نسیم گیلان

آخرين مطالب

عزم جدی در خصوص احیای کارخانه پوشش وجود دارد/ تصویب طرح احیای تالاب بندرانزلی در کارگروه ملی اقتصادي

عزم جدی در خصوص احیای کارخانه پوشش وجود دارد/ تصویب طرح احیای تالاب بندرانزلی در کارگروه ملی
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع امشب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با تبریک فرارسیدن ماه رجب اظهار کرد: این ماه یکی از پرفضیلت‌ترین ماه‌های مؤمنان بوده و همگان باید از نعمت‌های این ماه نهایت بهره را برده و به سعادت دنیوی و اخروی برسند.
وی اساس انقلاب اسلامی را ایمان و اتکا به مردم دانست و گفت: علیرغم تمامی مشکلاتی که کشور با آن‌ مواجه بود با همدلی مشارکت مردم و مسؤولان اقدامات ارزشمندی در 42 سال گذشته در کشور و گیلان به انجام رسیده و شاخص‌های توسعه کشور قابل قیاس با پیش از پیروزی انقلاب نیست.
استاندار گیلان با اشاره به تأثیر کرونا در اقتصاد کشور بیان کرد: ویروس کرونا بر اقتصاد تمامی کشورهای جهان تأثیر منفی داشته است ولی در گیلان و در ایام‌الله دهه فجر 895 پروژه عمرانی، اقتصادی و عمرانی با میزان اعتبار چهار هزار و 811 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده و به لحاظ اعتبار به نسبت سال گذشته با رشد 96 درصدی مواجه بودیم.
زارع با اذعان به اینکه بدون کمک و همراهی بخش خصوصی، اقتصاد کشور با توسعه مواجه نمی‌شود، تصریح کرد: از چهار هزار و 811 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در دهه فجر دو هزار و 231 میلیارد تومان شامل 71 طرح صنعتی بااعتبار هزار و 550 میلیارد تومان و اشتغال هزار و 127 و 162 طرح کشاورزی با میزان اشتغال 922 نفر سهم بخش خصوصی بوده است.
وی با تأکید بر لزوم توجه به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در گیلان افزود: در گیلان پروژه‌های عمرانی بسیار زیادی وجود دارد ولی برنامه دولت در اتمام پروژه‌های با پیشرفت 70 درصدی بوده و بر همین اساس 61 پروژه‌‌های اولویت‌دار شناسایی‌شده است که تمامی این طرح‌ها دارای اعتبارات ملی و استانی هستند.
نماینده عالی دولت در گیلان تکمیل آزادراه رشت_ قزوین را بسیار برای گیلان مفید دانست و گفت: تکمیل هشت کیلومتر آزادراه رشت_ قزوین از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در گیلان است و پیمانکاران به‌صورت دو شیفته در حال انجام کارهای عملیاتی بوده و تا پایان عمر دولت این طرح بزرگ به اتمام می‌رسد.
زارع با اشاره به اهمیت تکمیل راه‌آهن رشت ـ کاسپین در توسعه اقتصادی گیلان تصریح کرد: تکمیل راه‌آهن رشت ـ کاسپین مهم‌ترین هدف دولت در گیلان است زیرا این پروژه تکمیل‌کننده کریدور شمال به جنوب بوده و از ظرفیت خوبی به لحاظ ترانزیت کالا برخوردار است که بسیار می‌تواند به ارزآوری کشور کمک کند‌.
وی از اتمام راه‌آهن رشت_کاسپین تا پایان خردادماه سال آینده خبر داد و بیان کرد: برای تکمیل این پروژه دارای مشکلاتی ازجمله تأمین مصالح و تملک دارایی وجود داشته است، ولی تمامی این موانع برطرف و پیش‌بینی ما اتمام این پروژه مهم تا پایان خردادماه با میزان اعتبار یک هزار میلیارد تومان است.
استاندار گیلان از دیگر پروژه مهم عمرانی در گیلان را اتمام تصفیه‌خانه رشت برشمرد و افزود: این تصفیه‌خانه در اسفندماه به بهره‌برداری رسیده و به بسیاری‌ از شهرستان‌های گیلان آب آشامیدنی بسیار باکیفیت داده می‌شود.
زارع با اذعان به اینکه بازرگانان بین‌المللی همواره به تجار گیلانی اعتماد بسیار زیاد دارند، تصریح کرد: برای رشد اقتصادی در یک استان باید زیرساخت‌های اقتصادی هم به‌خوبی فراهم‌شده و علیرغم تمامی تحریم‌ها، گیلان در سال گذشته 500 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته و این آمار در سال جدید 600‌ میلیون دلار پیش‌بینی شده است.
وی از احیای 420 واحد تولیدی راکد در گیلان خبر داد و گفت: از سال 92 تاکنون از 739 واحد راکد تولیدی در گیلان با اقدامات ستاد رفع موانع تولید و همراهی تمامی دستگاه‌ها و بانک‌ها تاکنون 420 واحد راکد تولیدی در استان احیا و کارگران به کارهای خود بازگشتند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به وجود 117 واحد تولیدی تملک شده توسط بانک‌ها بیان کرد: یکی از عمده دلایل تعطیلی واحدهای تولیدی به روش‌های بسیار زیاد بانکی بوده است به این منظور و با پیگیری‌های صورت گرفته تعداد 117 واحد تملک شده توسط بانک‌ها به 69 واحد رسیده و بسیار امیدوارم بیش از 20 واحد دیگر به چرخه تولید بازگردد.
زارع با تأکید بر آمادگی کامل در خصوص احیای کارخانه‌های صنایع نساجی به‌ویژه پوشش در گیلان تصریح کرد: مجموعه کارخانه پوشش دارای مشکلات قضائی بوده و پرونده آنان برای رسیدگی در سالیان گذشته به تهران ارجاع داده‌شده و در سفر رئیس قوه قضائیه به گیلان این مطالبه مردم در خصوص احیای کارخانه پوشش به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفته و دستور فوری برای رسیدگی به وضعیت این کارخانه داده‌شده است.
وی یکی از مهم‌ترین خدمات دبیرخانه اوراسیا شناسایی موانع توسعه و ارتباطات تجاری با دیگر کشورهای این اتحادیه دانست و بیان کرد: وجود میز دبیرخانه اتحادیه اوراسیا در گیلان نشان‌دهنده عملکرد بازرگانان این استان بوده و برنامه‌های میان‌مدت بلند برای توسعه اقتصاد گیلان وجود دارد زیرا این اقدامات نبود صادرات غیرنفتی در گیلان به 600 میلیون دلار نمی‌رسید.
استاندار گیلان از تصویب طرح احیای تالاب بندرانزلی در کارگروه ملی تالاب کشور خبر داد و بیان کرد: طرح احیای تالاب بندرانزلی پس از بررسی در کارگروه استانی نهایی شده و سپس به کارگروه ملی ارجاع و در آن کارگروه و به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور مصوب شده و این تالاب در یک برنامه هفت‌ساله احیا می‌شود.
انتهای پیام/3389

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/246286/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان