نسیم گیلان

آخرين مطالب

سنسور 50 مگاپیکسلی ایزوسل GN2 سامسونگ معرفی شد علمي

سنسور 50 مگاپیکسلی ایزوسل GN2 سامسونگ معرفی شد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - سنسور 50 مگاپیکسلی ایزوسل GN2 سامسونگ معرفی شد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/7401709
٢٠٠
٠
زومیت / ایزوسل GN2 جدیدترین حسگر سامسونگ با وضوح 50 مگاپیکسل است که از تکنیک ترکیب پیکسل‌ها استفاده می‌کند و ویدئو 8K/24fps می‌گیرد و ابعادش به 1/1.12 اینچ می‌رسد. 
سامسونگ سال گذشته حسگر تصویر جدیدی را معرفی کرد که با نام ایزوسل جی ان وان (Samsung Isocell GN1) شناخته می‌شد و وضوحش به 50 مگاپیکسل می‌رسید. به‌طورکلی، سامسونگ در زمینه‌ی تولید حسگر بسیار فعال است و چند وقت اخیر، با حسگرهای 108 مگاپیکسلی خود بارها خبرساز شده. در حسگر GN1، وضوح کمتری شاهد بودیم؛ اما این حسگر از پیکسل‌های بسیار بزرگ‌تری درمقایسه‌با حسگرهای 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد. به‌لطف استفاده از پیکسل‌های بزرگ، ایزوسل GN1 می‌توانست در محیط‌های کم‌نور عملکرد عالی از خود نشان دهد.
براساس گزارش خبرگزاری Android Authority، شرکت کره‌ای اخیرا مدل جدید GN1 را با نام ایزوسل GN2 معرفی کرده است. در حسگر GN2 نیز، از وضوح 50 مگاپیکسل استفاده شده است. ابعاد ایزوسل GN2 به 1/1.12 اینچ می‌رسد و ابعاد پیکسل‌ها 1٫4 میکرومتر است. در مقام مقایسه، متوجه می‌شویم ابعاد ایزوسل GN2 از ایزوسل GN1 هم بزرگ‌تر است و از پیکسل‌های بزرگ‌تری نیز استفاده می‌کند. ابعاد پیکسل‌ها در ایزوسل GN2 اهمیت زیادی دارد؛ زیرا پیش‌تر از پیکسل‌هایی به همین ابعاد در حسگر IMX363 بهره برده شده بود. از حسگر IMX363 در اکثر گوشی‌های سری پیکسل استفاده شده است. 
وقتی ابعاد پیکسل‌ها بزرگ‌تر شود، کیفیت نهایی تصویر ‌هنگام تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور افزایش پیدا می‌کند؛ به‌همین‌دلیل، انتظار داریم حسگر ایزوسل GN2 سامسونگ بتواند در محیط‌هایی که نور کافی به آن‌ها نمی‌رسد، تصاویری استاندارد بگیرد. در تمامی شرایط، حسگر ایزوسل GN2 سراغ استفاده از فناوری ترکیب پیکسل‌ها (هر چهار پیکسل مجاور) می‌رود تا بتواند تصاویری ارائه دهد که تقریبا هم‌سطح با تصاویر ثبت‌شده‌ی دوربینی 12٫5 مگاپیکسلی با پیکسل‌هایی به ابعاد 2٫8 میکرومتر هستند.
برتری‌های حسگر ایزوسل GN2 برGN1 در اینجا به‌پایان نمی‌رسد. سامسونگ ادعا می‌کند ایزوسل GN2 نخستین حسگر این شرکت است که از فناوری Dual Pixel Pro بهره می‌برد. Dual Pixel Pro را می‌توانیم نسخه‌ی ارتقایافته‌ی سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز بدانیم که می‌تواند دو فتودیود را درون هر پیکسل مشاهده کند و سرعت فوکوس خودکار را افزایش دهد.
سامسونگ می‌گوید فناوری جدیدش از تکنیک فوکوس در تمامی جهت‌‌ها بهره می‌گیرد و دلیل اصلی دستیابی ایزوسل GN2 به این قابلیت آن است که می‌توان پیکسل‌ها را هم عمودی و هم افقی جدا کرد. سامسونگ می‌گوید این رویکرد باعث می‌شود «عوامل فوکوس» بخش بالا و پایین فریم را بهتر شناسایی کنند. 
جدیدترین دوربین 50 مگاپیکسلی سامسونگ از قابلیت Staggered HDR پشتیبانی می‌کند. این قابلیت در ایزوسل GN1 وجود نداشت و تا حد زیادی شبیه به نسخه‌ی سنتی فناوری HDR است؛ زیرا به‌لطف Staggered HDR حسگر تصاویری با اکسپوژر (نوردهی) کوتاه و متوسط و طولانی ثبت می‌کند. بااین‌حال، شرکت کره‌ای مدعی شده است این قابلیت درمقایسه‌با نسخه‌ی بلادرنگ HDR که در حسگر پیشین یافت می‌شد، 24 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.
دو حسگر ایزوسل GN1 و GN2 از فناوری Smart ISO بهره‌مند هستند. این فناوری می‌تواند بهترین تنظیمات ایزو (ISO) را هوشمندانه برای هر صحنه برگزیند. در ایزوسل GN2 از فناوری Smart ISO Pro استفاده شده است. این فناوری در دوربین گوشی‌های سری گلکسی اس 21 به‌کاررفته است و سراغ استفاده از راهکار iDCG می‌رود تا بتواند از داده‌های به‌دست‌رسیده از ایزوی بالا و پایین به‌منظور ایجاد تصاویر دارای گستره‌ی داینامیکی بالا مداوم بهره ببرد. سامسونگ می‌گوید قابلیت Smart ISO Pro امکان ثبت و پردازش چندین فریم را در ایزوی بالا فراهم می‌کند. 
حسگر ایزوسل GN2 همچون مدل پیشین می‌تواند تصاویر 100 مگاپیکسلی را ازطریق حسگر 50 مگاپیکسلی خود ثبت کند. سامسونگ می‌گوید ایزوسل GN2 برای دستیابی به این قابلیت سه لایه‌ی مجزا از تصاویر 50 مگاپیکسلی را در رنگ‌های سبز و قرمز و آبی خلق می‌کند و سپس سراغ الگوریتم Remosaic می‌رود تا امکان ثبت تصویر 100 مگاپیکسلی فراهم شود. انتظار داریم حسگر 108 مگاپیکسلی درمقایسه‌با حسگر 50 مگاپیکسلی، ‌هنگام ثبت تصاویری با وضوح بیش از 100 مگاپیکسل بهتر عمل کند. 
حسگر 50 مگاپیکسلی جدید سامسونگ می‌تواند ویدئوهای 4K حرکت‌آهسته را با نرخ 120 فریم‌برثانیه یا ویدئوهای فول HD را با نرخ 480 فریم‌برثانیه بگیرد. امکان ضبط ویدئوهای 8K با نرخ 24 فریم‌برثانیه نیز ازطریق حسگر ایزوسل GN2 فراهم می‌شود؛ درحالی‌که ایزوسل GN1 ویدئوهای 8K را با نرخ 30 فریم‌برثانیه ضبط می‌کرد. سامسونگ می‌گوید تولید انبوه حسگر GN2 آغاز شده است. 
ویوو، تنها برندی بود که از حسگر ایزوسل GN1 در گوشی‌هایش استفاده کرد. بااین‌حال، یکی از افشاگران صنعت موبایل با نام Ice Universe می‌گوید حسگر جدید سامسونگ در گوشی می 11 اولترا شیائومی استفاده خواهد شد. شیائومی پیش‌تر در گوشی می 10 اولترا از حسگر 48 مگاپیکسلی آمنی‌ویژن بهره برده است. آمنی‌ویژن مدتی پیش حسگر 50 مگاپیکسلی معرفی کرد. 

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/248731/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

اقدام زیبای عروس و داماد بعد از مراسم عروسی شان

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

مسابقات کورس سوارکاری گیلان در انزلی + عکس

سوداگر مرگ با بیش از 4 کیلو تریاک در رشت دستگیر شد

مسابقات کورس سوارکاری گیلان در انزلی

امحای بیش از یک هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در شهرستان رشت

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت، امروز

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

به مناسبت روز بزرگداشت شاعر و نویسنده بزرگ قرن هفتم، سعدی شیرازی

به دنیا دل مبند ای دل به فکر توشه ره باش ‏

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

خارج کردن تومور شکمی از کودکی 10 ساله در رشت

برپایی نخستین نمایشگاه «خطاشی» در شهرستان لنگرود

برگزاری کارگاه‌ های آموزشی عکاسی طبیعت و پسماند در آستارا

ایجاد اشتغال و رفع مشکلات آب شهری و روستایی در اولویت است

طلبِ عشق زهر بی سروپایی نکُنیم….!

بزرگداشت شاعری که پیشانی زبان پارسی است/ گوته تا شجریان از «سعدی» اعتبار گرفتند

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

یک اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

امحای بیش از هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان رشت

تحقق اهداف بهداشتی رضایتمندی مردم را به همراه دارد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

عمل موفق خارج کردن تومور شکمی از بدن یک کودک 10 ساله در رشت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله

افتتاح 3 طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

اراذل و اوباش آستارا از کف خیابان‌ها‌ شدند

خارج کردن تومور بزرگ از بدن کودک 10ساله در رشت