ایکسباکس اسکارلت از هستههای اختصاصی برای پردازش رهگیری پرتو استفاده میکند
سه شنبه 19 شهريور 1398 - 22:54:45
|
|
نسیم گیلان - ایکسباکس اسکارلت از هستههای اختصاصی برای پردازش رهگیری پرتو استفاده میکند ١١ ٠ گیم فا / یکی از اعضای ارشد استودیوی کوالیشن در جدیدترین مصاحبهی خود به کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت اشاره و بیان کرده است که این کنسول برای مدیریت و پردازش رهگیری پرتو از چندین هستهی پردازشی اختصاصی استفاده میکند. اگرچه حدود یک سال تا انتشار کنسولهای نسل بعدی باقی مانده است ولی هنوز سوالات بسیاری دربارهی دو کنسول اکسباکس اسکارلت و پلیاستیشن 5 برای ما بیپاسخ ماندهاند. براساس اطلاعات منتشر شده، هر دو کنسول نسل بعدی دو شرکت مایکروسافت و سونی قرار است تمرکز ویژهای برروی تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray Tracing) داشته باشند ولی هنوز مشخص نیست که دستیابی به این ویژگی چگونه بدون تاثیر برروی عملکرد بازیها محقق میشود. به نظر میرسد شرکت مایکروسافت با اضافه کردن هستههای پردازشی ویژه و اختصاصی به کنسول اکسباکس اسکارلت این مشکل را حل کرده است. کارگردان هنری استودیوی کوالیشن (Coalition)، آقای کالین پنتی (Colin Penty)، در جدیدترین مصاحبهی خود با وبسایت GameSpot، علاوه بر صحبت دربارهی بازی Gears 5، اطلاعات جالبی دربارهی کنسول اکسباکس اسکارلت را در اختیار ما قرار دادهاند. آقای پنتی در این مصاحبه بیان کردند که داشتن هستههای پردازشی اختصاصی و متمرکز برروی رهگیری پرتو، یک موضوع بسیار مهم برای این کنسول نسل نهمی است. این جملهی آقای کالین نشان میدهد که شرکت مایکروسافت برخی از هستههای پرازندهی کنسول را به تکنولوژی راهگیری پرتو و مدیریت آن اختصاص داده است. ما هنوز چیزی برای بیان کردن دربارهی سری Gears و سختافزار جدید نداریم ولی من به شخصه نسبت به قابلیتهای این سختافزار جدید بسیار هیجانزده هستم. داشتن هستههای پردازشی اختصاصی برای رهگیری پرتو بسیار جالب و مهم است. پیش از این نیز شایعههای مختلفی دربارهی استفاده از سختافزارهای ویژه و اختصاصی در کنسول پلیاستیشن 5 برای مدیریت و پردازش رهگیری پرتو مطرح شده بود. از این رو، به نظر میرسد هر دو شرکت مایکروسافت و سونی راهحلی مشابه را برای استفاده از این تکنولوژی جدید در کنسولهای جدید خود پیدا کردهاند. استفاده از چندین هستهی پردازشی اختصاصی در کنسول اکسباکس اسکارلت برای استفاده از تکنولوژی رهگیری پرتو با صحبتهای آقای اسپنسر (Spencer) دربارهی تمرکز اصلی این شرکت در کنسولهای نسل بعدی همخوانی دارد؛ چراکه در نظر گرفتن هستههای اختصاصی برای پردازش رهگیری پرتو، تاثیر این تکنولوژی بر عملکرد بازی را تا حد ممکن کاهش خواهد داد. به نظر من بخشی که ما میخواهیم در نسل بعد برروی آن تمرکز کنیم، میزان نرخ فریم و راحتی تجربهی بازیها است. در این نسل ما کاملا برروی کیفیت بصری 4K و نحوهی ارائهی آن چه برروی فیلمهای Blu-Ray و چه در استریم ویدئوها تمرکز کردیم. به لطف اکسباکس وان اکس که به ما اجازه داد بازیها را با کیفیت 4K اجرا کنیم، ما در نسل بعد میتوانیم بهبودهای زیادی را در بخش بصری ایجاد کنیم. تجربهی بازیهایی که از تکنولوژی رهگیری پرتو و کیفیت بصری 4K بهره میبرند بسیار هیجانانگیز به نظر میرسد. با این حال، معمولا مدت زمان زیادی طول میکشد تا تیمها و استودیوهای بازیسازی بتوانند از نهایت ظرفیت یک کنسول استفاده کنند. از این رو باید منتظر ماند و دید آیا استودیوهای بزرگ و شناخته شده میتوانند هواداران را با محصولات جدید خود غافلگیر کنند یا خیر.
http://www.gilan-online.ir/fa/News/118506/ایکسباکس-اسکارلت-از-هستههای-اختصاصی-برای-پردازش-رهگیری-پرتو-استفاده-میکند
|