پایگاه خبری تحلیلی نسیم گیلان

آخرين مطالب

نتفلیکس از دلیل ریزش مشترکان خود می‌گوید علمي

نتفلیکس از دلیل ریزش مشترکان خود می‌گوید
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -
نتفلیکس از دلیل ریزش مشترکان خود می‌گوید 3
٢٤٢
٠
زومیت / سهام نتفلیکس با انتشار اخبار مربوط‌به ریزش مشترکان این شرکت در ایالات متحده و تحقق‌نیافتن پیش‌بینی‌ها، به میزان چشمگیری سقوط کرد.
نتفلیکس در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2019، به آن اندازه که پیش‌بینی کرده‌ بود، نتوانست به تعداد مشترکان خود اضافه کند. این اولین‌بار است که این شرکت بعد از سال 2011، چنین ریزشی را تجربه می‌کند. در سال 2011، نتفلیکس به‌دلیل جداکردن سیستم اجاره‌ی DVD ازطریق ارسال پستی (DVD mail-order system) از پلتفرم استریم ویدئویی خود، شاهد ریزش مشتریان در ایالات متحده بود.
این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2019 در ایالات متحده، علاوه‌بر ازدست‌دادن 130 هزار مشترک، با‌ وجود برنامه‌ریزی‌ها برای اضافه‌کردن پنج‌میلیون کاربر، در کل جهان فقط 2.7 میلیون مشترک به‌دست آورده‌ است. مدیر‌عامل نتفلیکس، رید هاستینگز، اصلاحات انجام‌شده برای افزایش قیمت‌ها و فقدان محتوای اصلی برای عرضه‌ به مشترکان جدید را دلیل ریزش آن‌ها می‌داند. این شرکت طرح‌های افزایش قیمتی محصولات را در ماه ژانویه تنظیم کرد که یکی از بزرگ‌ترین جهش‌های قیمتی در محصولات این شرکت تا‌به‌امروز تلقی می‌شود. تغییرات اعمال‌شده بر قیمت‌ها، روی مشترکان جدید و نیز افزایش مشتریان سرویس‌های نتفلیکس تأثیر‌گذار بود؛ به‌گونه‌ای که پرداختی‌های حق‌ عضویت در ایالات متحده هیچ افزایشی نداشت.
این اخبار باعث افت سریع سهام نتفلیکس شد. هاستینگز در نامه‌ای به سهام‌داران توضیح داد که به‌دلیل موفقیت‌های اخیر نتفلیکس در جذب بیننده برای سریال‌های خود ازجمله «سرقت پول» (Money Heist)، «چیزهای عجیب» (Stranger Things)، «تاج» (The Crown) و «نارنجی مد جدید است» (Orange is the New Black) که در حال آماده‌شدن برای پخش فصل آخر است، سهام این شرکت در 6 ماه آینده رشد درخورتوجهی خواهد کرد. بااین‌حال، کاهش ارزش سهام و دورخیز دیزنی، اپل، وارنر مدیا و ان‌بی‌سی یونیورسال برای اینکه اولین شرکتی باشند که میخ آخر را بر تابوت نتفلیکس می‌کوبند، شاید نشانه‌ای از کاهش اعتمادها به این شرکت باشد.
نتفلیکس در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2019 در ایالات متحده، 130 مشترک را از دست داده است
حالا هاستینگز که زمانی می‌گفت بزرگ‌ترین رقیب نتفلیکس «خواب» است، در‌به‌در به‌دنبال بازگرداندن اعتمادها به این شرکت است. او در نامه‌اش به loss of Friends و The Office، مجموعه‌های پرطرفدار نتفلیکس، اشاره می‌کند. هاستینگز در این نامه نوشته است:
نمایش بسیاری از مجموعه‌های خانوادگی و جهانی و برنامه‌های در حال پخش از فهرست دیزنی به‌علاوه‌ی مجموعه‌های Friend و The Office و برخی از دیگر محتواهای تحت‌لیسانس، از سال آینده متوقف خواهد‌ شد که در این صورت، بودجه‌ی کافی برای ساخت محتوای جدید فراهم می‌شود. براساس تجارب ما از گذشته، تولید محتوای قوی (Starz، دیزنی، فیلم‌های پارامونت، Epix، سونی یا دومین اکران از سری فیلم‌های فاکس)، باعث سوق‌دادن کاربرانمان به محتواهای بزرگ دیگر خواهد‌ شد.
نتفلیکس هنوز رهبر بی‌رقیب صنعت استریم رسانه‌ای است؛ اما هاستینگز و دیگر مدیران به‌خوبی می‌دانند رقابت در این صنعت، در حال افزایش است. اپل و دیزنی در حال آماده‌شدن برای راه‌اندازی پلتفرم استریم خود روی موج جدید برنامه‌های tentpole برای امسال هستند. این، برنامه‌ای است که از عملکرد مالی شبکه‌های تلویزیونی و استودیوهای فیلم‌سازی حمایت می‌کند. دیزنی که 6.99 دلار حق‌ استفاده برای سرویس‌های خود از کاربران خواهد‌ گرفت، فهرست بلندبالایی از طرفداران و مجموعه‌های دلخواه خانواده‌ها دارد و تعدادی از کاراکترهای محبوب خود از دنیای مارول و جنگ‌ستارگان را به مجموعه‌های تلویزیونی سرویس جدید خواهد آورد. گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل نیز برای هر قسمت از مجموعه‌ی تلویزیونی خود با بازی جیسون موموآ، بیش از 15 میلیون دلار هزینه می‌کند. این مقدار بیشتر از هزینه‌ای است که HBO برای هر قسمت از «بازی تاج‌ و‌ تخت» پرداخت کرده‌بود.
مدیران نتفلیکس می‌دانند که به سرمایه‌گذاری روی مجموعه‌های جدید برای جایگزینی با The Office و Friends مجبور هستند؛ اما این شرکت از‌ قبل برنامه‌ریزی‌هایی برای صرف‌کردن بیش از 15 میلیارد دلار روی محتواهای خود در سال جاری کرده است.
مایکل ناتانسون، تحلیلگر این حوزه‌، در گزارشی پیش از درز اخبار مالی مربوط‌ به نتفلیکس می‌نویسد:
محتوای دیجیتال باعث از‌دست‌رفتن مشترکان نتفلیکس در آمریکا نخواهد‌ شد؛ اگرچه آنان را به‌طور مداوم به سرمایه‌گذاری روی مفاهیم شناخته‌شده و پرریسک‌تر و بازاری با حالت تهاجمی بیشتر ترغیب‌ خواهد کرد و به رقیبان اجازه خواهد‌ داد با کپی‌برداری از رویکرد اولیه‌ی نتفلیکس، مجموعه‌های تلویزیونی خود را بسازند.
براساس گزارش سایت تحلیلی Nielsen، در‌حالی‌که اپل، آمازون، وارنر مدیا و ان‌بی‌سی یونیورسال، در تلاش برای تحت‌تأثیر قرار‌دادن مخاطبان نتفلیکس با پرزرق‌و‌برق نشان‌دادن مجموعه‌های تلویزیونی خود هستند، این شرکت در تلاش است خود را در این شرایط قدرتمند نشان دهد. نتفلیکس در گزارش اخیر خود، آماری از افزایش بینندگان مجموعه‌هایی مانند فصل سوم چیزهای عجیب (Stranger Things) منتشر کرده است که نشان می‌دهد در چهار روز اول پخش، 40.7 میلیون کاربر خانگی به‌ تماشای قسمت‌هایی از این فصل نشسته‌اند.
برپایه‌ی محتویات این نامه، مجموعه‌های مستند تحسین‌برانگیز «زمانی‌ که ما را ببینند» (When They See Us) و Ava DuVernay در چهار هفته‌ی اول نمایش خود بیش از 25 میلیون‌ بار تماشا شده‌اند. نتفلیکس حساب‌ کاربری را مثال می‌زند که حداقل 70 درصد از عناوین این شرکت را تماشا می‌کند. مستند «سیاره‌ی ما» که درباره‌ی طبیعت است، در چهار هفته‌ی اول 33 میلیون بار دیده شده‌ است. برنامه‌ی «قتل مرموز» (Murder Mystery) از آدام سندلر نیز با 73 میلیون بیننده در اولین ماه، یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های نتفلیکس است.
بخش بزرگی از استراتژی نتفلیکس، بالا‌ ماندن در زنجیره‌ی استریم رسانه‌ای برپایه‌ی حفظ برتری در قلمروهایی است که رقبا فعالیت کمتری در آنجا می‌کنند. بیشتر رشد این شرکت در چند ماه اخیر، ازطریق فعالیت در بازارهای جهانی به‌دست آمده‌ است؛ یعنی جایی که هیستینگز در پنج سال گذشته درباره‌ی گسترش نفوذ در آن‌ها صحبت کرده است.
در‌حال‌حاضر، نتفلیکس حضور مؤثری در این مناطق داشته و روی محتوای متناسب با فرهنگ این نقاط سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده‌ است. سایر شرکت‌ها از راهبردهای سرمایه‌گذاری مشابه درباره‌ی محصولات خود صحبت نمی‌کنند. مدیران نتفلیکس برنامه‌ریزی‌های زیادی برای تزریق منابع و توسعه‌ی محتوای بین‌المللی به‌منظور پیشرو‌بودن در رقابت‌ها کرده‌اند.
هیستینگز درادامه‌ی این نامه نوشته‌ است:
پیش‌بینی می‌کنیم در سه‌ماهه‌ی سوم سال، هفت‌میلیون مشترک ازطریق شبکه‌ی پرداخت جهانی جذب شوند که 6.2 میلیون حساب‌ کاربری مربوط‌ به بازارهای بین‌المللی خواهد‌ بود. پیش‌بینی ما درباره‌ی بازار داخلی برای پیشرفت در جذب مشترکان در سال‌های متوالی، هنوز درحال‌حاضر منوط‌ به کارایی شبکه‌ی پرداخت جهانی در جذب مشتری است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

آمازون امکان استفاده از کامپیوترهای کوانتومی را فراهم می‌کند

پایان پروژه جذاب گوگل نزدیک است

اولین پلتفرم واقعیت ترکیبی 5G جهان معرفی شد

عقب نشینی آمریکا از طرح اسکن چهره شهروندان

تجهیزات و فناوری های رایانشی خارجی در چین حذف می شوند

آیا آیفون و آیپد به آنتی ویروس احتیاج دارند؟

بهترین بازی‌های سال 2019 بر اساس میانگین امتیاز

رشد چشمگیر استفاده از فناوری مکانیزه در بخش کشاورزی

کنفرانس عجیب اینتل برای نمایش برتری‌ها در برابر AMD Ryzen

استفاده از شارژر موبایل تقلبی فاجعه آفرید!

گوشی‌های هوشمند تا چه اندازه باعث آسیب فیزیکی به شما می‌شوند؟

آخرین قیمت انواع موبایل در بازار

کشف 44 میلیون حساب فاقد امنیت توسط مایکروسافت

تشدید برخورد با پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم

رقیب فنلاندی آیفون به سرانجام نرسید

اطلاعاتی درباره مدل ضعیف‌تر ایکس‌ باکس اسکارلت

بازی Black Mesa اوایل سال 2020 میلادی عرضه می‌شود

چگونه وب‌سایت‌ها را در گوگل کروم بلاک کنیم؟

مانیتور خیره کننده AOC معرفی شد

اوپو پیش از پایان سال 2019 محصول جدیدی معرفی می کند

سونی در حال عرضه اندروید 10 برای اکسپریا 5 و اکسپریا 1 است

دنیای کامپیوتر شخصی از همیشه زنده‌تر است

کنسول پلی‌ استیشن 25 ساله شد

5 راه هک شدن واتس اپ

احتمالا بازی‌های هنگام عرضه پلی استیشن 5 بین نسلی نخواهند بود

مورد انتظارترین بازی‌های موبایل در سال 2020 را بشناسید

اطلاعات جدیدی از بازی Stronghold: Warlords منتشر شد

همه آنچه که درباره گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ می‌دانیم

AMD باز هم تعداد هسته پردازنده‌های رایزن را افزایش می‌دهد

تصاویر تازه منتشر شده از ویوو X30 را ببینید

75 درصد شارژ گوشی تنها در نیم ساعت

اسنپدراگون XR2 با پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

سیستم عامل المنتری 5.1 منتشر شد

بنچمارک ردمی K30 با اسنپدراگون 765 لو رفت

گلکسی S11 پلاس به سنسور سفارشی مجهز می‌شود

با ارزشمندترین شرکت‌های حوزه بلاکچین آشنا شوید

عرضه دو نسخه دیگر از مجموعه Assassin’s Creed برای کنسول سوییچ

آپدیت درایور GPU چیپست های اسنپدراگون منتشر خواهد شد

اقدامات اپل منجر به افزایش زباله های الکترونیک می شود

مک پرو جدید اپل از چه تاریخی قابل سفارش است؟

همکاری کوالکام با پابجی موبایل برای اجرای متفاوت این بازی

رویدادهای استارت‌آپی شهر هوشمند برگزار می شود

بازگشت شکوهمند Halo: Reach به کامپیوترهای شخصی

عرضه ناگهانی بازی Red Dead Redemption 2 در فروشگاه Valve

پرطرفدارترین گیف‌های سال 2019 معرفی شدند

95 درصد اکانت‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی حذف نمی‌شوند

دامین رسمی سایلنت هیل به فروش گذاشته شد

پشتیبانی از بازی کارتی Gwent روی کنسول‌ها به پایان می‌رسد

تست سرعت اینترنت 5G با هواوی میت X

مشخصات فنی اوپو رینو 3 پرو فاش شد