نسیم گیلان

آخرين مطالب

آن روی سکه تجمع کامیون داران در مرز آستارا اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ترافیک شدید کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی از مقابل درب گمرک مرز زمینی آستارا تا کنارگذر‌ها و خیابان‌های اصلی این شهرستان مرزی، اگرچه سناریوی تکرای است اما به عقیده مسئولان مربوطه این تجمع آن روی سکه هم دارد و آن هم نشان از رشد اقتصادی، افزایش صاردات در دوران تحریم و کرونا است.
ترافیک کامیون‌ها در بندر مرزی آستارا برای شهروندان این شهر که دارای حمل و نقل ترکیبی گمرک زمینی، دریایی، ریلی و منطقه ویژه اقتصادی بندر است، موضوع جدیدی نیست و در چند ماه گذشته، انعکاس گسترده گزارش‌ها و اخبار ترافیک شدید کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی از مقابل درب گمرک مرز زمینی آستارا تا کنارگذر‌ها و خیابان‌های اصلی دور شهر، بازتاب‌هایی را در میان هموطنان، به خصوص شهروندان این شهر مرزی و بندری داشته است.

نسیم گیلان

رشد 50 درصدی صادرات از گمرک آستارا کریم رسولی، مدیرکل گمرک آستارا درباره این تجمع کامیون ها در این شهرستان مرزی گفت: ترافیک کامیون‌ها در پشت درب گمرک این شهرستان نشان از رشد قابل توجه صادرات کشور دارد که در دوران تحریم و کرونا شاهد رشد 50 درصدی هستیم.
او ، با بیان اینکه هم اکنون بیش از 80 درصد صادرات استان گیلان از مرز‌های گمرک آستارا انجام می‌شود که رقمی قابل توجه است، افزود: در حال ثبت رکورد بسیار مهم صادرات نیم میلیارد دلاری کالا از آستارا هستیم که قطعا تحقق این مهم سبب افزایش تردد کامیون‌ها در این شهرستان می‌شود.
مدیرکل گمرک آستارا ، با اشاره به اینکه در راستای ارتقای کیفیت خدمات رسانی در محوطه گمرک زمینی آستارا، عملیات محوطه سازی را از دو سال پیش در دستور کار داریم، گفت: از درب ساحلی گمرک تا درب مرزی، سه باند در حال احداث است که ظرفیت توقف 500 کامیون را خواهد داشت و در صورت پایان این طرح بخش وسیعی از ترافیک معابر اصلی به داخل گمرک منتقل می‌شود.

نسیم گیلان

فرسوده بودن پل مرزی ایران و آذربایجان یکی از معضلات صادرات رسولی، فرسوده بودن پل مرزی بین دو کشور ایران و آذربایجان را از مهمترین معضلات پیش روی اعلام کرد و افزود: کم عرض و فرسوده بودن این پل سبب شده است تا ظرفیت ورود و خروج کامیون‌ها محدود شود تا حدی که در هر سه دقیقه فقط یک کامیون از آن عبور می‌کند.
او با تأکید بر اینکه از درب ورود تا خروج 6 نهاد دخیل هستند، گفت: گمرک، شهرداری، پایانه، بانک، گذرنامه و هنگ مرزی، نهاد‌هایی هستند که فرآیند ورود و خروج کامیون‌ها را کنترل می‌کنند.
مدیرکل گمرک آستارا با اشاره به اینکه پذیرش این حجم عظیم کامیون‌ها از سوی کشور همسایه است، افزود: در برخی روز‌ها و ساعات، پذیرش کامیون‌ها از سوی کشور مقابل متوقف می‌شود که این موضوع هم از دیگر دلایل افزایش این ترافیک است.
رسولی گفت: با ارایه خدمات حداکثری و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی خود ، خدمات شبانه روزی کارکنان و تعامل سازنده با گمرک طرف مقابل نقش کلیدی در روند صعودی خروج و ورود کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و رونق صادرات داشته است.
او به رشد چشمگیر تردد و تسهیل در خروج و ورود کامیون‌ها در مرز زمینی گمرک آستارا هستیم ، گفت: خروج روزانه ٢٢٠ دستگاه کامیون حامل کالا‌های صادراتی و ورود ٢٩٠ دستگاه کامیون برای حمل کالا‌های صادراتی به کشور نشان از رشد تردد و تسهیل در خروج و ورود کامیون‌ها در مرز زمینی گمرک آستارا است.
مدیر کل گمرک آستارا، با تاکید بر توسعه و ایجاد گلوگاه‌های جدید در گمرک آستارا ، افزود: آمار ٣ دقیقه هر تردد در مرز زمینی گمرک آستارا هنگامی اتفاق می‌افتد که با یک پل تردد در مرز مواجه هستیم که یک طرفه است یعنی فقط یک کامیون ظرفیت عبور را دارد و برای ورود یا خروج کامیون طرف مقابل باید توقف ایجاد کرد و این خود یکی از مشکلات ساختاری ترافیکی در گمرک مرزی آستارا است که باید مسئولان به فکر توسعه و بهسازی آن و ایجاد یک پل جدید برای دو طرفه کردن تردد‌ها در ورود و خروج باشیم .

نسیم گیلان

گمرک آستارا دروازه تجارت به بازار‌های روسیه و کشور‌های همجوار و اروپا رسولی، به نقش گمرک در تسهیل و روان سازی امروز تردد‌ها و کاهش ترافیک شهری که چند ماه قبل به صورت یک بحران ایجاد شده بود، اشاره کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی همکارانم کار تشریفات گمرکی ١٥٠ کامیون صادراتی در گمرک آستارا انجام و روانه بازار‌های روسیه و سایر کشور‌های همجوار و اروپا می شود.
او افزود: در کنار ان کنتر‌های گمرکی صادرات سایر استان‌ها که حدود ١٠٠ کامیون صادرات و محموله‌های ترانزیتی است وجود دارد و اگر به این حجم کاری صادرات ٣٠ واگن روزانه گمرک ریلی که حدود ١٠٠٠ تن صادرات در روز از پایانه ریلی است و همچنین صادرات قابل ملاحظه گمرک اسکله و منطقه ویژه هم اضافه کنیم به اهمیت و زحمات شبانه روزی این سربازان اقتصادی و مرزبانان اقتصادی گمرک آستارا بیشتر مواجه خواهیم شد.
مدیر کل گمرک آستارا تصریح کرد: در سایه تلاش همکاران گمرک آستارا حدود ٨٠ درصد حجم صادرات استان از گمرک آستارا است و این گمرک، رتبه ١٦ را در میان ٩٥ گمرک کشور از لحاظ صادرات به خود اختصاص داده است .

نسیم گیلان

تردد کامیون‌ها از مرز آستارا تسهیل می‌شود

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/249875/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان