نسیم گیلان

آخرين مطالب

امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود اجتماعي

امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، کاهش نرخ بیکاری را موجب امنیت شغلی دانست و گفت: امنیت شغلی صرفا قرارداد دائمی نیست و رونق تولید و اشتغال به امنیت شغلی منجر می‌شود.
سیاوش آقاجانی امروز، 8 اردیبهشت ماه در نشست کارگر، کارفرما و دولت که به مناسبت روز کارگر برگزار شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پیگیر مطالبات کارگران دانست و اظهار کرد: مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی و مزد و.
.. جزو اصلی ترین مطالبات جامعه کارگری است.
وی بیمه کارگران ساختمانی را جزو اولویت‌های دولت و مجلس دانست و افزود: دولت و مجلس به دنبال حل این مشکل هستند و به زودی مشکلات و موانع ایجاد شده در این خصوص برطرف خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بر نظارت بر تشکلات کارگری به ویژه تشکلات کارگران ساختمانی تاکید و عنوان کرد: برخی از افراد سودجو از یارانه بیمه کارگران ساختمانی سوء استفاده می کردند لذا تشکلات کارگران ساختمانی باید نظارت بر کارگاه ها و کارفرمایان را جدی بگیرند تا ضرری متوجه کارگران ساختمانی نشود.
آقاجانی با تاکید بر لزوم تداوم بیمه کارگران ساختمانی به عنوان مطالبه به حق کارگران، خاطرنشان کرد: تشکلات کارگری استان ضابطه‌مند و قانونی و درست پیگیری مطالبات کارگران و بازنشستگان را در دستور کار دارند.
وی خواستار پیگیری قانونی و مستمر مطالبات کارگران شد و خاطرنشان کرد: نحوه پیگیری تشکلات و شوراهای اسلامی کار به رشد سایر تشکلات و همکاری دستگاه های اجرایی و امنیتی کمک می کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه برخورد با کارفرمایان متخلف را دنبال می کنیم، گفت: برخورد با کارفرمایان متخلف عملا صفر بود و هیچ پرونده معرفی به دادگاه نداشتیم، اما در دولت سیزدهم حمایت از کارگران را با جدیت دنبال می‌کنیم و سال گذشته حدود 150 کارفرمای متخلف را به دادگاه معرفی کردیم؛ البته حوادث کارگاهی صفر نمی‌شود، اما روند را کاهشی خواهیم کرد.
آقاجانی از اجرای 16 طرح طبقه بدی طی دو سال گذشته خبر داد و متذکر شد: از کارگران و کارفرمایان و بازنشسته ها حمایت می کنیم؛ پیگیری مطالبات کارگران نیز به تولید ضربه نخواهد زد.
وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تقابل کارگر و کارفرما، تاکید کرد: اگر متولیان حوزه کار به تکالیف قانونی خود درست عمل کنند، این تقابل ایجاد نمی شود و بدون ملتهب شدن فضای کارگاه و توقف تولید، به حق و حقوق کارگران رسیدگی خواهیم کرد.
مدیرکل تعاون گیلان با اشاره به فعالیت 47 شورای اسلامی کار در استان، بیان کرد: حمایت از کارفرمایان جدی است، اما حمایت از حوزه کارفرمایی به معنی نادیده گرفتن حق کارگران نیست.
آقاجانی با اشاره به پیگیری های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان جهت ارائه خدمت به کارگران و بازنشستگان، تاکید کرد: پیگیر افزایش درمانگاه های تامین اجتماعی هستیم.
وی کاهش نرخ بیکاری را موجب امنیت شغلی دانست و گفت: امنیت شغلی صرفا قرارداد دائمی نیست و رونق تولید و اشتغال به امنیت شغلی منجر می شود؛ در کنار تولید و اشتغال، مهارت نیز به امنیت شغلی کمک می کند و لذا تشکلات به سمت آموزش و مهارت و ایمنی بروند.
