نسیم گیلان

آخرين مطالب

صاحبان طرح‌های نوآورانه در گیلان وام 500 میلیونی دریافت می‌کنند اقتصادي

صاحبان طرح‌های نوآورانه در گیلان وام 500 میلیونی دریافت می‌کنند
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - گروه استان‌ها ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در جهت حمایت از نوآوران صاحبان طرح‌های نوآورانه وام 500 میلیونی با بهره کم دریافت می‌کنند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، عباس علیزاده شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه‌ای که اکنون بر عهده اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی است تنظیم حوزه کارکردی واحدهای تولیدی با جمعیت جویای نیروی کار است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ابراز داشت: نرخ مشارکت اقتصادی استان گیلان که در نمونه گیری پاییز امسال اعلام شد 44 درصد بوده براساس سرشماری سال 95 نرخ بیکاری جمعیت بالای 10 سال 11.2 درصد است‌.
علیزاده تصریح کرد: بیشترین نرخ بیکاری در شهرستان‌های شفت با حدود 19 درصد، بندر انزلی با 17 درصد و صومعه سرا با 16 درصد مشاهده می‌شود و شهرستان رضوانشهر کمترین نرخ بیکاری را دارد.
تازه‌ترین وضعیت شیوع کرونا در گیلان/ 8 شهرستان‌ گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارد+ جدولنقش‌آفرینی زنان گیلانی در اشتغال روستایی؛ توسعه و عمران مناطق روستایی جزو اولویت‌ها استفعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گیلان تسهیلات می‌گیرند مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان عنوان داشت: متوسط نرخ بیکاری در استان گیلان در سال‌های 95 تا 98 حدود 11 درصد بوده و نرخ بیکاری افراد بالای 16 سال در استان 10.5 درصد است.
وی با بیان اینکه سیاست کلی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اتصال نهادهای بازار کار به همدیگر است بیان کرد: یکی از اقدامات در این حوزه رصد اشتغال‌هایی که در استان صورت می‌گیرد است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: همه واحدهای صادرکننده مجوز اشتغال باید اشتغال ایجاد شده خود را در سامانه مربوطه اعلام کنند که برای آن‌ها در طول سال برنامه‌ریزی شود.
وی افزود: امسال 16 هزار و 663 شغل برای ثبت در سامانه پیش بینی شده بود و اکنون تعداد 16 هزار و 334 شغل ثبت شده است این سامانه برای رصد آمار افراد شاغل بوده و هر فرد با کد ملی خود در این سامانه ثبت نام می‌کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اظهار داشت: یکی دیگر از سیاست‌های ما تسهیل‌گری در حوزه اشتغال است در این حوزه دولت تسهیلاتی مشخص شده که به این شغل‌ها اختصاص می‌یابد.
وی گفت: در ارتقاء بهره‌وری کارگاه‌های استان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقداماتی اعم از ایجاد کارگاه‌های آموزشی و ایجاد مراکز مشاوره برای توسعه کار و خدمات را صورت می‌دهد که نیروی کار، سرمایه‌گذاران و تعاونی‌ها می‌توانند در این مراکز حضور یابند.
علیزاده تصریح کرد: یکی از بسته‌های حمایتی تسهیلات ارزان قیمت برای بخش کارآفرینی است در حوزه روستایی و عشایری جهت ایجاد اشتغال پایدار 3 هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت ارائه شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ابراز داشت: در همین راستا به کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است.
وی گفت: در حوزه تسهیلات فراگیر برای شرکت‌هایی که در حوزه‌های غیر از روستایی مانند شهرک‌های صنعتی فعال هستند 972 میلیارد ریال و در مجموع 4 هزار و 879 میلیارد ریال با پیش بینی بیش‌از 6 هزار و 600 نفر اشتغال تسهیلات پرداخت شده است.
علیزاده افزود: به واحدهای آسیب دیده از کرونا در گیلان بیش‌از 3 هزار و 463 میلیارد ریال تسهیلات برای تثبیت اشتغال بیش‌از 38 هزار نفر در 5 ماهه گذشته پرداخت شده و گیلان در حوزه جذب تسهیلات حمایتی کرونا و ارائه آن به افراد در کشور دارای رتبه نخست است.
وی گفت: در حوزه مشاغل خانگی وام‌های ارزان قیمت اعطا شده و تاکنون 62 میلیارد ریال برای اشتغال 600 نفر پرداخت شده؛ از دیگر اقدامات حمایت از طرح‌های نوآورانه‌ای است که توسط پارک علم و فناوری گیلان به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: در این راستا تسهیلات زیر 500 میلیون تومان با سود 4 درصد و تسهیلات بیش‌از 500 میلیون تومان با سود 10 درصد پرداخت می‌شود.
علیزاده تصریح کرد: در راستای اجرای ماده 27 قانون برنامه ششم با هدف توسعه اشتغال و کاهش مهاجرت از روستا به شهر وزارت تعاون طرحی را تحت عنوان «روستا تعاون» اجرا کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیان کرد: در این طرح در 10 ماه گذشته 37 تعاونی تشکیل داده شد که تعداد اعضای آن‌ها بیش‌از 552 نفر بوده و برای بیش‌از 682 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.
در این حوزه با تشکیل شرکت‌های تأمین نیاز به جهت کمک به کاهش هزینه‌های تمام شده اعضا، کمک به بازاریابی و کمک به برندینگ و استانداردسازی بیش‌از 40 تعاونی با گرایش‌های مختلف با همت دستگاه‌های صادر کننده مجوز در گیلان ایجاد شد.
انتهای پیام/614/ش

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/244863/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی وزش باد جنوبی در گیلان/ دما افزایش می یابد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

2 مصدوم در حادثه رانندگی در محور قزوین - رشت

استقرار هوای صاف و آفتابی در گیلان

داستانک/ شنوایی کم

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار