نسیم گیلان

آخرين مطالب

رتبه اول گیلان در پرداخت تسهیلات کرونایی/ 69 واحد تولیدی استان در تملک بانک ها هستند اقتصادي

رتبه اول گیلان در پرداخت تسهیلات کرونایی/ 69 واحد تولیدی استان در تملک بانک ها هستند
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - زارع با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون 420 واحد تولیدی با حمایت دولت به چرخه تولید بازگشتند گفت: 69 واحد تولیدی استان در تملک بانک ها هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « ارسلان زارع » امشب (جمعه، 1 اسفند) در برنامه مسیر توسعه در شبکه باران با اشاره به مشکلات کشور از ابتدای انقلاب تاکنون به واسط دشمنی های استکبار گفت: با همه تحریم ها و دشمنی ها، دستاوردهای ارزشمندی در کشور ایجاد شده که به لحاظ شاخص های عمرانی و اقتصادی قابل قباس با قبل از انقلاب نیست.
استاندار گیلان ایمان، توکل به خدا و مشارکت مردم را اساس انقلاب اسلامی دانست و افزود: در دهه فجر سال جاری با وجود تحریم های ظالمانه دشمن و شیوع کرونا که بسیاری از فعالیت های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داد، اما با همدلی بخش خصوصی و کارآفرینان اقتصادی، 895 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 811 میلیارد تومان با رشد 96 درصدی نسبت به سال گذشته در سراسر گیلان به بهره برداری رسید.
زارع سهم بخش خصوصی از این پروژه ها را 2 هزار و 231 میلیارد تومان دانست که سهم بسزایی در اشتغال داشت و تاکید کرد: این طرح ها با حمایت دولت و نظام بانکی به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه 71 طرح صنعتی توسط بخش خصوصی با حمایت دولت افتتاح شد اذعان کرد: این طرح ها با هزار و 550 میلیارد تومان اعتبار موجب اشتغال هزار و127 نفر شده و در بخش کشاورزی هم 162 طرح با 922 اشتغال به بهره برداری رسید.
استاندار گیلان در ادامه پروژه های نیمه تمام استان را مورد اشاره قرار داد و با اعلام اینکه برخی پروژه ها بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اظهارداشت: طبق اولویت بندی انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی، 61 پروژه مهم استان که برخوردار از اعتبارات ملی هستند به سرانجام می رسند.
*افتتاح راه آهن رشت- کاسپین خرداد سال آینده
وی پروژه 8.2 کیلومتری باقیمانده آزادراه قزوین_ رشت قطعه منجیل _ رودبار را یکی از این پروژه ها برشمرد و گفت: این پروژه که بالغ بر 800 میلیارد تومان هزینه دارد که در حال اجراست.
زارع راه آهن رشت _ کاسپین را مهمترین پروژه استان دانست که تکمیل کننده کریدور شمال_جنوب و متصل کننده دریای خزر به خلیج فارس است و اذعان کرد: این پروژه ظرفیت ارزشمندی در حوزه ترانزیت ایجاد کرده و با توجه به معاهده اوراسیا و بازار بزرگ کشورهای حوزه خزر مزیت اقتصادی برای استان است.
وی از افتتاح این پروژه تا خرداد سال آینده خبر داد و بیان کرد: این پروژه 35 کیلومتری که هفت کیلومتر آن در منطقه آزاد انزلی است با عنایت ویژه دولت و هزار میلیارد تومان هزینه تا پایان خرداد به بندر کاسپین متصل می شود.
استاندار گیلان ادامه داد: این‌ محور ریلی به بندر انزلی و بندر آستارا متصل می شود که پروژه در حال اجرا توسط پیمانکاران است.
به گفته وی تصفیه خانه بزرگ رشت، تعریض محورهای حادثه خیز استان، افتتاح کتابخانه مرکزی رشت که از پروژه های مهم فرهنگی است، استخر فرهنگیان از پروژه های مهم دیگری هستند که تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری می رسند.
*به زودی 20 واحد تولیدی استان به چرخه اقتصادی باز می گردند
زارع در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان گیلان در حوزه اقتصادی و لزوم تقویت زیرساخت ها اعلام کرد: از سال گذشته تا کنون 420 واحد تولیدی با حمایت دولت به چرخه تولید بازگشتند که عمده ترین مشکل آنها تامین سرمایه در گردش و بدهی های مالی بوده است.
وی واحدهای تولیدی تملک شده بانک ها را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه از 117 واحد تملیک شده در سال گذشته به 69 واحد رسیدیم ابراز امیدواری کرد؛ بیش از 20 واحد دیگر ظرف 40 روز آینده به چرخه تولید برگردند.
استاندار گیلان اضافه کرد: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی از سال گذشته تاکنون بالغ بر سه هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی پرداخت شده است و با همکاری بانک های استان ظرفیت پرداخت چهار هزار میلیارد تومان دیگر وجود دارد.
