نسیم گیلان

آخرين مطالب

شهردار رشت مطرح کرد:

ایجاد تعامل اولویت اصلی در شهرداری رشت/برنامه برای پرداخت بدهی اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت- شهردار رشت با تأکید براینکه ایجاد تعامل و وفاق اولویت اصلی در شهرداری است، گفت: تلاش می کنیم با برنامه‌ریزی زمانبندی شده بدهی‌های شهرداری را پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر رشت با محوریت انتخاب شهردار برای این شهر به صورت فوق العاده برگزار شد این جلسه که تا ظهر امروز (شنبه) ادامه داشت با انتخاب «حسین علیقلیزاده» به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت پایان یافت. در ادامه به دعوت اعضای شورای شهر علیقیلزاده در صحن شورا حاضر شد.
حسین علیقلیزاده در ادامه این جلسه رشت را شهر مهربانی‌ها دانست و تاکیدکرد: کار در پنج استان کشور و همچنین 25 سال سابقه مدیریتی در 8 شهر در کارنامه کاری بنده وجود دارد سوابق مدیریتی من نشان می دهد که به نوعی بومی شهرداری هستم امیدوارم با عملکرد خود بتوانم رزومه خوبی از خود در شهر رشت به یادگار بگذارم.
علیقلیزاده با بیان اینکه در راستای توسعه شهر رشت گام برداریم، افزود: یکی از اولویت‌های بنده ایجاد روحیه تعامل، همدلی و وفاق است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات مربوط به سیستم‌های شهرداری است، تصریح کرد: با جابجایی افراد مشکلی حل نخواهد شد اما قول می دهم ظرف 3 تا 6 ماه با گرفتن تراز مالی درست و بستن حساب‌های مالی شهرداری بتوانیم آمار درستی از وضعیت موجود، مطالبات و بدهی‌ها جمع آوری کرده و یک نقشه راه برای اداره شهر تدوین کنیم.
شهردار رشت در ادامه به بدهی شهرداری رشت اشاره و بیان‌کرد: در سوابق کاری بنده شهرداری وجود دارد که زمان تحویل بدهی آن 4 برابر بودجه تعیین شده بود اما خوشبختانه با مدیریت مناسب و تعامل و همکاری توانستیم طی یک سال و نیم بدهی‌های شهردار را پرداخت کنیم.
دستگاه‌های اجرایی با شهردار رشت همکاری کنند
امیر حسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه این جلسه با بیان اینکه شورا با توجه به منفعت عمومی و آیین نامه جدید وزارت کشور تلاش کرد شهرداری با تجربه انتخاب کند، گفت: حساسیت‌هایی در مورد انتخاب یک گزینه غیربومی وجود دارد و از شهردار انتظار می رود این وفاق و همدلی اعضای شورا را قدر بداند همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی استان و بدنه شهرداری نیز انتظار می رود با شهردار منتخب همکاری لازم را انجام دهند.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه امروز 2 تن از اعضای شورا حاضر به رای گیری نبودند، اظهارکرد: هدف این بود 11 رای پشت این انتخاب باشد تا حمایت عملی خود را از شهردار منتخب نشان دهیم.
محمدحسن عاقل منش ادامه داد: تجارب 25 ساله شهردار منتخب در انتخاب وی موثر بوده امیدواریم که بتواند با تجارت خود شهرداری رشت را از این وضعیت نجات دهد.
وی با اشاره به بدهی‌های کلان شهرداری رشت و معوقات حقوق کارگران، تصریح کرد: علاوه بر رسیدگی به وضعیت کارگران انتظار داریم کارهای عمرانی خوبی در شهر رشت انجام شود.
شهردار جدید، رشت را به جایگاه اصلی خود بازگرداند
احمد رمضانپور یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت در ادامه این جلسه با بیان اینکه ما به یک شهردار بومی رای داده‌ایم، افزود: گرچه وی بومی گیلان نیست اما کار در شهرداری را به خوبی می شناسد.
سخنگوی شورای شهر رشت هم در ادامه این جلسه خطاب به شهردار منتخب گفت: به اعتماد اعضای شورا و مردم متعهد باشید و با توجه به سابقه 25ساله در شهرداری و وزارت کشور انتظار داریم خبرهای خوشی برای مردم داشته باشیم.
فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه انتظار داریم تجارب شهردار جدید رشت بتواند این شهر را به جایگاه اصلی آن بازگرداند، ادامه داد: امیدوارم با حضور این شهردار پای سرمایه‌گذاران نیز به رشت باز شده و شاهد عمران به ویژه در حوزه زیست محیطی باشیم.
شهردار رشت ویژگی‌های فرهنگی رشت را برای برنامه مدنظر قرار دهد
نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه خطاب به شهردار اظهارکرد: جنابعالی با نگاه مثبت 11 عضو به این سمت رسیده‌اید امیدواریم این اتحاد در امتداد مسیر توسعه بتواند دوران ضعف گذشته را جبران کند.
رضا رسولی با بیان اینکه مدیریت شهری یک اقدام حرفه ای است، افزود: شهرداری نیازمند حضور به یک فرد حرفه ای در رأس امور است که حتما نباید بومی باشد. رشت به لحاظ فرهنگ و هویت با سایر شهرها متفاوت است. انتظار داریم شهردار منتخب ویژگی‌های فرهنگی بارز این شهر را در نظر گرفته و از مشاوران قوی در حوزه فرهنگی استفاده کند.
11 رأی موافق اعضای شورا نشان دهنده وفاق است
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت 11 رأی موافق برای تعیین شهردار جدید برای رشت را یکی حرکت قابل تقدیر دانست و گفت: شهردار منتخب بار سنگینی بر دوش دارد.
اسماعیل حاچی پور با اشاره به سوابق فرهنگی و اجتماعی شهر رشت، بیان‌کرد: باید برای توسعه این شهر وقت بیشتر گذاشته شود در این مسیر احتمالا با هجمه‌های نیز مواجه خواهد شد که باید مدیریت صحیح داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/88247/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد