نسیم گیلان

آخرين مطالب

وزیر آموزش و پرورش: شبکه شاد بزرگترین عرصه خدمات مبتنی بر IT در کشور/ هیچ دانش‌آموزی نباید از آموزش دور بماند اجتماعي

وزیر آموزش و پرورش: شبکه شاد بزرگترین عرصه خدمات مبتنی بر IT در کشور/ هیچ دانش‌آموزی نباید از آموزش دور بماند
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - گروه استان‌ها- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه شاد تبدیل به بزرگترین عرصه ارائه خدمات مبتنی بر IT شده است گفت: نمی‌گذاریم هیچ دانش‌آموزی از آموزش دور بماند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت ، محسن حاجی میرزایی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان در سالن غدیر استانداری اظهار داشت: پیشرفت و تحول خواسته همه جوامع است و ممکن است برخی در نیل به پیشرفت مسیر خطا را انتخاب کنند اما پیشرفت در حقیقت جزو دغدغه‌های مشترک همه انسان‌ها و جوامع است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت رونق بخش صنعت، کشاورزی، گسترش ریل و جاده و بهره‌گیری از منابع نفت، گاز و پتروشیمی در جهت رسیدن به پیشرفت و تحول گفت: این تلاش‌ها و اقدامات در راستای نیل به توسعه هدف‌گذاری شده و برای تحقق آن همواره تلاش می‌شود و اهداف معتبری هستند.
حاجی میرزایی با بیان اینکه کشورمان با وجود فشارهای سنگین و بی‌سابقه استکبار جهانی توانسته روی پای خود بایستد و در مسیر توسعه و تحول گام بردارد خاطرنشان کرد: امروزه تحول در یادگیری معتبرترین راه برای تحول در جامعه است و بنیان و اساس همه تحولات منشأ یادگیری دارد.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان: خدمات‌رسانی به مردم باید هدف تمام برنامه‌های جامعه اسلامی باشدتازه‌ترین وضعیت شیوع کرونا در گیلان/ 2 شهرستان‌ در وضعیت نارنجی و 11 شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفت+ جدولآغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا در گیلان / 1425 نفر تا پایان هفته واکسینه می‌شوند وی با اشاره به جایگاه یادگیری و تاثیرپذیری انسان از این جایگاه تصریح کرد: انسان‌ها در پرتو یادگیری متمدن می‌شوند و شخصیت‌شان تجلی و قوام می‌یابد البته ادبیات، شعر و هنر و عرصه‌های گوناگون نیز در همین مسیر رشد پیدا می‌کنند.
وزیر آموزش و پرورش به راهبری جریان یادگیری توسط آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی در حیطه‌های مختلف می‌کوشند تا عرصه‌هایی برای رشد و تحول انسان ایجاد کنند اما آموزش و پرورش خودِ انسان را متحول کرده و منشأ همه تحولات را مدیریت می‌کند.
حاجی میرزایی آموزش و پرورش و بستر یادگیری را بزرگترین فرصت برای تغییر، تحول و ساختن آینده‌ای بهتر دانست و افزود: با شیوع ویروس کرونا، نظام یادگیری در برابر بزرگترین چالش قرن قرار گرفت و 70 درصد معلمان در تمام دنیا نخستین بار با آموزش مجازی آشنا شدند.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ایران به‌همت انسان‌های غیور و فرهیخته در دوران کرونا تداوم یافت عنوان کرد: با شیوع کرونا به‌یکباره مدارس تعطیل شد و ما در ابتدا برای تداوم آموزش به سراغ استفاده از ظرفیت تلویزیون برای برگزاری کلاس‌ها رفتیم و سپس شبکه آموزشی شاد را ایجاد کردیم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: شبکه آموزشی شاد امروز تبدیل به بزرگترین عرصه ارائه خدمات مبتنی بر IT در کشور شده است و بالغ بر 28 میلیارد پیام در این شبکه بین معلمان، دانش‌آموز و دیگر همکاران فرهنگی مبادله می‌شود و روزانه بین 500 تا 700 هزار ارتباط زنده در این شبکه برقرار می‌شود.
حاجی میرزایی با بیان اینکه تعاملات شبکه‌‌ای متعدد، جریان آموزش و پرورش را استمرار بخشیده است تصریح کرد: ما در این دوران منفعل شدیم و توانستیم روی پای خود بایستیم و تهدید بزرگ جهانی را به فرصت بزرگ برای نظام تعلیم و تربیت تبدیل کردیم.
وی با اشاره به دیگر مزایای شبکه شاد ابراز داشت: شبکه شاد توانست دانش‌آموز را از واتساپ، گوگل، تلگرام و محیط‌های ناامن جدا کند و هدف این است که هیچ دانش‌آموزی از آموزش دور نماند و معلمان، مدیران و دیگر فعالان عرصه آموزشی نیز در این دوران بسیار مراقبت کردند تا دانش‌آموزان از آموزش فاصله نگیرند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه محرومیت از اینترنت و ابزار هوشمند به‌معنای محرومیت از آموزش نیست خاطرنشان کرد: اعلام کردیم که نگذارید هیچ.کس از آموزش دور بماند و این مسئله همواره جزو دغدغه‌های ما بوده است.
حاجی میرزایی ضمن‌ قدردانی از زحمات خیران مدرسه‌ساز در گیلان گفت: بنده دست خیران را می‌بوسم و فکر می‌کنم به اهتمام آنان می‌توانیم روزهای بهتری داشته باشیم البته طرح آجر به آجر با هدف جذب مشارکت مردم در مدرسه‌سازی در حال اجرا است و گیلان یکی از استان‌هایی بوده که بیشترین استقبال را در این زمینه داشته و از مردم غیور گیلان نیز تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به اجرای طرح کوچ در مدارس اظهار داشت: وضعیت استان گیلان در حوزه مهارت نیز از متوسط کشور بالاتر است و با توجه به اینکه ظرفیت‌های خوبی در بخش‌ کشاورزی دارد لذا باید برای تربیت نیرو برای عرصه کشاورزی در این استان تلاش کرد.
انتهای پیام/ز

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/250235/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 31 فروردین 1403

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ناکامی قاچاقچی پوشاک در رودبار

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه

شناسایی 3 تن کود شیمیایی قاچاق در رودسر

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

ایرانی‌ترین غیرایرانی

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید

پلنگ ایرانی در قاب دوربین‌های تله ای رودبار

غافلگیری سارق حین سرقت در رشت

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

بهره برداری از 14 پروژه اجرای طرح هادی در رودسر

کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت

هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری

برخورداری 48 روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی

عملیات «وعده صادق» تمام معادلات را به نفع ایران تغییر داد

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی در جنوب گیلان

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

بیش از 13 کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد

آسمان مال من است

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

راه‌یابی ملی‌پوش گیلانی به فینال رقابت‌های آب‌های آرام آسیا

اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه

ثبت تصویر پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی رودبار

منطقه زیبای پامنار خوزستان

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

زمین گرد است!

انسداد 29 محور شریانی و غیر شریانی کشور

بهار در ارتفاعات گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان: 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب‌های اخیر جنوب کرمان