نسیم گیلان
ریسک بالای معرفی آی‌پی جدید برای پلی استیشن
دوشنبه 3 آذر 1399 - 11:50:34
نسیم گیلان - ریسک بالای معرفی آی‌پی جدید برای پلی استیشن
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/7052518
٦٤
٠
زومجی / جیم رایان، رئیس پلی استیشن در مصاحبه جدید خود توضیحاتی را درباره روند ساخت بازی‌های AAA و ریسک بالای معرفی آی پی‌های جدید به بازار ارائه کرده است.
جیم رایان، رئیس شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی در مصاحبه با مجله GQ اظهار داشته که در شرایط فعلی و هزینه‌های بسیار بالای توسعه بازی‌های سطح بالا، انتشار یک بازی یا مجموعه جدید به بازار یک حرکت «بسیار ریسکی» تلقی می‌شود. وی در بخشی از صحبت‌های خود در اینباره می‌گوید:
«ما در طول نسل هشتم و با کنسول پلی استیشن 4، بیش از آنچه که مردم تصور می‌کنند روی پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کردیم. در بحث گسترش استودیوهای بازی‌سازی، خرید امتیاز اینسامنیاک گیمز را داشتیم و بازی‌های بسیار خوبی به مجموعه پلی استیشن اضافه کردیم. ضمن اینکه در زمینه بازی‌سازی، همچنان برنامه‌های بسیار خوبی برای آینده داریم. نکته‌ای که درباره بازی‌های بلاک باستری وجود دارد، نیاز آن‌ها به فروش بالا در بازار است. این بازی‌ها برای ما بیش از 100 میلیون دلار هزینه در پی دارند؛ لذا معرفی یک آی‌پی جدید به بازار که ما در نسل PS4 چهار بار تجربه آن را داشتیم، ریسک بسیار بالایی را به همراه داشته و نیازمند اطمینان از یک فروش متناسب در بازار است.»
اشاره رایان به معرفی تنها چهار آی‌پی جدید در طول کل مدت زمان نسل پلی استیشن 4 از سوی سونی نکته جالب توجهی است. اما همان‌طور که مشاهده می‌کنیم، معرفی بازی‌های فوق‌العاده موفقی همچون Ghost of Tsushima و Horizon: Zero Dawn نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاری و استراتژی‌های این شرکت به وضوح منجر به بازدهی بالای این ریسک شده است.
رایان در ادامه صحبت‌های خود اضافه می‌کند:
«برای این منظور، نیاز به یک سیستم مدیریتی قوی داریم که به‌صورت جداگانه در استودیوهای مختلف مستقر شده و به مسائل مختلفی نظارت داشته باشد. یکی از مواردی که توجه زیادی به آن می‌شود، ایجاد تعادل بین مجموعه بازی‌های محبوب و پرطرفداری مانند God of War و Uncharted با ایجاد تنوع ازطریق معرفی آی‌پی‌های جدیدی مانند Horizon Zero Dawn و Ghost of Tsushima است. ما با دقت و توجه بسیار زیادی به این موارد فکر می‌کنیم.»
بنابراین به‌نظر می‌رسد که با وجود هزینه‌های هنگفتی که توسعه و فروش عناوین جدید برای سونی به‌دنبال دارد، این موضوع درنهایت منجر به منصرف شدن آن‌ها از عرضه آی‌پی‌های جدید نمی‌شود. بازی‌هایی مانند Ghost of Tsushima نمونه بارزی از آی‌پی‌های جدیدی است که فراتر از انتظارات سونی عمل کرده و رشد قابل توجهی را در درآمدهای شرکت به‌دنبال داشته است.
رایان اخیراً مصاحبه‌های متعددی را با رسانه‌ها داشته و در یکی از این موارد، به طراحی یک سرویس مشابه ایکس باکس گیم پس برای پلی استیشن 5 اشاره کرده است. وی همچنین درباره احتمال عرضه بازی‌های Starfield و The Elder Scrolls 6 برای PS5 اعلام کرده که این تصمیم دیگر از دست آن‌ها خارج بوده و باید دید که در آینده چه پیش خواهد آمد.

http://www.gilan-online.ir/fa/News/220640/ریسک-بالای-معرفی-آی‌پی-جدید-برای-پلی-استیشن
بستن   چاپ