نسیم گیلان

آخرين مطالب

کوچکی‌نژاد در گفت وگو با ایسنا؛

حقوق و دستمزد کارگران تا قبل از پایان سال تعیین شود سياسي

حقوق و دستمزد کارگران تا قبل از پایان سال تعیین شود
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعلل در تعیین حقوق و دستمزد کارگران گفت: سال گذشته تعیین حقوق کارگران به اوایل امسال کشید که مشکلاتی را در پی داشت لذا وزارتخانه باید قبل از پایان سال ورود کند و با توجه به اینکه تقریبا میزان آن مشخص شده دیگر دلیلی برای برگزار نشدن این جلسات وجود ندارد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با خطاب قرار دادن وزیر کار افزود: هرگونه تعلل مانند سال گذشته چندین میلیون بازنشسته را با مشکل مواجه می‌کند؛ شورای عالی کار متشکل از نماینده کارگران و کارفرمایان و نماینده دولت، با توجه به اینکه اسفند فرارسیده و زمان محدود است، حقوق و دستمزد کارگران را قبل از پایان سال مشخص کنند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بودجه یکی از مباحث پر چالش بین مجلس و دولت شد، به اعتقاد من هم مجلس دقت لازم را انجام نداد و هم دولت بودجه‌ای ارائه داد که خیلی با واقعیت‌ها نزدیک نبود و این باعث شد که مجلس متاسفانه به کلیات بودجه رای داد و لایحه بودجه به تلفیق رفت؛ بودجه 740 هزار میلیارد تومانی دولت به 1150 میلیارد تومان افزایش یافت که با تبصره 14 و بند «و» تبصره 2 بودجه کشور به بیش از 1500 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی ادامه داد: این افزایش قابل توجیه نبود، از طرفی ارزهای 4200 تومانی و یارانه‌ای هم حذف شد که به ناچار صحن مجلس به کلیات بودجه رای نداد که کار درستی هم بود زیرا اگر به همان بودجه رای می‌داد، احتمالا دچار مشکل می‌شدیم چون بودجه قابلیت اجرا نداشت و قطعا مردم و اقشار آسیب‌پذیر دچار مشکلاتی می‌شدند.
کوچکی‌نژاد بیان کرد: پس از رای منفی مجلس لایحه بودجه مجدد به دولت برگشت و دولت دو راه داشت یا اینکه بودجه را به صورت سه دوازدهم ارائه کند یا لایحه بودجه را اصلاح کند که دولت راه دوم را انتخاب کرد و در اصلاح لایحه بودجه، دولت بودجه خود را که 841 هزار میلیارد تومان بود به854 هزار میلیارد تومان افزایش داد که چند تغییر اساسی و قابل توجه دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس اضافه کرد: دولت در لایحه جدید هزینه‌های خود را کم کرد و بعضی موارد نظیر مالیات و فروش اموال را افزایش و اوراق را کاهش داد، درآمد نفتی را نیز کاهش داد که این موارد از نکات مثبت بودند و سهم صندوق توسعه ملی همان یک میلیون بشکه را از 20 درصد به 38 درصد رساند.
وی با اشاره به حذف ارز 4200 تومانی بعنوان یکی از برگترین چالش‌های دولت و مجلس، بیان کرد: دولت در این قسمت درخواست کرده که 6 ماه اجازه داشته باشد تا بتواند از روش ارز ترجیحی در مواردی که نیاز است با ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی نظیر روغن، دارو و دان مرغ را تامین کند که قطعا مورد تصویب تلفیق قرار می‌گیرد، چون در این شرایط کشور یا باید جایگزین یا مجوز محدود داشته باشیم که بعد از 6 ماه دولت بعدی می‌تواند اصلاحیه بدهد و روش‌های بهتری را پیشنهاد کند، چون ارز ترجیجی خود فسادهایی را در پی داشته است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه تهاتر نفت را آورده بود که در اصلاحیه تهاتر حذف شد به عبارتی وابستگی به نفت را کاهش داد که اقدام درستی بود. با این تفاهماتی که انجام گرفت، روز یکشنبه سوم اسفند لایحه بودجه را بررسی می‌کنیم.
کوچکی‌نژاد در خصوص حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: تبصره 2 بند «و» که اختصاص به حقوق بازنشستگان دارد دولت از 90 هزار میلیارد تومان در اصلاحیه به 124 هزار میلیارد تومان افزایش داد تا بتواند مشکل مستمری بگیران تامین اجتماعی، بازنشستگان کشوری و همچنین همسان‌سازی حقوق، پاداش پایان خدمت کارکنان دولت را از این محل تامین کند.
وی در خصوص اصلاحات شاخص لایحه بودجه 1400 گفت: به طور کلی در لایحه اصلاحیه بودجه دولت در بخش سرمایه‌ای نفت را به 199 هزار میلیارد تومان رساند، اوراق را از 290 هزار میلیارد تومان به 248 هزار میلیارد تومان کاهش داد، مالیات عوارض را از 317 هزار میلیارد تومان به 366 هزار میلیارد تومان افزایش داد که باتوجه به فرار مالیاتی موجود دولت می‌تواند بیش از 500 هزار میلیارد تومان مالیات دریافت کند زیرا 100 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی و بیش از 50 هزار میلیارد تومان هم معوقات مالیاتی داریم.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس ادامه داد: دولت می‌تواند بجای افزایش مالیات بر ارزش افزوده که مستقیم بر مصرف کننده اثر می‌گذارد با اعمال فشار، مانع فرار مالیاتی شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تحقق درآمدهای دولت گفت: این بودجه‌ای که دولت ارائه داده مبنی بر 199 هزار میلیارد تومان نفت محقق می‌شود یا 248 هزار میلیارد تومان اوراق تحقق می‌یابد و همین‌طور بقیه موارد همه درآمدهای کلی دولت است که مشخصا اینها درآمدهای واقعی نیست و از حالا کسری 200 هزار میلیارد تومانیی پیش بینی می‌شود، هزینه‌های دولت به حدی افزایش یافته که نمی‌تواند هزینه‌های اجتناب ناپذیر را حذف کند مگر این‌که در آینده اصلاح بودجه داشته باشد یا اوراق بفروشد و از روش‌های جایگزین بودجه را تامین کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/246157/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان

جمع‌آوری و دستگیری 528 معتاد و سوداگر مرگ طی 2 روز در گیلان

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

مرگ جوان صومعه‌سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت، امروز

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

رقابت بیش از 11 هزار داوطلب گیلانی در 2 گروه آزمایشی

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب