهرداری مراجعه کند.
فشارهای غیرمنطقی برخی از اعضای شورا بر شهرداری
پس از انتقاد تند این دو عضو شورا، احمد رمضانپور، فرهام زاهد، فاطمه شیرزاد و محمدحسن عاقل منش به دفاع از عملکرد شهردار پرداخته و تاکید کردند که مشکلات به جا مانده میراث گذشته است و عامل برخی از مشکلات نیز فشارهای غیر منطقی برخی اعضای شورا است.
احمد رمضانپور با اشاره به اینکه امروز بیش از 25 پروژه مطالعه و آماده واگذاری است، اظهار کرد: پرسنل آرامش کاری داشته و تلاش شده حساب های شهرداری مسدود نشود. شهردار برای کارهای زیربنایی نیز برنامه تدوین کرده است.
وی یادآور شد: موارد مطرح شده اگرچه حق اعضای شورا است ولی اگر قرار بوده دستور جلسه بدون هماهنگی عوض شود باید از قبل به اعضای شورا اطلاع رسانی شود.
دغدغه های اعضای شورا در جلسات غیرعلنی مطرح شود
محمد حسن عاقل منش نیز با بیان اینکه روند کاری در شورای پنجم نیازمند بازنگری است، افزود: بسیاری از موارد دغدغه اعضای شورا بوده ولی باید در جلسات غیر علنی مطرح و بررسی شود. این نحوه پرسش شبهه اختلاف را تداعی و آرامش را برای ورود سرمایه گذار برهم می ریزد.
دفاع از شهردار به معنی تأیید همه عملکرد وی نیست
فرهام زاهد نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه سوال از شهردار حق طبیعی اعضای شورا است، اظهار کرد: نباید شرایط همانند ابلاغ های مکرر و بدهی های سنگین گذشته را فراموش کنیم شهردار در چنین شرایطی مسئولیت پذیرفت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با بیان اینکه دفاع از شهردار به معنی تایید همه عملکرد وی نیست، ادامه داد: فراموش نکنیم که شهردار در چه شرایطی مسئولیت شهر را پذیرفت.
زاهد به سوال اعضا از شهردار درباره تبدیل وضعیت نیروهای حجمی شهرداری اشاره و تصریح کرد: شهردار از اسفند ماه سال گذشته درخواست ساماندهی این نیروها را داده بنابراین کمک کنیم چیزی که از گذشته به ارث رسیده، حل شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از سوالات زاییده همین اتاق است، اظها کرد: خود اعضای شورا با درخواست های فراقانونی و غیرقانونی به این مشکلات دامن می زنند.
شب گذشته همچنین لایحه معافیت از پرداخت عوارض حفاری در اجرای پروژه های آبفا در کوچه های خاکی(فاقد آسفالت) در محدوده شهر رشت تصویب شد. گفتنی است، پیش از این هر شهروند برای توسعه انشعاب آب، هزینه ای را می باید برای ترمیم حفاری محل لوله گذاری به شهرداری بپردازد. حالا مقرر شد، صدور مجوز اجرای پروژه در کوچه های خاکی محدوده شهر از پرداخت عوارض و بهای خدمات ترمیم حفاری معاف و شرکت خدمات رسان برای توسعه شبکه و نه انشعابات، ملزم به پرداخت هزینه ترمیم حفاری باشد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/41356/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی اردیبهشت ماه سال 1403

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت