نسیم گیلان
رئیس اداره صمت انزلی:
واحدهای صنفی متخلف انزلی 400 میلیون ریال جریمه شدند
پنجشنبه 26 تير 1399 - 12:21:18
نسیم گیلان - ایسنا/گیلان رئیس اداره صمت انزلی گفت: طی سه ماهه اول امسال برای 164 فقره تخلف صنفی با ارزش ریالی 397 میلیون و 541 هزار ریال تشکیل پرونده شد.

محمدرضا روحانی منش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه رسیدگی به شکایات مردمی و تخلفات صورت گرفته از سوی اصناف یکی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت است، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند مراتب تخلف را با سامانه 124 جهت پیگیری اداره صمت شهرستان بندرانزلی اطلاع رسانی کرده؛ همچنین از طریق شماره 44545952 با اتاق اصناف شهرستان در میان بگذارند.
وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز برای درج گزارش کتبی به شهروندان برای مراجعه حضوری به اداره صمت اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: پرونده‌های تشکیل شده برای اعمال قانون به تعزیرات ارجاع داده می‌شود تا حکم مورد نیاز صادر شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بندرانزلی، با اشاره به اینکه تلاش می شود در صورت امکان برای شکایات درج شده کتبی مصالحه برقرار شود، گفت: در سه ماهه اول امسال 36 شکایت کتبی به این اداره وارد شده که در پنج مورد رضایت بین مشتری و فروشنده به وجود آمده است.
روحانی منش، با بیان اینکه در سه ماهه امسال 1690 مورد بازرسی از صنوف شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: در مجموع 48 مورد تخلف به ارزش ریالی بیش از 51 میلیون ریال مشاهده و تشکیل پرونده شده که بیشتر تخلفات به ترتیب در زمینه عدم درج قیمت، کم فروشی و گرانفروشی است.
وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف نیز بازرسی و رسیدگی به تخلفات را در دستور کار خود دارد، عنوان کرد: طی سه ماهه امسال 3150 مورد بازرسی توسط اتاق اصناف صورت گرفته که طی آن 116 مورد تخلف با ارزش ریالی بیش از 345 میلیون ریال ثبت شد.
رئیس اداره صمت بندرانزلی تاکید کرد: در مجموع طی مدت مذکور 4840 مورد بازرسی در سطح شهرستان انجام و 164 فقره تخلف با ارزش ریالی 397 میلیون و 541 هزار ریال تشکیل شد.
روحانی منش، با تاکید بر اینکه همه فروشندگان ملزم به ارائه فاکتور برای قیمت های بالای 15 هزار تومان هستند، گفت: نزدیک به 12 هزار واحد صنفی در این شهرستان فعالیت دارند.
وی همچنین به فعالیت برخی از شهروندان در قالب واحدهای غیر صنفی سیار اشاره کرد و متذکر شد: در بحث رسیدگی به گزارشات و شکایات از این واحدها در صورتی که شهروندان موارد را اطلاع رسانی کنند، پیگیری لازم انجام می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عدم حضور فعالان این واحدها در مکان ثابت و یا حضور در محل در ساعات غیر اداری یکی از مشکلاتی است که برای رسیدگی به شکایات، ابلاغ و تنظیم احکام معمولا با آن مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه چند مورد شکایت از واحدهای صنفی سیار از ابتدای امسال در زمینه کم‌فروشی داشتیم، اضافه کرد: اگر واحدهای سیار شناسایی و احراز هویت شوند، مشکلی در ابلاغ و پیگیری شکایات نداریم.
انتهای پیام

http://www.gilan-online.ir/fa/News/187138/واحدهای-صنفی-متخلف-انزلی-400-میلیون-ریال-جریمه-شدند
بستن   چاپ