نسیم گیلان

آخرين مطالب

دارندگان سهام عدالت در انتخاب هیات مدیره اصلح اهتمام کنند اجتماعي

دارندگان سهام عدالت در انتخاب هیات مدیره اصلح اهتمام کنند
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - علیرضا نوروزی بهمبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : انتخاب هیات مدیره اصلح برای شرکت های استانی سهام عدالت در حقیقت بسترسازی برای ارتقای ارزش سهام عدالت بوده از اینرو شرکت در این انتخابات و انتخاب اصلح از میان گزینه ها اهمیت بسزایی دارد.
وی در ادامه بیان داشت: پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال جاری مقرر شد تا دولت در راستای آزادسازی سهام عدالت، اموال و املاک دولتی واگذار شده در سال 85 را به خود مردم بسپارد که به نوعی سند آن در سال 85 به اسم مردم بوده اما از اردیبهشت ماه سال جاری مقرر شد این سند در اختیار مردم قرار گیرد.
وی عنوان کرد : در این ارتباط دولت مکلف شده در راستای مدیریت سهام عدالت اقدام کند یعنی به مالکان سهام این اختیار را بدهد که یکی از دو روش مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم را انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه با این اقدام مالکین سهام عدالت به دو دسته تقسیم شدند، خاطر نشان کرد: عده ای که در سامانه سهام عدالت نسبت به مالکیت سهم شان اعلام کردند افرادی دیگر که در سامانه ورود نکردند در عمل روش غیرمستقیم را پذیرفتند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان در تشریح روش غیرمستقیم بیان داشت: روش غیرمستقیم به این معنی است که سهامداران سهام عدالت مالکیت و مدیریت آن را به شرکت سرمایه گذاری استان ها سپرده اند و هیچ گونه اختیار و مدیریتی بر سهام خود ندارند.
وی اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت گیلان که در ماهیت سهامی عام است مانند هر شرکت سهامی دیگر مدیریت و ادامه حیات و فعالیت آن مبتنی بر آرا و نظرات مالکان آن است.
وی در ادامه با بیان اینکه در گیلان از بین مالکان سهام عدالت یک میلیون و 139 هزار و 407 نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، خاطر نشان کرد: این تعداد با این روش سهام خود را به شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان واگذار کرده اند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان بیان داشت: انتخاب کنندگان روش غیرمستقیم برای اینکه بتوانند از منافع و امتیازات آتی شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت بهره مند شوند باید در سامانه سجام ثبت نام کنند.
نوروزی یادآور شد: در واقع با ثبت نام در سامانه سجام، افراد می توانند در انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت، نقش آفرین بوده و در تصویب اساسنامه، توزیع و عدم توزیع سود نظر دهند و در جریان اطلاعات مالی و عملکرد شرکت قرار گیرند.
وی عنوان کرد : در این راستا حدود 680 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 139 هزار و 407 نفر که روش غیرمستقیم را برگزیدند در سامانه سجام ثبت نام کرده اند ضمن اینکه نامنویسی در این سامانه ادامه دارد و تاکنون زمانی برای آن در نظر گرفته نشده است.
وی در ادامه با بیان اینکه اکنون بستر برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق العاده شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت در استان فراهم است، اضافه کرد: از نظر دولت برای اینکه این شرکت ها عملا فعالیت اقتصادی را آغاز کنند و در کسب و کار، تجارت و سرمایه گذاری ورود نمایند نیازمند تصویب اساسنامه شرکت مبتنی بر اساسنامه بورس که در قالب تشکیل مجمع عمومی انجام می شود و نیز تصویب و تایید اعضا هیات مدیره جدید در قالب مجمع عمومی عادی است.
وی در ادامه با بیان اینکه بعد از ثبت نام در سامانه سجام دو گام وجود دارد، اظهار داشت: نخست افرادی که خود را صاحب صلاحیت حرفه ای و عمومی می دانند از طریق سامانه استان و بارگذاری مدارک و مستندات لازم داوطلبی و آمادگی خود را در انتخابات اعلام می کنند و بعد از آن سازمان بورس اوراق بهادار کشور مدارک بارگذاری شده افراد و صلاحیت آنان را بررسی و اعلام نطر می کند.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا از افراد دارای صلاحیت، مدیران بنگاه های خصوصی، اندیشمندان حوزه های اقتصادی و مالی، اساتید دانشگاه ها و مدیران دولتی بازنشسته دعوت می شود تا با ثبت نام در سامانه یاد شده در اداره سرنوشت بنگاه مالی سهیم شوند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان بیان داشت: افراد فاقد سهام عدالت نیز اگر خودشان را مدیر و مدبر تلقی می کنند این فرصت را دارند تا با خرید پنج هزار سهم به قیمت 500 هزار تومان برای ثبت نام در سامانه استان اقدام کنند.
وی گفت : صاحبان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند برای شرکت در انتخابات شرکت های استانی سهام عدالت باید از طریق سامانه "دیما" اقدام کنند ضمن اینکه رای آنان از طریق این سامانه به صورت مجازی باید داده شود.
نوروزی با بیان اینکه افراد دارای صلاحیت حرفه ای و عمومی تا هفتم ماه جاری برای داوطلبی فرصت ثبت نام و بارگذاری مدارک را دارند، بیان داشت: صلاحیت افراد نیز از هفتم تا 15 اسفند ماه بررسی و اعلام می شود.
وی خاطر نشان کرد: افرادی که صلاحیت آنها تایید و اعلام می شود تا بیستم همین ماه برای تبلیغات از طرق مختلف از جمله صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی فرصت دارند ضمن اینکه از بیستم اسفندماه نیز روزی برای برگزاری انتخابات شرکت استانی سهام عدالت در نظر گرفته می شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان بیان داشت: تاکنون 33 نفر در گیلان برای انتخاب هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان در سامانه ثبت نام کردند.
یک میلیون و 931 هزار و 615 نفر از جمعیت 5 . 2 میلیونی استان گیلان سهام عدالت دارند.
برچسب‌ها رشت گیلان سازمان بورس و اوراق بهادار

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/248585/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

داوطلبان زن کنکور سراسری 2 برابر داوطلبان مرد در گیلان

باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

داستانک/ پری خوشحال

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

قطعی گاز منطقه‌ای در رشت

پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران

بهره برداری از 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید 1404

اختصاص 50 میلیارد تومان به پسماند گیلان

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 5 اردیبهشت 1403

احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

جمع‌آوری و دستگیری 28 معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

گیلانه، صبح بخیر گیلان وشهرما، 3 برنامه پرمخاطب رادیو گیلان

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)

افتتاح 4 تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

توزیع 60 بسته‌ معیشتی در رشت

برگزاری «مشق حماسه» در رشت

حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)

پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت