پیشبینی صادرات غیرنفتی 720 میلیون دلاری در سال 1400/ رشد 82 درصدی صادرات از بندر آستارا
اجتماعي
بزرگنمايي:
نسیم گیلان - به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در سالن اجتماعات الغدیر استانداری با بیان اینکه صادرات غیرنفتی نقش مهمی در اجرایی شدن سیاستهای راهبردی اقتصاد مقاومتی دارد اظهار کرد: همواره مهمترین مؤلفه تحقق شعار سال یعنی جهش تولید و اجرای درست سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسعه و گسترش صادرات غیرنفتی است.
وی با اشاره به هدفگذاری صادرات غیرنفتی 720 میلیون دلاری برای سال 1400 گفت: نقش بخش خصوصی و دولت در تحقق توسعه اینگونه صادرات بسیار مهم و تأثیرگذار بوده و از 600 میلیون دلار صادرات غیرنفتی هدفگذاری شده در گیلان تاکنون 592 میلیون دلار آن تحقق پیداکرده است.
استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توسعه بنادر گیلان در راستای افزایش صادرات افزود: افزایش پست اسکلهها و توسعه بندرانزلی و کاسپین میتواند بسترساز رشد میزان صادرات به بیش از یکمیلیارد دلار که جزو هدفگذاریهای استان است شود.
زارع با اذعان به اینکه گیلان تاکنون بیشترین بهرهوری را از تشکیل میز اتحادیه اوراسیا برده است، تصریح کرد: با پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اوراسیا نقش گیلان در گسترش صادرات به کشورهای حاشیه خزر بسیار مهم بوده و تا به این لحظه 32 هزار فرم CT3 در طول 11 ماه با مشارکت اتاق بازرگانی صادرشده است.
وی از رشد 82 درصدی صادرات کالا از بنادر آستارا خبر داد و بیان کرد: باید از ظرفیت وجود بنادر انزلی و کاسپین با تکمیل کریدور شمال - جنوب و اتصال راهآهن نهایت بهره را برده زیرا رشد 82 درصدی صادرات کالا از بندر آستارا از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشاندهنده اهمیت بنادر و گمرک در کشور است.
نماینده عالی دولت در گیلان گریزی به نقش محصولات کشاورزی و بستهبندی و برندسازی اینگونه محصولات در توسعه صادرات زد و گفت: نقش محصولات کشاورزی استان در توسعه صادرات بسیار تأثیرگذار است، لذا باید با پرداخت تسهیلات حمایتی به سرمایهگذاران در جهت توسعه صنایع تبدیلی، برندسازی، بستهبندی مطلوب و فرآوری محصولات، میتوانیم زمینه ترغیب آنان را فراهم کنیم.
زارع، فاصله گرفتن از خام فروشی محصولات کشاورزی را یک اصل در برندسازی برشمرد و افزود: طی دو سال اخیر کالاهای بستهبندی و برندسازی شده بهمراتب ارزشافزوده بالاتری را ایجاد کردهاند.
وی به مطالعه و شناسایی بازارهای هدف در کشور تأکید کرد و گفت: بهرهگیری از پشتوانه تحقیق، پژوهش و مطالعه بازار هدف کشورهای همسایه در راستای افزایش یا کاهش صادرات بسیار اثربخش بوده و توجه به رعایت ضوابط و مقررات فنی کشورهای هدف و نیز آموزش تجار باید موردتوجه قرار گیرد.
انتهای پیام/84008
-
دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴:۱۷
-
۲۲ بازديد
-
-
نسیم گیلان
لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/249590/