نسیم گیلان

آخرين مطالب

اجرای عدالت و نفی ظلم و تبعیض مهمترین هدف بعثت است اجتماعي

اجرای عدالت و نفی ظلم و تبعیض مهمترین هدف بعثت است
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: اجرای عدالت و نفی ظلم و تبعیض، مهمترین هدف بعثت است و انقلاب اسلامی با همین هدف بوجود آمده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام« محمدمهدی راشدی‌نوری » ظهر امروز(جمعه، 15اسفند) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره در پیش بودن شهادت حضرت امام موسی‌بن‌جعفر(ع) اظهار کرد: شخصیتی که دو یادگار بزرگ در ایران به جا گذاشت، حضرت امام هشتم امام رضا(ع) در خراسان و حضرت معصومه(س در قم و بسیاری از امامزادگان جلیل‌القدر از فرزندان بلاواسطه یا با واسطه آن حضرت هستند.
امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه عزت و امنیت ما مرهون وجود پربرکت این خاندان است افزود: امام موسی‌بن‌جعفر سالهای طولانی از عمر شریفش را در زندان‌های هارون‌الرشید سپری کرد، سرانجام در روز 25 رجب سال 183 هجری در زندان سندی بن شاهک یهودی به دستور هارون‌الرشید به شهادت رسید.
وی با اشاره به اینکه روز 27 رجب سالروز مبعث پیامبر عظیم الشأن اسلام است گفت: بعثت یعنی برانگیختن، یعنی تحول در فکر و جان و رفتار مردم و یعنی روز حیات جامعه انسانی.
حجت‌الاسلام راشدی‌نوری تصریح کرد: بعثت برای جامعه بشریت در طول تاریخ روز بزرگی است و مهمترین هدف بعثت دعوت به توحید، نفی شرک و طاغوت، نفی جهل و دعوت به علم و آگاهی، اصلاح جامعه، دعوت به عدالت و نفی ظلم و تبعیض است.
امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه امروز جامعه بشری و به خصوص جامعه اسلامی ما بیش از هر زمانی دیگر نیاز به عدالت گستری و مبارزه با ظلم و تبعیض دارد خاطرنشان کرد : اجرای عدالت و نفی ظلم و تبعیض، مهمترین هدف بعثت است و انقلاب اسلامی با همین هدف بوجود آمده است.
وی اظهار کرد: ولی متاسفانه رفتار و عملکرد برخی کارگزاران نظام اسلامی علی رغم تاکیدات و توصیه‌های مکرر امامین انقلاب نه تنها این هدف مهم را تامین نکرد بلکه متاسفانه فاصله طبقاتی را بیشتر کرد، بعضی‌ها در ماشین 18 میلیارد تومانی می‌نشینند و برخی‌ها از حداقل درآمد برای زنده ماندن محرومند.
حجت‌الاسلام راشدی‌نوری اظهار کرد: البته مردم شریف می‌توانند با انتخاب‌های آگاهانه و مسئولانه و نظارت بر عملکرد مسئولان، اهداف بعثت را در جامعه اسلامی تحقق بخشند و الگویی باشند برای ملت‌های دیگر.
امام جمعه صومعه‌سرا افزود: هفته‌ای که گذشت هفته امور تربیتی بود که تربیت نسل پاک و جامعه سالم از مهمترین اهداف بعثت پیامبر اکرم است و جمهوری اسلامی با هدف تربیت نسل پاک بر پا شد.
وی گفت: دستگاه‌های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش متولی تربیت چنین نسلی‌اند که متاسفانه تاکنون نتوانستند درتربیت نسل پاک وسالم، موفقیت چندانی داشته باشند.
حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با اشاره به اینکه امروز روز احسان و نیکوکاری است تصریح کرد: هر ساله در آستانه سال نو جشن نیکوکاری برگزار می شود، از آنجایی که مواسات که به معنای همدلی و ایجاد شادی و خوشحالی برای همه مردم است و شعار امسال جشن نیکوکاری « عیدی برای همه »است البته مردم شریف در پیروی از مکتب و تبعیت از سیره و رفتار پیشوایان دین کمک به محرومان را وظیفه انسانی و اسلامی خود می‌دانند و در طول یک سال گذشته با شیوع ویروس کرونا و سختی معیشت، با شرکت در رزمایش‌های مواسات و کمک‌های مومنانه، واقعاً حماسه آفریدند.
امام جمعه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: در این ایام کمیته امداد حضرت امام با همکاری مساجد و مدارس ومراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های خیرخواهانه مردم عزیز و خیرین هستند و انتظار می‌رود با شرکت در این جشن نیکوکاری و حضور سخاوتمندانه در پایگاه‌های اعلام شده از سوی کمیته امداد دل خانواده‌های نیازمند را شاد کنید.
وی با اشاره به اینکه امروز روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی است و بهانه ای برای احترام گذاشتن به محیط زیست و احیا و نگهداری آن است اظهار کرد: خداوند سرنوشت بشر را طوری رقم زد که در دامان طبیعت رشد کند و طبیعت هم به شکلی آفریده شد تا در خدمت انسان باشد ولی متاسفانه با صنعتی شدن جامعه و وجود کارخانجات و زیاد شدن وسایل نقلیه عمومی باعث آلودگی محیط زیست شده و بی توجهی برخی مردم برمشکل افزوده است.
حجت‌الاسلام راشدی‌نوری افزود: روایت دارد که پیامبر اکرم فرمود: هر گاه عمر جهان به آخر رسید و در حال برپا شدن قیامت است و در دست شما نهال درختی باشد و به اندازه کاشتن درخت فرصت دارید این فرصت را از دست ندهید و آن نهال را بکارید.
امام جمعه صومعه‌سرا گفت: چنانکه قرآن کریم تجاوز به محیط زیست را اعتداء یعنی تجاوز نام برده است و کسانی که به تخریب محیط زیست می‌پردازند از نظر قران محروم از رحمت خدا هستند، امیدوارم همه مردم عزیز در حفظ محیط زیست که موجبات سلامت خود و دیگران را فراهم می کند تلاش کنند.
وی با اشاره به ارزاق عمومی و کالاهای مورد نیاز مردم که متاسفانه وضعیت قیمت‌ها بخصوص مواد غذایی این روزها افزایش زیادی پیدا کرده است تصریح کرد: این نابسامانی در قیمت ارزاق عمومی باعث زحمت و سختی مضاعف مردم شده است با اینکه هر روز وعده در کاهش قیمت‌ها داده می‌شود اما از آنجایی که هیچوقت عملی نشد، مردم اعتمادشان را به دستگاه‌های متولی از دست دادند وهمین باعث هجوم به مراکز خرید برای ذخیره‌سازی و کمبود کالا را می‌شود.
حجت‌الاسلام راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی هم باید هماهنگی بیشتر با هم داشته باشند و هم ساز و کار تنظیم بازار را اصلاح و هم کنترل و نظارت را بیشترکنند و هم تدبیر بهتری برای این امر به کار بندند که متاسفانه مهمترین مشکل بی تدبیری دربرنامه‌ریزی و بی‌مسئولیتی درقبال زندگی مردم است.
امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: هر چند که در شهرستان ما خوشبختانه تا مقدار زیادی نظارت و برنامه‌ریزی برای کنترل قیمت‌ها وجود دارد که البته باید استمرار پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا از یک طرف صحبت برداشتن برخی تحریم ها و آزادسازی اموال مصادره شده و رفتار نرم با نیروی مقاومت در منطقه را مطرح می کند و از طرفی با حمله به پایگاه‌های نیروی مقاومت در عراق و سوریه و مستشاران ایرانی وتهدید به تحریم‌ها به خیال خام خود می‌خواهد زهر چشمی از ایران بگیرد و با ضربه زدن به نیروهای مقاومت ، ایران را که الگوی مقاومت درمنطقه است، به انفعال و عقب نشینی بکشاند خاطرنشان کرد: درحالی ‌که دیگر حنای امریکا در میان ملتها رنگی ندارد و ایران در مواضع خود محکم و ثابت قدم است و همه مردم ایران و مسئولان کشور و جریان‌های مختلف سیاسی در این قضیه هم صدایند و تا زمانیکه طرف مقابل به تعهداتش بازنگردد ایران نیز طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی همه تعهدات خودش را لغو خواهد کرد.
پایان پیام/526

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/250540/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین دوره مسابقات اسب دوانی گیلان برگزار شد

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، اول اردیبهشت 1403

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل