نسیم گیلان

آخرين مطالب

کارآفرین موفق، اهل برنامه‌ریزی هدفمند است گفتگو

کارآفرین موفق، اهل برنامه‌ریزی هدفمند است
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -  فناور جوان و از فعالان کسب‌وکار گیلان گفت: کار آفرینان موفق هدف دارند و در مجامع، افراد موفق هم حضور می‌یابند، اهل برنامه و برنامه‌ریزی هدفمند هستند و برای رسیدن به این برنامه‌ها هدف‌گذاری می‌کنند.
رضا قوامی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص چگونگی ورود به عرصه کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا اظهار کرد: فارغ‌التحصیل مهندسی برق الکترونیک و کارشناسی ارشد کارآفرینی گرایش کسب و کارهای جدید از دانشگاه علم و صنعت هستم، تخصص اصلی من در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
کومله فناور جوان و از فعالان کسب‌وکار گیلان افزود: از دوران دانش‌آموزی به حوزه نوآوری علاقمند بودم، این علاقمندی از موضوع رباتیک شروع شد و به موضوعاتی مانند میکروماهواره‌ها و فناوری‌های مربوط به انرژی‌های نو گسترش پیدا کرد که در راستای آن به چند پروژه و اختراع نوآورانه دست زدم و در مسابقات و جشنواره‌های برون مرزی در کشورهای آلمان، سوئیس و کره‌جنوبی حضور یافتم و توانستم مدال‌های طلا و نقره کسب کنم.
قوامی‌پور با اشاره به اینکه همزمان با دوران تحصیل در مقطع کارشناسی، به مباحث کارآفرینی علاقمند شدم و چند پروژه نوآورانه در حوزه استارتاپی و کارآفرینی داشتم، گفت: پروژه اولم طراحی یک پلتفرم در حوزه بازارگاه محصولات کشاورزی بود که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را بهم ارتباط می‌داد، عمده محصولات هم چای، برنج و زیتون بود؛ در قالب یک تیم هفت نفری، حدود سه سال در این پروژه فعالیت داشتیم و کشاورزان متعددی را با این پلتفرم جذب کردیم که متأسفانه با شیوع کرونا و وضعیت بحرانی حاکم در اقتصاد کشور، در نهایت پروژه تعطیل شد و همزمان به سبب تحصیل در مقطع ارشد، فعالیتم را به تهران انتقال دادم.
این کارآفرین جوان گیلانی در خصوص فعالیت در حوزه رسانه گفت: قبل از طراحی و اجرای پلتفرم بازارگاه، پروژه‌ای در حوزه رسانه داشتم تحت عنوان «تلویزیون اینترنتی گیلان مدیا» که جزء اولین رسانه‌هایی بود که مجوز ساترا از سازمان صدا و سیما را دریافت کرد، تمرکز این رسانه روی تولید محتوای ویدیویی با موضوعات آموزش مهارت‌های کسب ‌و کار و معرفی کارآفرینان موفق بود، ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کارآفرینی گیلان وجود دارد که می‌توان با پرداختن به آنها زمینه رشد و توسعه کارآفرینی را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه مسیر کارآفرینی بدون مانع نیست، همواره یک‌سری بروکراسی‌ها وجود دارد که سد راه کارآفرینی است و ما هم در این مسیر با چالش‌هایی مواجه شدیم، تصریح کرد: همیشه در کشورهایی که کارآفرینی رشد بیشتری دارد شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) فعالیت بیشتری دارند و دولت کمترین دخالت را در مباحث قانون‌گذاری و رگولاتوری دارد اما در کشور ما بسیاری از قوانین به ‌نوعی سد راه کارآفرینی می‌شود، این موانع از اخذ مجوز آغاز می‌شود و تا موارد جزئی‌تری از کسب‌وکارها ادامه دارد و متأسفانه همچنان هم در حوزه کسب و کارهای نوپا در کشور و گیلان موانع متعددی وجود دارد.
قوامی‌پور با بیان اینکه کارآفرینی به معنای پیداکردن فرصت برای ایجاد کسب و کار پایدار است، گفت: کسی که بتواند این فرصت‌ها را شناسایی کند و یک مدل کسب و کار پایدار برای پاسخگویی به این فرصت ارائه دهد، آن شخص می‌تواند یک کارآفرین توانمند و موفق شود و خیلی از چالش‌ها با مدل کسب و کار پایدار رفع می‌شود.
این کارآفرین جوان طراحی و اجرای پلتفرم بازارگاه محصولات کشاورزی استان گیلان به نام «اوچین» که با این پلتفرم در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف حضور داشته را از جمله فعالیت‌های کارآفرینی خود عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی رسانه تصویری گیلان مدیا، مدیریت کمیته IT اتاق بازرگانی ایران و اتریش، ارائه مشاوره به کسب‌وکارها برای ورود به کشورهای حوزه GCC (حاشیه خلیج فارس) و تمرکز بر توسعه ‌کسب و کار استارتاپ‌ها در فضای بین‌المللی از دیگر فعالیت‌هایم است.
وی تصریح کرد: به استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان که مایل به فعالیت در حوزه بین‌المللی باشند، کمک می‌کنیم تا بازار خود را توسعه داده و مشتریان خود را در ‌حوزه GCC پیدا کنند یا در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور یابند و در این مسیر از مشاوره‌های تخصصی ما بهره‌مند شوند.
قوامی‌پور در تعریف کارآفرین موفق گفت: کار آفرینان موفق هدف دارند و در مجامع افراد موفق هم حضور می‌یابند، اهل برنامه و برنامه ریزی هدفمند هستند و برای رسیدن به این برنامه‌ها هدفگذاری می‌کنند. اگر مبنای هر اقدامی را شانس بگذاریم، انگیزه و اراده لازم برای رسیدن به هدف محقق نمی‌شود، در صورتی شانس همراهی می‌کند که برای رسیدن به هدف ممارست و پیگیری هم باشد لذا قطعا افراد با برنامه‌ریزی و پشتکار هدفمند می‌توانند به نتیجه مطلوب دست یابند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به مهاجرت فکر نمی‌کنید؟ گفت: در شرایط فعلی امکان مهاجرت و شروع مجدد در یک جغرافیای دیگر از نظرم منطقی نیست لذا ترجیحم بر این است که اینجا بمانم، تلاش کنم و بسازم.
قوامی‌پور در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای به جوانان دارید؟ بیان کرد: در جایگاهی نیستم که توصیه‌ای داشته باشم، اما تجربه ثابت کرده مهمترین چیز برای امیدوار ماندن در شرایط سخت، «هدف» است که رسیدن به آن برنامه می‌خواهد، تحقق هدف هم مستلزم برنامه‌ریزی است هر فرد با توجه به این سه اصل می‌تواند به رضایت و شناخت از خود برسد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در یک گروه مالی مشغول هستم و تمرکزم روی حوزه بین‌الملل است، تلاش می‌کنیم کسب و کارهای دانش بنیان فعال در ایران بتوانند بازار خارجی را بهتر بشناسند تا بتوانند محصولات‌شان را صادر کنند، از طرف دیگر در خصوص جذب سرمایه برای کسب و کارهای دانش بنیان و نوآور مشاوره می‌دهم و تلاش می‌کنیم تا کسب و کارهای بیشتری را به بازار جهانی متصل کنیم.
این کارآفرین جوان بیان کرد: اخیرا نیز در نمایشگاه فناوری GITEX دبی حضور داشتم تا از جدیدترین روندهای فناوری در دنیا مطلع شوم و با سرمایه‌گذاران مختلف ارتباط برقرار نمایم. یکی از اتفاقات خوب حضور در اینگونه نمایشگاه‌ها، ارتباط نزدیک با شرکت‌های پیشرو و سرمایه‌گذاران مطرح فناوری دنیاست که در زیر یک سقف جمع می‌شوند و می‌توان به راحتی با آنها ارتباط برقرار کرد. پیش از این نیز با پروژه‌های خودم در جشنواره‌های BIXPO کره جنوبی و نمایشگاه نوآوری و اختراعات ژنو کشور سوئیس حضور داشتم و توانستم مدال طلا و نقره کسب کنم. همچنین در ماه‌های اخیر به عنوان تنها نماینده از ایران در اجلاس جهانی جوانان در کشور روسیه به عنوان سخنران دعوت شدم تا در خصوص مشکلات و چالش‌های جوانان در عصر جدید، به بیان دیدگاه‌های خود بپردازم.
 

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/725497/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازداشت 25 نفر از داوطلبان کنکور سراسری

زاکانی هم به کمک گشت ارشاد آمد

دخترا واسه مهمونی‌ها؛ موهاتون رو قرتی کنید

برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟

کیش برای کیشوندان/ قدردانی از زحمتکشان خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز کارگر

شاعرانه/ من بدین خوبیّ و زیبایی ندیدم روی را

حکم جدید بابک زنجانی اعلام شد

پیشنهاد مجلس به دولت در مورد سهمیه بندی بنزین

وحدت رمز پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس بود

تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا

گیلان قطب صنایع غذایی در کشور

فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند

‌بازداشت 57 محکوم متواری در گیلان

نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز

حضور ویدیو کنفرانسی وزیر ارشاد در اختتامیه طنز پهلو

مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود

قدردانی از زحمتکشان خدمات شهری به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کارگر

نماهنگ جدید میثم مطیعی برای فلسطین

داستانک/ خاطره ای از خسرو شکیبایی از زبان خودش

دلیل نوک سوزی گیاه بنجامین چیست؟

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با مشارکت دستگاه‌ها امکان‌پذیر است

برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

برق کدام مناطق استان گیلان فردا قطع می‌شود

مدیر توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش: صادرات در کیش با کمترین تشریفات گمرکی انجام می شود/ رسوب صفر کالا در گمرک کیش

بخشی از کتاب/هیچ وسیله‌ای نیست که ارزشمند باشد

سامانه جدید بارشی، اول به سراغ این استان ها می رود

جانباز 70درصد البرزی «محمدرضا دستافر» به خیل شهدا پیوست

هوای گیلان خنک می‌شود

شعر جدید میثم مطیعی

شیراز میزبان اجلاس سراسری مدیران بیمه دی

تحقق 131 درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان

تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد

اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی

دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است

جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد

مدال‌آوران شانزدهمین لیگ علمی بین‌المللی پایا گیلان تجلیل شدند

تفسیر زیبای اسماعیل آذر از شعر حافظ

کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت

دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است

تجلیل از 30 نفر از جامعه کار و کارگری گیلان

عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد

خواندن قسمت دوم داستان جالب مولوی به نام کودکان مکتبی

سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 11 اردیبهشت 1403

با شلوار دمپا گشاد چه نوع کفشی بپوشیم؟

تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی

شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد