نسیم گیلان

آخرين مطالب

تعیین تکلیف شرکت تعاونی خاص شهرداری رشت/انتقاد از روند طولانی مکاتبه شورا و شهرداری رشت اجتماعي

تعیین تکلیف شرکت تعاونی خاص شهرداری رشت/انتقاد از روند طولانی مکاتبه شورا و شهرداری رشت
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در یک‌صد و هشتاد و دومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) اشاره به اینکه در ماه‌های پایانی سال به سر می‌بریم، اظهار کرد: دغدغه‌های اعضای شورا رفع مشکلات شهروندان است.
گلایه از روند طولانی مکاتبات شورا و شهرداری رشت
احمد رمضانپور با بیان اینکه به‌واسطه اینکه مشکلی در مکاتبات مابین شورا و شهرداری رشت ایجاد نشود تمامی مکاتبات را با ضمیمه رونوشت نامه همان عضو شورا به شهرداری رشت ارسال می‌کنیم، افزود: جای گلایه دارد که مکاتبه یک نامه از اتاق یک عضو شورا به اتاق بنده به‌عنوان ریاست شورا 9 روز، به طول بیانجامد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از شهردار رشت انتظار داریم که با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در روزهای پایانی سال مشکلی از بابت پرداخت حقوق و پاداش پایان سال همکاران شهرداری رشت وجود نداشته باشد، اظهار کرد: پرسنل شهرداری رشت نباید از این بابت دغدغه داشته باشند.
اقدام مثبتی پیرامون نیروهای شرکتی مشاهده نشد
محمدحسن علیپور با انتقاد از تعیین تکلیف نیروهای شرکتی شهرداری رشت افزود: قرار بود در قالب شرکت تعاونی خاص شهرداری رشت وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری رشت تعیین تکلیف شود اما تاکنون اقدام مثبتی از این بابت مشاهده نشده است.
انتقاد از روند طولانی چاپ کتاب خاطرات مادران شهدا
عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مادران و همسران شهدا حق فراوانی به گردن همه ما دارند، اظهار کرد: روند چاپ کتاب خاطرات مادران شهدا طولانی شده است و امیدوارم این روند تسریع پیدا کند.
فاطمه شیرزاد با بیان اینکه به محلات حاشیه‌نشین رشت توجه بیشتری صورت بگیرد، افزود: انتظار داریم در سال 1400 ارائه خدمات به محلات حاشیه‌ای رشت در قالب ایجاد زمین‌های ورزشی و غیره افزایش پیدا کند و سازمان آب و فاضلاب رشت نیز به‌منظور ساماندهی وضعیت آب شرب و بهبود وضعیت فاضلاب این محلات نگاه ویژه معطوف کند.
وی با انتقاد از وضعیت فضای سبز رشت بیان کرد: متأسفانه شرایط فضای سبز رشت مطلوب نیست و انتظار داریم شهردار رشت به این موضوع توجه داشته باشد و اگر قرار نیست پیمانکاران فضای سبز دراین‌باره همراهی داشته باشند بهتر است تکلیف پیمانکاران نیز مشخص شود.
شیرزاد به مطالبات شهرداری رشت از دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: شهرداری رشت تاکنون از بابت دریافت مطالباتش از دستگاه‌های مختلف به‌حق و حقوق قانونی‌اش دست پیدا نکرده است و تحقق این مهم نیازمند ورود جدی شهرداری است.
وی با تأکید به پرداخت حقوق معوقه کارکنان و کارگران شهرداری رشت افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، تأخیر در پرداخت حقوق پرسنل شهرداری رشت، به‌یقین مشکلات فراوانی برای آنان رقم می‌زند.
شیرزاد به فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و نخستین سالگرد شهدای مدافع سلامت بیان کرد: به‌روزهای ایام‌الله دهه مبارک فجر رشت نزدیک می‌شویم و امیدوارم آذین‌بندی و برنامه‌های مناسب از این بابت در شهر تدارک دیده شود و یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی می‌داریم.
برخورد با تخلفات ساخت‌وساز، تکلیف شهرداری است
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: امیدوارم طی برنامه‌ای از سوی مدیریت شهری، از مقام شامخ مادران بزرگوار شهدای شهر رشت تجلیل شود.
سید امیرحسین علوی با بیان اینکه از اقدامات دستگاه قضایی پیرامون مسائل مختلف مدیریت شهری به مردم گزارش داده شود، افزود: مدیریت شهری از این بابت به شهروندان گزارش دهد تا همه افرادی که دغدغه دلسوزانه دراین‌باره دارند خیالشان آسوده شود.
وی با تأکید به اینکه برخورد شهرداری با تخلفات در حوزه ساخت‌وساز یک تکلیف است بیان کرد: در شهر رشت اندک تک بناهای تاریخی باقی‌مانده است و تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا با ایجاد مشارکت‌هایی، دغدغه‌هایی که از این بابت وجود دارد را برطرف کنیم و سازمان میراث فرهنگی نیز باید به این مهم اهتمام ویژه داشته باشد و از دادستان رشت تقاضا داریم تا با ورود به این مسئله کمک کنند تا این میراث برای شهر به یادگار بماند.
علوی با اشاره به پروژه ژ پنج افزود: متأسفانه این پروژه متوقف‌شده و تاکنون به سرانجام نرسیده و تصور می‌شود برای رفع گیر و گورهای پیش روی این پروژه نیازمند ورود استاندار گیلان هستیم و درواقع این پروژه نفعی برای شهرداری به همراه ندارد اما منافع آن شامل حال شهروندان می‌شود.
وی با انتقاد از طولانی شدن روند مکاتبات مابین شورا و شهرداری رشت تصریح کرد: متن برخی از این مکاتبات تغییر پیدا می‌کند و این در حالی است که حتی ریاست شورا نیز اجازه دست بردن به این مکاتبات را ندارد و گویا تذکرات شورا خطاب به شهردار رشت به‌درستی ابلاغ نمی‌شود‌ و این مشکل هم در سیستم شهرداری و هم در شورای رشت وجود دارد و امیدوارم در این مباحث دخل و تصرفی ایجاد نشود تا خدای‌ناکرده مشکلاتی را در آینده رقم نزند.
عدم استحکام بنا در زمین‌های نسقی
عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت زمین‌های نسقی اظهار کرد: متأسفانه شاهد عدم برخورداری املاک ساخت‌وساز شده در این زمین‌ها از استحکام مناسب هستیم و با وقوع زلزله‌ای ممکن است حوادث بسیار تلخی رقم بخورد.
بهراد ذاکری با بیان اینکه دوسوم پرونده‌ها در کمیسیون ماده صد مربوط به ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی است، افزود: انتظار می‌رود نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به‌جای پرداختن به مسائلی که در اولویت نیستند به این موضوع ورود کنند و پیشنهاد می‌کنم این دغدغه شورا در قالب نامه‌ای به مجمع نمایندگان گیلان ارسال شود.
وی با انتقاد از اینکه در موضوع ساختمان‌های تاریخی رشت دست شورا بسته است، گفت: شهردار رشت طی تماسی به بنده اعلام کرد که گویا بودجه جدایی برای ساختمان دانشسرا رشت در نظر گرفته‌شده و این جای امیدواری دارد.
ذاکری با اشاره به فعالیت سامانه 137 رشت بیان کرد: معتقدم باید بر اساس یک اپلیکیشن، روند بررسی و پیگیری شکایات و پیشنهادات ثبت‌شده به شهروندان اطلاع داده شود و درنهایت شهرداری رشت مکلف باشد در یک فرصت زمانی مشخص این موارد را بررسی و پاسخگو شود.
دیون شهرداری رشت در کمیسیون ماده 38
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نماینده شورا در موضوع مناقصات هستم، اظهار کرد: شهرداری رشت باید پیش از انعقاد قرارداد دراین‌باره، مکاتبات در این مباحث را در اختیار شورا قرار دهد.
حجت جذب با بیان اینکه نامه‌ای پیرامون عملکرد یک ماه و نیم اخیر شهرداری رشت مکاتبه شده است، افزود: متأسفانه تاکنون هیچ پاسخی از این بابت دریافت نکرده‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه در کمیسیون ماده 38 شهرداری رشت دیون فراوانی دارد، بیان کرد: متأسفانه از این بابت نیز اقدام خاصی از سوی شهرداری رشت مشاهده نمی‌شود و حتی قاضی و دبیر کمیسیونی که از این بابت دو سال است مشغول خدمت هستند تاکنون حق الجلسات خود را دریافت نکرده‌اند.
انتهای پیام/84008

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/239419/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توزیع 60 بسته‌ معیشتی در رشت

برگزاری «مشق حماسه» در رشت

حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت

اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

کشف 60 میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

مهار آتش در خودروی سواری

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

آسمانی شدن مادر شهید در رحیم آباد

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ورود ناگهانی خودروی در حال سوختن به محوطه یک رستوران در رشت

مهار آتش‌ یک خودرو در خیابان معلم رشت

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

دیدار 46 کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

داستانک/ دوستت دارم

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

پیشرفت فیزیکی 86 درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

به ظاهر دوست اما دشمنانند

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا

افزایش 67 درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی

برگزاری 31 عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان

رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه

گیتی آذرپی درگذشت

افزایش 30 درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

معدوم سازی 389 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا

جایزه کتاب سال فراخوان داد