مدیرکل تعاون گیلان با بیان اینکه جذب نیروی کار در شرکت ها و کارخانجات سخت شده است، افزود: در سنوات گذشته شاهد اعتراض کارفرمایان نسبت به قانون تعیین حداقل دستمزد بودیم و لذا اکنون فرصت خوبی است تا کارفرمایان با کارگران بر سر حقوق و دستمزد به تفاهم برسند، زیرا با مشاغل بیشتر، راحت‌تر و با درآمد بالاتر مواجه هستیم.
آقاجانی با بیان اینکه کارگاه‌های دارای مشاغل سخت یا تخصصی باید دستمزد بیشتری پرداخت کنند تا در جذب و حفظ نیروی کار مشکل نداشته باشند، عنوان کرد: کارفرمایان باید از مدیریت سنتی مبتنی بر حداقل دستمرد به سمت مدیریت مبتنی بر تناسب دستمزد و رشد تولید و توسعه کارگاه و... بروند؛ در واقع اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت پاداش افزایش تولید و دیگر امتیازات و رفاهیات، به ایجاد انگیزه برای حفظ و جذب نیروی کار کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری گیلان طی سه سال گذشته حدود سه درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: شاهد کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در کشور هستیم که نشان دهنده بهبود وضعیت بازار کار است.
مدیرکل تعاون گیلان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، امنیت شغلی را در گرو رونق تولید دانست و یادآور شد: رونق کارگاه و جهش تولید و بهبود اشتغال، امنیت شغلی را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: در گذشته کارفرمایان با صف طولانی متقاضیان کار مواجه بودند، اما اکنون این شرایط وجود ندارد و کارفرمایان برای جذب و حفظ نیروهای کار خود باید امتیازاتی فراتر از قانون هم در نظر بگیرند.
آقاجانی، تعادل بازار کار را دغدغه اصلی کارگران دانست و متذکر شد: کار و کارگر در نظام اسلامی دارای ارزش ذاتی بوده و با تولید ارزش رابطه مستقیم دارد؛ مقام معظم رهبری سال جاری را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری فرمودند و لذا مصداق بارز مشارکت مردم همین نیروی کاری است که در عرصه تولید حضور دارد.
وی ایجاد هر نوع ارزش افزوده در بخش های صنعتی و کشاورزی و... اعم از تولید کالا یا خدمات را به مثابه تولید دانست و تاکید کرد: تولید حلال مشکلات اقتصادی بوده و به رشد درآمد ناخالص ملی کمک می کند.
مدیرکل تعاون گیلان رونق تولید را مساوی کاهش تورم و افزایش اشتغال دانست و ادامه داد: با کاهش نرخ بیکاری، آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق نیز کاهش می یابد و شاهد رفع مشکلات ازدواج و مسکن و فرزندآوری و... خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تولید به بازار ارز سامان می دهد و پیامدهای تحریم را خنثی می کند، گفت: کارگران و کارفرمایان نقش محوری در تحقق شعار سال دارد و باید شاهد تولیدات کیفی‌تر باشیم؛ رهبر انقلاب از مسئولان نیز خواستند که فرایند تولید را تسهیل و موانع آن را رفع کنند تا مردم بتوانند سهم بیشتری در تولید داشته باشند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/750328/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مردم این 5 استان، امروز منتظر بارش باران باشند

چین اولین ماهواره رقیب «استارلینک» ایلان ماسک را به فضا پرتاب کرد

اسپری کردن اکسیدگرافن روی ماسک پوشش ضدویروسی ایجاد می‌کند

همایش مردمی حمایت از «طرح نور» در شهرستان‌های گیلان

تشییع پیکر شهید«حجت کاروان واجاری» در رشت برگزار شد

تعطیلی 3 واحد صنفی در شهرستان صومعه سرا

جریمه 11 میلیارد و 236 میلیون ریالی قاچاقچی پوشاک در رشت

شور و اشتیاق مردم رشت برای دیدار با سروش صحت / صفوف طولانی برای امضای کتاب در رشت (فیلم)

رئیسی از نمایشگاه کتاب بازدید کرد

انفجار شدید یک ساختمان مسکونی در این نقطه از تهران

کشف سیاره‌ای که همسایه‌ها آن را تحت فشار گذاشته‌اند!

عقرب‌گزیدگی در کمین مردم رودبار جنوب/ثبت 60 مورد گزش در فروردین

خاطرات چلنگر ماسوله از آهنگری هایی که بسته شد

ثبت تنوع زیستی در دریچه دوربین محیط بانان املش

مناسبت روز/ شنبه، 22 اردیبهشت‌ماه

نمایشگاه کتاب در دو روز 74 میلیارد تومان فروخت

بازنویسی یک داستان قدیمی ایرانی در کتاب کودک

کشف جسد جوان غرق شده در رودخانه کرج

خروج فضاپیمای استارشیپ از آشیانه، برای آخرین تست های قبل از پرتاب

گزارش اختصاصی مهر از جشنواره ملی بهار نارنج کومله لنگرود

داستانک/ کجا را نگاه می‌کنید؟

خبر مهم درباره نرخ کرایه تاکسی در تهران

جشن ولادت حضرت معصومه(س) در رشت

افتتاح چایخانه حضرت رضا(ع) در فومن

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 22 اردیبهشت 1403

(ویدئو) صف طولانی مردم رشت برای سروش صحت

ساخت نقشه سه‌بعدی جدید مغز انسان توسط دانشمندان هاروارد و گوگل

تصویر روز ناسا؛ معروف‌ترین سیاهچاله جهان

جانبازان سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی و دانش آموختگان مکتب دفاع مقدس هستند

اجرای 40 عنوان برنامه همزمان با دهه کرامت در فومن

امام جمعه قشم : سنگر عفاف و حجاب مورد تهاجم قرار گرفته؛ برای حفظ آن باید آبرو و خون داد/ «زن زندگی آزادی» نوک پیکان دشمن برای ضربه به انقلاب است

شعر خوانی دلنشین باران نیکراه

داستانک/ زمین‌ گرد است

«دست خدا» در اعماق فضا

امام جمعه قشم: سنگر عفاف و حجاب مورد تهاجم قرار گرفته؛ برای حفظ آن باید آبرو و خون داد/«زن زندگی آزادی» نوک پیکان دشمن برای ضربه به انقلاب است

تاکید مخبر بر حل مشکلات و مسائل ناشران و کارخانه های تولید کاغذ ایرانی

تصویر ⁧هابل ⁩ از ESO 422-41 با فاصله ی 34 میلیون سالِ نوری از زمین

شهر بی یار مگر ارزش دیدن دارد؟

افزایش محبوبیت کتاب صوتی

درمان افسردگی بدون دارو با کمک یک هدبند

امام جمعه رشت : نیمی از زنان در اروپا مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند/ ایران تنها کشور رعایت کننده حقوق زنان است

امام جمعه رشت: تنها کشور رعایت کننده حقوق زنانیم

لزوم تسریع در روند آواربرداری شهرک امامزاده ابراهیم(ع) شفت

ابرنواخته واقعی چه شگلی است؟

ببینید | حضور رسول خادم در روستای سوخته امام‌زاده ابراهیم شفت

شعر زیبای دکتر کاکاوند در هنگام خداحافظی

هوش مصنوعی سلول‌های قاتل سرطان را شناسایی می‌کند

خروج فضاپیمای استارشیپ (Ship-26) از آشیانه، برای آخرین تست های قبل از پرتاب

همه آنچه باید درباره کاشت و نگهداری گل بهاری زنبق بدانیم

دولت در جبران خسارت آسیب دیدگان امامزاده ابراهیم اهتمام ویژه دارد