نسیم گیلان

آخرين مطالب

کتابخانه مرکزی رشت اردیبهشت 1400 به بهره‌برداری می‌رسد فرهنگي

کتابخانه مرکزی رشت اردیبهشت 1400 به بهره‌برداری می‌رسد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - گروه استان‌ها- مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان گفت: در صورت تخصیص اعتبارات پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی رشت در اردیبهشت‌ماه سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، ماکان پدرام شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان بیش‌از 50 درصد اعتبارات پروژه‌های استانی را دریافت می‌کند و امسال بیش‌از 104 پروژه با این اعتبارات در گیلان اجرا شد.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ابراز داشت: پروژه‌های راه آهن رشت-انزلی، آزادراه رودبار، پروژه سنگر-سیاهکل، پروژه رشت-جیرده و تقاطع‌های غیر هم سطح مانند کلاچای از مهم‌ترین پروژه‌های انجام شده در گیلان در حوزه راه است.
ماکان خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی مانند ساختمان‌سازی‌ها در برخی از شهرستان‌های گیلان، استخر فرهنگیان و کتابخانه مرکزی رشت از پروژه‌های مهم در حوزه ساختمان‌سازی در استان گیلان است.
ماجرای انتقال سند مالکیت تالاب انزلی به وزارت نیرو‌؛ آیا هدف صیانت از تالاب‌ بین‌المللی انزلی است؟موقوفات استان گیلان به متولی امین سپرده می‌شوداستاندار گیلان: عدم جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشتباهی جیران‌ناپذیر است‌ وی عنوان داشت: اگر اعتبارات لازم برای پروژه کتابخانه مرکزی رشت تخصیص یابد این پروژه تا پایان اردیبهشت‌ماه سال 1400 تحویل داده می‌شود و برای پروژه‌های دیگر نیز شرایط مشابه این پروژه‌ها را دارند.
پدرام افزود: یکی از پروژه‌های بزرگ بخش مسکن طرح اقدام ملی مسکن بوده و در 4 مرحله ثبت نام انجام شد که 12 هزار و 600 نفر در این طرح ثبت نام کرده و مورد پالایش قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه در این مرحله پالایش، 3 هزار و 664 نفر واجد شرایط شناخته شدند گفت: این طرح در قالب ساخت مسکن، اعطاء وام برای نوسازی بافت فرسوده و اعطای زمین برای ساخت مسکن تعریف می‌شود.
پدرام افزود: این طرح از طریق ستاد اجرایی و بنیاد مسکن در شهرهای مختلف استان اجرایی شده و این آمادگی را داریم که زمین‌ها را به مردم اعطا کرده تا خودشان برای ساخت مسکن اقدام کنند و یا می‌توانند مراحل ساخت را نیز به 2 کارگزاری مذکور در استان واگذار کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه در مراحل مختلف ثبت نام پیامک‌هایی برای متقاضیان ارسال می‌شود خاطرنشان کرد: اعتبار اولیه برای ثبت نام در این طرح 40 میلیون تومان است.
پدرام تصریح کرد: همه مشاوران طراح این پروژه‌ها بومی هستند و در بخش منظر و معماری ساختمان‌ها طراحی بومی آن متناسب با شرایط استانی گیلان را مدنظر قرار می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اداره‌کل راه و شهرسازی بازآفرینی شهری با کمک شهرداری‌ها است گفت: در خصوص معابر و زیرساخت‌های سطح شهر برنامه‌ریزی‌هایی شده و یک سوم اعتبارات آن را وزارت راه و شهرسازی، یک سوم را استان و یک سوم آن نیز شهرداری تأمین می‌کند.
مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان گیلان ابراز داشت: امسال برای این حوزه حدود 22 میلیون در شهرهای مختلف پروژه‌هایی تعریف شده و در حال انجام است و همچنین برخی از این پروژه‌ها نیز تکمیل شده‌اند.
وی گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی در بخش بافت فرسوده با اعطای قیر به نوسازی این بافت‌ها کمک می‌کند همچنین برای بازسازی مسکن‌های فرسوده در بافت‌های فرسوده شهری وام 40 میلیون تومانی با سود 9 درصد اعطاء می‌شود.
پدرام خاطرنشان کرد: به ازای هر واحد مبلغ 15 میلیون تومان ودیعه سالیانه دریافت می‌شود 32 شهر گیلان طرح بافت‌های فرسوده مصوب را در مجموعه فرسوده دارند.
وی بیان کرد: تمام افرادی که توسط شهرداری احراز هویت شده و مشخص شده که در بافت فرسوده سکونت دارند می‌توانند از تسهیلات مذکور استفاده کرده و پس از معرفی از طریق بانک مسکن نسبت به دریافت آن اقدام کنند.
مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان گیلان اظهار داشت: در سال گذشته در بخش راه‌های روستایی تقریبا 120 کیلومتر از پروژه‌های این مناطق در شهرهای مختلف آسفالت شدند و امسال این پروژه‌ها برای اداره‌کل راهداری استان گیلان تعریف شده است.
وی با بیان اینکه پروژه‌های راه‌سازی در گیلان از نظر اعتبارات با سایر استان‌های کشور متفاوت است عنوان داشت: نکته مهم در این امر تأمین قیر این پروژه‌ها است که امسال به شکل مبالغ مالی اعطاء شده و در این حوزه اثربخش بوده است.
پدرام افزود: در گیلان تأمین مصالح برای پروژه‌ها بسیار سخت بوده و نیز زمین‌های مورد نیاز برای این پروژه‌ها نیز باید خریداری شود در این حوزه نمایندگان گیلان در مجلس نیز پیگیر هستند تا بتوانیم اعتبارات بیشتری را برای این حوزه‌ها دریافت کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: کنارگذر تالش یکی از پروژه‌های مهم استان بوده و برای خرید زمین نیاز به اعتبارات نقد داریم که در این حوزه اقدامات لازم در حال اجرا است کتابخانه مرکزی رشت یکی از پروژه‌های شاخص استان است.
پدرام خاطرنشان کرد: اعتبارات تخصیص یافته برای کتابخانه مذکور در سال‌های گذشته بسیار کم بوده و اکنون بخش اعظم این کتابخانه در حال انجام بوده و 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بخش عمده باقی‌مانده آن مربوط به تأسیسات و آنسانسور است.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود: در مجموع حدود 22 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و امسال اعتبار این پروژه 17 میلیارد تومان است و تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: استخر فرهنگیان که حدود 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد هزار و 500 متر زیربنا داشته و تنها استخر استاندارد برای مسابقات از لحاظ طول است که در صورت تخصیص اعتبارات تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام/614/ ت

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/248223/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران

ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان + فیلم

عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر 8

ای مرغ سحر عشق ز پروانه بیاموز

لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت

اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان

نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

آدمی حسرت سرگردونه

شعرخوانی زیبا از دکتر کاکاوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

بارش‌های رگباری باران در گیلان

راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!

چگونگی بازیچه‌شدن ذهن ما توسط منوی رستوران‌ها

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان

توصیه مهم اژه‌ ای به فراجا درباره حجاب

آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی

لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره 8000 شهید گیلان

داستانک/مادر آلزایمری

لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره 8000 شهید گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 4 اردیبهشت 1403

5 مصدوم بر اثر برخورد خودرو با گاردریل در آزاد راه قزوین - رشت

استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان

استقبال گردشگران خارجی از 5 شهر گیلان

مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا

روند عادی تردد کامیون ها در آستارا

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد

شهروند رشتی مأمور قلابی را لو داد

جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

نمازم قضا شد

از گفته خود دلشادم

استفاده از ظرفیت اتحادیه آیورا در توانمندسازی زنان

راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها

شناسایی و دستگیری مامور قلابی در رشت

آخرین سنگر فرو ریخت: پشت کردن کاپیتان به تن‌هاخ

مهلت ثبت ارزیابی واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی تا 20 اردیبهشت

قطعی 12 ساعته گاز در برخی مناطق رشت و خمام

سخن زیبای حسین پناهی در مورد پول

بازداشت عاملان جنایت در برج 20 طبقه مسکونی

اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز/ تکریم ایثارگران یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کارکنان است

ضرورت بازخوانی و تبیین حماسه های دوران دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان

ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان

اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند