نسیم گیلان

آخرين مطالب

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جلسه شورای معاونین خدمات شهری مناطق 22گانه خبر داد

آراستگی شهر در طرح استقبال از نوروز 1400 شهرداری تهران

آراستگی شهر در طرح استقبال از نوروز 1400
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در طرح استقبال از نوروز 1400 شهر باید آراستگی و نشاط ویژه ای داشته باشد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مهندس مجتبی یزدانی در جلسه شورای معاونین خدمات شهری مناطق 22گانه که با حضور عطایی مدیرکل امور خدمات شهری، مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی، سازمان مدیریت پسماند، معاونین خدمات شهری مناطق 22گانه و دیگر مدیران ارشد این معاونت برگزار شد در خصوص مجموعه اقدامات این معاونت در اجرای طرح استقبال از بهار 1400 در سطح شهر تهران، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا باید تدابیری اندیشیده شود که اقدامات امسال حوزه معاونت خدمات شهری در تمامی مناطق 22گانه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به نحو مطلوبی انجام و اجرایی شود.
یزدانی با تاکید براین که درصددیم با انجام این مجموعه اقدامات در سطح شهر تهران و در راستای رفاه حال شهروندان عزیزمان به شهر شادابی و نشاط دوچندان ببخشیم، اضافه کرد: نگهداشت مطلوب شهر تهران اولویت ما در حوزه خدمات شهری است و تمامی مناطق باید به شکل ویژه ای به این امر بپردازند.
او در ادامه با ذکر این نکته که در طرح استقبال از نوروز 1400 شهر باید آراستگی و نشاط ویژه ای داشته باشد، افزود: برای ایجاد زیبایی بصری در سطح شهر تهران؛ جانمایی المان های گل به شکل متراکم در مسیر چهارراه ها و میادین هر منطقه با دستورالعمل ابلاغی سازمان بوستان به مناطق 22گانه به شکل ویژه ای انجام خواهد شد.
یزدانی به نهضت درختکاری در اسفندماه اشاره کرد و در ادامه گفت: امسال نیز همانند سال های گذشته نهضت درختکاری و کاشت نهال در دستور کار است و در همین راستا با برنامه ریزی های صورت گرفته در هر منطقه باید تا شعاع یک کیلومتر درختان کهنسال به شکل روت بال(با محیط بن بالا) کاشته شود و تا 15 اسفندماه به پایان برسد.
معاون شهردار تهران گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا باید تجهیزات بوستان ها شامل المان های پارکی، ست های ورزشی، سرویس های بهداشتی، سطل های زباله و نیمکت ها و... به شکل مستمر و روزی چندین بار همانند گذشته ضدعفونی شود.
او به ایجاد فرش گل در سطح مناطق 22گانه اشاره کرد و گفت: گل آرایی در سطح مناطق باید به شکل مطلوب و ویژه ای انجام شود و هر منطقه باید در چندین نقطه خصوصا در حاشیه بزرگراه ها فرش گل ایجاد کند.
معاون شهردار تهران به کاشت لاله در بوستان های سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: همانند سال های گذشته و به مناسبت نوروز جشنواره گل لاله نیز برگزار و در بیش از 50 بوستان گل لاله کاشته شده است.
او تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت نورپردازی ها، نقاشی های دیواری، سرویس های بهداشتی،ست های ورزشی و به طور کلی پیرایش شهری در دستور کار قرار گیرد.
به گفته یزدانی سازمان مدیریت پسماند این آمادگی را دارد که زباله های حجیم جمع آوری شده ای که قابلیت بازسازی و استفاده مجدد دارند؛ پس از بازسازی در اختیار افراد نیازمند بگذارد.
او در ادامه افزود: ارزیابی مناطق 22گانه در خصوص طرح استقبال از نوروز 1400 نیز در زمان مقرر انجام خواهد شد .
یزدانی به ایجاد مخازن آب اضطراری در مناطق 22گانه توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران اشاره کرد و گفت: تاکنون 30مخزن آب اضطراری در بوستان ها برای استفاده در مواقع بحرانی خصوصا زلزله احداث شده است و 70 مخزن دیگر نیز در دستور کار است، بنابراین انتظار می رود پیگیری های لازم برای تسریع در انجام این اقدام توسط مناطق صورت گیرد.
در این جلسه مهندس یزدانی بر موضوعاتی چون روددره ها و تصفیه خانه های لوکال، استفاده از آب پساب برای آبیاری فضای سبز، پیگیری مناطق برای تسریع در ایجاد فاضلاب شهری، پیگیری پروژه های کوچک مقیاس، نظارت بر طرح جامع پسماند، لزوم تسریع در پیشرفت فیزیکی فاضلاب در چندین منطقه، لزوم تسریع در ایجاد پدهای هلی کوپتر و اتمام آن تا پایان سال،اجرای مطلوب طرح تفکیک زباله از مبداء، لزوم ایجاد و گسترش فضای سبز عمودی، صورت وضعیت الکترونیک، اجرای ویژه طرح کاهش پسماند(کاپ) در مناطق و... تاکید کرد.
در ابتدای این جلسه گزارشاتی درباره اقدامات این معاونت در طرح استقبال از بهار 1400 در مناطق 22گانه، گزارشی از پیشرفت پروژه های حوزه خدمات شهری در مناطق و سازمان ها و شرکت های تابعه،غرف سازمان بوستان ها در مناطق و اعتبارات کلی هر منطقه، سامانه کنترل پروژه حوزه خدمات شهری در مناطق 22گانه و... ارائه شد و مدیران عامل سازمان بوستان ها و فضای سبز، سازمان زیباسازی و سازمان مدیریت پسماند به ارائه گزارشاتی جامع از مجموعه اقدامات خود در طرح استقبال از بهار 1400 پرداختند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/249440/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان