نسیم گیلان

آخرين مطالب

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:

گیلان 42 اکیپ راهداری و 475 نفر نیروی راهدار دارد اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: ما با در اختیار داشتن 42 اکیپ راهداری، 288 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و 475 نفر نیروی راهدار اقدام به خدمت رسانی در مناطق صعب العبور و گردنه ها در شرایط بحرانی مانند سیل و برف می کنیم.
به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، مهندس محمدرضا نازک کار در نشست راهداران با استاندار گیلان، با اشاره به نامگذاری 26 آذر به عنوان روز «حمل و نقل و رانندگان» از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، اظهار کرد: 26 آذرماه یادآور مجاهدت و تبلور غیرت تمامی فعالان بخش حمل و نقل به ویژه رانندگان تلاشگر عرصه حمل و نقل جاده ای است که در لبیک به ندای بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر انتقال مایحتاج مردم از باراندازها و اسکله ها، حرکت جهادگونه ای در شرایط حساس دفاع مقدس انجام دادند و از وقوع بحران اقتصادی جلوگیری کردند.
وی با بیان اینکه 26 آذر لغایت اول دی هفته «حمل و نقل، رانندگان و راهداری» نامگذاری شده است، افزود: از سال 75 روز اول دی به منظور ترویج فرهنگ نگهداری راه ها و معرفی خدمات راهداران زحمتکش به مردم که با تلاش شبانه روزی در گرمای سخت تابستان و سرمای شدید زمستان مسئولیت نگهداری از راه های کشور را بر عهده دارند، به عنوان روز «راهدار» تعیین شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان اضافه کرد: مجموعه فعالیت این مجموعه به دو بخش راهداری، نگهداری راه ها، ایمنی راه ها و ارتقای ایمنی راه ها و حمل و نقل کالا و مسافر تقسیم می شود و در حال حاضر 34 تشکل صنفی در گیلان در بخش حمل و نقل وجود دارد و دارای سه عضو فعال در هیئت مدیره چهار کانون صنفی فعال کشور هستیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه در استان گیلان 170 شرکت و موسسه حمل و نقل کالا و 139 شرکت حمل و نقل مسافر داریم، گفت: همچنین سه شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر در استان مشغول به فعالیت بوده و 85 نمایندگی شرکت حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان فعال است.
وی خاطرنشان کرد: طی هشت ماهه نخست امسال مرز آستارا 79 هزار و 417 تن کالا در بخش واردات و 328 هزار و 771 تن در بخش صادرات داشته که نشان دهنده کاهش 40 درصدی در بخش واردات و رشد 33 درصدی در بخش صادرات است.
نازک کار، از جابجایی بیش از 6 میلیون تن کالا توسط 440 هزار سفر در هشت ماهه امسال از استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین 3 میلیون و 408 هزار و 685 نفر مستفر توسط 498 هزار و 817 سفر در مدت مذکور جابجا شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی استان شامل 8 هزار و 446 دستگاه است، یادآور شد: از این تعداد، 2 هزار و 554 دستگاه در بخش مسافر و 5 هزار و 892 دستگاه در بخش کالا فعالیت می کند. 181 دستگاه اتوبوس، 751 دستگاه مینی بوی و یک هزار و 622 دستگاه سواری در بخش مسافر داریم.
وی میانگین سن ناوگان حمل و نقل کالا در کشور را 16.49 سال و در گیلان 19.08 سال دانست و گفت: میانگین سن ناوگان حمل و نقل اتوبوس 8.85 سال، مینی بوس 28.52 سال و سواری 9.18 سال است.
این مقام مسئول از فعالیت حدود 12 هزار راننده در بخش حمل و نقل عمومی استان خبر داد و تاکید کرد: طی هشت ماهه امسال 353 هزار و 296 تن کالا از استان ترانزیت شده که از این میزان، 291 هزار و 998 تن از مرز آستارا و 61 هزار و 298 تن از مرز انزلی ترانزیت شده است. متاسفانه شاهد بارربایی از استان های اردبیل و مازندران هستیم.
نازک کارادامه داد: در سال گذشته 289 هزار و 90 نفر و امسال 470 هزار و 379 نفر تردد مسافر از مرز آستارا داشتیم که رشد 63 درصدی را نشان می دهد. همچنین در سال 96، 271 هزار و 77 نفر تردد مسافر خارجی داشتیم که این آمار برای سال جاری 440 هزار و 560 نفر است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، ارائه خدمات مناسب به کاربران جاده ها را موجب افزایش ایمنی سفر دارد و عنوان کرد: وجود مجتمع های خدماتی – رفاهی بین راهی در کاهش سوانح جاده ای نقش بسزایی دارد لذا در این راستا تاکنون 14 مجتمع در طول راه های استان به بهره برداری رسیده و 10 مجتمع نیز در حال احداث است.
وی با اشاره به وجود تعداد 105 دستگاه پل عابر پیاده در محورهای مواصلاتی استان، افزود: 31 دستگاه با جذب سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و 74 دستگاه با اعتبار دولتی به بهره برداری رسیده و در حال حاضر 5 دستگاه نیز توسط بخش خصوصی در حال احداث است.
نازک کار، با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در حوزه اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها، خاطرنشان کرد: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها امسال در 83 باب مدرسه در بخش آموزشی و فیزیکی در حال اجراست. همچنین 50 روستای گیلان در سال جاری تحت پوشش اجرای طرح ارتقای ایمنی عابرین و موتورسواران قرار می گیرد.
این مقام مسئول، با بیان اینکه استان گیلان دارای 14 هزار کیلومترمربع مساحت و 2.5 میلیون نفر جمعیت است، تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با حوزه استحفاظی یک هزار و 865 کیلومتر راه های اصلی و فرعی و بالغ بر 9 هزار کیلومتر راه روستایی، متولی نگهداری راه های استان بوده که در مجموع شامل 12 هزار و 421 کیلومتر راه همسنگ می شود.
وی استان گیلان را دارای 16 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سیار دانست و اضافه کرد: این اداره کل با در اختیار داشتن 42 اکیپ راهداری، 288 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و 475 نفر نیروی راهدار اقدام به خدمت رسانی در مناطق صعب العبور و گردنه ها در شرایط بحرانی مانند سیل و برف می کند. در بارش های برف که طی هفته های گذشته در ارتفاعات استان به وقوع پیوست 240 کیلومتر برفروبی توسط این اکیپ ها صورت پذیرفت.
نازک کار، کمبود اعتبارات راهداری و عدم تخصیص کامل آن، کمبود ماشین آلات و نیروی انسانی جهت انجام ماموریت راهداری و فرسودگی ماشین آلات راهداری را از جمله مهمترین چالش های بخش نگهداری راه ها و تامین ایمنی حمل و نقل برشمرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه 16 هزار و 756 دستگاه پل آبرو داریم و از حیث تعداد و حساسیت پل جزو سه استان اول کشور هستیم، خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته 231 کیلومتر از راه های استان توسط این اداره کل روکش آسفالت شده که 8 کیلومتر آن آزادراه و بزرگراه، 43 کیلومتر آن راه اصلی و 180 کیلومتر راه فرعی و روستایی بوده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/76475/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو که با عاشقان درد آشنایی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه