نسیم گیلان

آخرين مطالب

هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال 2022 عرضه خواهد شد علمي

هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال 2022 عرضه خواهد شد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال 2022 عرضه خواهد شد 2
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/7439497
٢٠
٠
زومیت / گفته می‌شود اپل قصد دارد نخستین نسل از هدست واقعیت ترکیبی خود را در سال 2022 و عینک واقعیت افزوده را سال 2025 رونمایی و روانه‌ی بازار کند.
اپل فرایند توسعه و آزمون‌وخطای هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی را آغاز کرده و با جدیت به ‌دنبال دستیابی به فناوری برتر در این زمینه است. به‌طور کلی، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که غول دنیای فناوری برای معرفی این محصولات بسیار مصمم است و تکنولوژی‌های مذکور جزوی از چشم‌انداز بلندمدت این شرکت برای آینده محسوب می‌شوند. به گزارش اپل‌اینسایدر و با استناد به گفته‌های مینگ-چی کو، غول دنیای فناوری قصد دارد نخستین جاه‌طلبی‌اش را در این حوزه، سال 2022 در قالب یک هدست واقعیت ترکیبی روانه‌ی بازار کند.
مینگ-چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای محصولات اپل، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران، می‌نویسد هدست واقعیت ترکیبی مورد انتظار اپل در سال 2022 عرضه خواهد شد و متعاقب آن، عینک واقعیت افزوده در سال 2025 از راه خواهد ‌رسید. وی با ترسیم نقشه‌ی راهی برای تلاش‌ اپل به‌منظور ارائه‌ی محصولات مبتنی بر فناوری AR، ادعا می‌کند واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی (MR) فناوری‌های مهم بعدی هستند که می‌توانند راهکار جدیدی برای تعامل انسان با ماشین‌ها و سایر محصولات الکترونیکی تعریف کنند. مینگ‌چی کو معتقد است در آینده‌ی تکنولوژی، دستگاه‌های واقعیت مجازی از جایگاه مناسبی برخوردار خواهند بود؛ اما این سخت‌افزار MR و AR است که می‌تواند جریان اصلی صنعت را تغییر بدهد و به‌نوعی دگرگون کند. مینگ‌چی کو در ادامه می‌نویسد:
ما پیش‌بینی می‌کنیم که نقشه‌ی راه محصولات مبتنی بر فناوری MR و AR اپل شامل سه مرحله خواهد بود. این سه مرحله شامل عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی در سال 2022، نوعی عینک تا سال 2025 و در نهایت، نوعی لنز چشمی (لنز تماسی) تا سال 2030 الی 2040 است. ما معتقدیم که نخستین محصول تلفیقی از تجربیات AR و VR ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که عینک و لنز تمرکز بیشتر روی کاربردهای AR دارند.
با استناد به گفته‌های مینگ‌چی کو، نخستین هدست اپل برای غوطه‌وری بیشتر کاربر، تلفیقی از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ارائه می‌دهد و به‌نوعی گفته‌های وی با شایعات اخیر همسو است. گزارش‌های قبلی حاکی از آن بودند که اهالی کوپرتینو در فرایند توسعه و طراحی اپل گلس مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده‌اند و ظاهرا این عینک ممکن است به دلیل پیچیدگی فرایند ساخت و تکنولوژی به‌کاررفته در آن، به ‌تأخیر بیافتد و در نهایت، هدست واقعیت مجازی یا واقعیت ترکیبی اپل به‌عنوان سنگِ بنا در مسیر نشان دادن قابلیت چشمگیر این محصولات زودتر از عینک مورد بحث راهی بازار شود.
به گفته این تحلیلگر، در حال حاضر چندین نمونه‌ی اولیه از هدست واقعیت ترکیبی اپل با وزن 200 الی 300 گرم مورد بررسی و آزمون‌وخطا قرار گرفته است؛ اما او می‌گوید اگر اپل بتواند مشکلات فنی را حل کند، وزن نهایی هدست می‌تواند تنها 100 الی 200 گرم باشد که بسیار سبک‌تر از دستگاه‌های VR موجود است. تا پیش از این، یکی از چالش‌های بزرگ اپل در فرایند توسعه‌ی دستگاه‌های قابل نصب‌ روی سَر (HMD)، وزن سنگین آن‌ها بیان می‌شد؛ اگر هدست سنگین باشد، استفاده از آن در طولانی‌مدت بسیار دشوار خواهد بود و باعث خستگی سَر کاربر می‌شود.
بلومبرگ در گزارش جداگانه‌ای ادعا ‌کرده است کوپرتینویی‌ها از اواخر سال 2015 تیم مهندسی متشکل از هزار نفر را برای توسعه‌ی دو محصول AR و VR تشکیل داده‌اند؛ اما جانی آیو (مدیر پیشین طراحی اپل)، با طرح نهایی مخالفت کرده است؛ زیرا طراحی یادشده از یک دستگاه جداگانه برای جای دادن قطعات سخت‌افزاری و پردازنده‌ها تشکل شده بود. از قرار معلوم، یکی از مشکلات در طراحی هدست منفرد اپل گلس که تیم توسعه را به سمت طراحی ماژولار سوق داده، این بوده است که تعبیه‌ی پردازنده منجر به سنگین شدن دستگاه می‌شود و در آزمایش‌های اولیه مشکلات ناشی از کشیدگی گردن ایجاد کرده است. حال اگر گفته‌ی مینگ‌چی کو در مورد وزن هدست صحت داشته باشد، می‌توان آن را نقطه‌ی عطفی در عملی کردن این محصول در بازار مصرفی در نظر گرفت.
با توجه به طراحی پیچیده، کو انتظار دارد قیمت این هدست در ایالات متحده حدود 1000 دلار و مطابق با برچسب قیمتی یک آیفون پرچم‌دار باشد. این هدست به نمایشگرهای Micro-OLED سونی و چندین ماژول اپتیکال مجهز خواهد شد تا بتواند تجربه‌ی مناسبی از تلفیق AR و VR ارائه بدهد. براساس شایعات گذشته، این هدست به بیش از دوازده دوربین برای ردیابی حرکات دست، همراه‌ با دو نمایشگر 8K با وضوح بالا و فناوری پیشرفته ردیابی چشم مجهز خواهد شد. این دوربین‌ها می‌توانند ویدیوی دنیای واقعی را از طریق پاراگراف عبور و به کاربر نمایش بدهند. مینگ‌چی می‌گوید:
 اپل تمرکز خود را روی فناوری واقعیت افزوده گذاشته است؛ اما فکر می‌کنیم مشخصات سخت‌افزاری این محصول می‌تواند تجربه‌ای همه‌جانبه ارائه بدهد که به‌طور قابل توجهی بهتر از محصولات VR موجود است. ما معتقدیم که اپل ممکن است هدست مذکور را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط فروش با برنامه‌های مرتبط ویدئویی (به‌عنوان مثال، سرویس اپل تی‌وی و اپل ارکید) ادغام کند.
فاز دوم، تولید و عرضه‌ی عینک واقعیت افزوده است که توسعه‌ی آن مدت‌زمان بیشتری طول می‌کشد و همان‌طور که گفته شد، در سال 2025 عرضه می‌شود. گفته می‌شود اپل در این عینک از فناوری موج‌بَر بهره خواهد گرفت. موج‌بَر ساختاری است که امواجی همچون امواج الکترومغناطیسی یا امواج صوتی را هدایت و منتقل می‌کند و معمولا در عینک‌های AR به‌عنوان وسیله‌ای برای هدایت اطلاعات گرافیکی از یک منبع خروجی (نمایشگر مینیاتوری) به یک یا چند صفحه‌نمایش که در مقابل چشمان کاربر قرار دارند‌، استفاده می‌شود. این عینک تجربه واقعیت افزوده را از طریق فناوری‌های اپتیکال ارائه می‌دهد و احتمالا برخلاف هدست واقعیت ترکیبی، برای تأمین قدرت پردازشی به آیفون متکی است. هدست یک تجربه‌ی غوطه‌وری عالی ارائه می‌دهد؛ اما عینک بیشتر به ارائه تجربه‌ی گوشی هوشمند و فناوری واقعیت افزوده متمرکز است. کو همچنین مشتاقانه منتظر ادغام عینک اپل با اتومبیل خودران این شرکت است که احتمالا چند سال دیگر به بازار عرضه خواهد شد.
طبق گفته‌ی مینگ‌چی کو، چشم‌انداز و جاه‌طلبی بلندمدت اپل به این‌جا ختم نمی‌شود و پیش‌بینی می‌شود این شرکت پس از سال 2030، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین فناوری‌های آینده را در قالب لنز چشمی (لنز تماسی)، با قابلیت‌های واقعیت افزوده راه‌اندازی خواهد کرد. این تحلیل‌گر استدلال می‌کند که این محصول، لوازم الکترونیکی را از دوران محاسبات مرئی به محاسبات نامرئی می‌رساند. با توجه به اینکه فاصله‌ی زمانی بسیار زیادی با عرضه‌ی این محصول باقی مانده، جزئیات دیگر از آن منتشر نشده است؛ اما برای ارائه‌ی دیدی کلی و پتانسیل این تکنولوژی، تصور کنید که با استفاده از یک لنز کوچک روی چشمانتان، می‌تواند در گستره‌ی دید خود از فناوری AR بهره بگیرید و در آن غوطه‌ور شوید‌.
به‌طور کلی، مینگ‌چی کو از دورنمای محصولات یادشده بسیار راضی است و باور دارد که اپل به فناوری واقعیت ترکیبی و واقعیت افزوده بسیار متعهد خواهد بود. کو پیش‌بینی می‌کند که ذی‌نفعان اصلی زنجیره‌ی تأمین هدست شامل سونی (تأمین‌کننده نمایشگر انحصاری)، پگاترون (بازوی تولیدی انحصاری) و تأمین‌کنندگان مربوط به اجزای اپتیکال هستند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/251314/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است

پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای می‌تواند پیشران توسعه باشد

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان