افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی گیلان نیازمند برندسازی
دوشنبه 4 شهریور 1398 - 11:44:18 AM
ایسنا
|
|
نسیم گیلان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برای افزایش ارزش افزوده باید برندسازی انجام شود. علی درجانی با بیان اینکه بخش زیادی از ارزش افزوده محصولات کشاورزی پس از تولید است، اظهار کرد: تولیدکنندگان برای برند سازی باید به بازار هدف دقت داشته باشند. وی ادامه داد: 1400 کارخانه شالیکوبی مدرن و سنتی درگیلان وجود دارد که از نظر تعداد و کیفیت جز استان های پیشرو هستیم. رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسانه متخصصین، بیش از 400 کارخانه مدرن سازی شده و طبق رتبه بندی ارائه خدمات می دهند افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده 57 میلیارد تومان تسهیلات به کارخانه داران برای مدرن سازی و بازسازی پرداخت شده است. وی افزایش بهره وری، ارتقای کیفیت، کاهش ضایعات برنج و قیمت تمام شده محصول را از مزایای بهسازی کارخانه های شالیکوبی عنوان کرد و گفت: در شالیکوبی های سنتی 10 درصد برنج به ضایعات تبدیل می شود، که با بهسازی شالیکوبی ها این میزان به 5 درصد کاهش می یابد.
http://www.gilan-online.ir/fa/News/114231/افزایش-ارزش-افزوده-محصولات-کشاورزی-گیلان-نیازمند-برندسازی
|