وی افزود: همچنین با انعقاد تفاهم‌نامه ای با ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، 2 هزار میلیارد تومان جهت اشتغال و محرومیت زدایی اختصاص می یابد.
زارع با بیان اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، سیاست راهبردی است و دولت بدان اعتقاد راسخ دارد اذعان کرد: در سال جاری میزان تولیدات برخی واحدهای تولیدی استان به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی دو برابر شده است.
وی با اعلام پیوستن ایران به معاهده اوراسیا و تشکیل دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان گفت: ثبت و صدور 40 هزار فرم از تجار ایرانی توسط اتاق بازرگانی استان نشان دهنده فعال بودن این معاهده در کشور است.
به گفته استاندار گیلان از مهمترین فعالیت های این دبیرخانه تسهیل مراودات و شناسایی قوانین و مقررات مخل مراودات تجاری است که موجب شده شاهد صادرات غیرنفتی 500 میلیون دلاری گیلان در سال گذشته و 600 میلیون دلاری در سال جاری باشیم.
* 6 هزار و 500 هکتار از اراضی استان تحت پوشش طرح زراعت چوب قرار می گیرند
وی در ادامه وضعیت محیط زیست استان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این حوزه، مولفه مهم توسعه پایدار است گفت: گیلان با وجود برخورداری از مواهب خدادادی، متاسفانه به سبب کم توجهی ها در طول سالیان گذشته، آسیب های بسیاری داشته و با چالشی جدی مواجه شده است.
زارع اجرای طرح هایی چون احیای تالاب انزلی، جمع آوری فاضلاب و مدیریت پسماند، ساماندهی زرجوب و گوهر رود و جلوگیری از قاچاق چوب را از پیگیری های مهم حوزه زیست محیطی برشمرد و تصریح کرد: طرح احیای تالاب انزلی که در کارگروه تالاب های کشور به تصویب رسید طی مدت هفت سال و با چندین هزار میلیارد تومان اجرا می شود.
وی زراعت چوب را طرح دیگری در راستای حفاظت از محیط زیست اعلام کرد و بیان داشت:گیلان قطب تولید mdfو صنایع سلولزی کشور است و اگر مواد اولیه آن از طریق زراعت چوب تامین نشود شاهد تخریب جنگل خواهیم بود در این راستا 6 هزار و 500 هکتار از اراضی استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.
استاندار گیلان ادامه داد: جهت اجرای طرح زراعت چوب، 2 هزار و 500 هکتار از اراضی جنگلی با مزایده عمومی واگذار شد.
* پرداخت 83 درصد از تسهیلات کرونایی در گیلان
وی در ادامه به تشریح وضعیت گیلان به لحاظ شیوع کرونا ویروس پرداخت و با بیان اینکه دومین استان درگیر این ویروس بودیم اظهارداشت: اسفند سال گذشته در فاصله 10 روزه از سوم اسفند تعداد بستری های استان به هزار و 800 نفر رسید اما با همت کادر درمان و همکاری مردم، آسیب ما از میانگین کشوری در فوت با توجه به تعداد بستری ها، کمتر بوده است.
زارع با تصریح اینکه بسیاری از بیمارستان های استان به لحاظ زیر ساختی آمادگی لازم برای پذیرش این تعداد بیمار را نداشته و فاقد تجهیزات مناسب بودند افزود: از 15 اسفند سیر نزولی تعداد بستری شدگان آغاز شد و در 10 فروردین امسال به تعداد کمتر از نصف بستری های اسفند سال گذشته رسیدیم.
وی با بیان اینکه اکنون 350 بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان های استان بستری هستند اذعان کرد: در حال حاضر شهرستان قرمزی در استان نداریم و امیدواریم با افزایش دقت و هوشیاری مردم و رعایت توصیه های بهداشتی و مراقبتی شاهد کاهش تعداد مبتلایان و ریشه کنی ویروس باشیم.
استاندار گیلان وضعیت کسب و کارها با شیوع ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بسیاری از صنوف آسیب دیدند اذعان کرد: دولت تسهیلات حمایتی را جهت جبران بخشی از ضررهای ناشی از کرونا اختصاص داد که در گیلان بخش زیادی از فعالیت ها تسهیلات خوبی دریافت کردند.
وی اعلام کرد: استان گیلان با 83 درصد از پرداخت تسهیلات کرونایی رتبه اولین استان را در بین 31 استان کشور به خود اختصاص داد.
زارع در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با توجه به بیماری کووید 19 خاطرنشان ساخت: ساز و کارهای لازم جهت برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند با رعایت پروتکل های بهداشتی اندیشیده شده و انشاالله شاهد حضور باشکوه مردم در این انتخابات خواهیم بود.
پایان پیام/84

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/246284/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد