نسیم گیلان

آخرين مطالب

نمایشگاه بازرگانی رشت در برزخ بهاره یا تخصصی اقتصادي

نمایشگاه بازرگانی رشت در برزخ بهاره یا تخصصی
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - رشت - نمایشگاه تخصصی بازرگانی 18 اسفند درحالی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی رشت گشایش یافت که بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری هر نمایشگاه فصلی و یا تخصصی در شهرهای دارای وضعیت زرد و نارنجی ممنوع است.

کرونا بیش از یکسال است که در زندگی آدمیان جولان می دهد و در روند عادی زندگیها اختلال ایجاد کرده و موجب تغییرات بسیاری در سبک زندگی شده و حتی منجر به محدودیت و ممنوعیت سفر و کنترل تردد آنها برای ساعاتی از شبانه روز شده است.
اوایل بهمن ماه بود که اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برگزاری نمایشگاه‌های عمومی عرضه یا همراه با فروش ممنوع است.
برگزاری هرگونه نمایشگاه در شهرهایی با سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت آحاد جامعه ممنوع است.
به استناد نامه ابلاغ شده در 18 آذرماه رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا فقط برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرهایی با وضعیت نارنجی و زرد و اخذ مجوزهای لازم از مبادی ذیربط بدون مراجعه مجاز است.
بر اساس این ابلاغیه، بازدید عمومی مجاز نیست و فقط متخصصان می توانند در این نمایشگاه ها حضور پیدا کنند.
اما بنرهای تبلیغاتی در شهر رشت روز گذشته خبر از برگزاری نمایشگاه تخصصی بازرگانی داد که به نظر می رسید بازدید کننده عمومی دارد و آنچنان تفاوتی با نمایشگاههای بهاره ندارد.
در این نمایشگاه قرار است از امروز تا بیست و ششم اسفندماه اقلامی همچون کیف، کفش، پوشاک و مواد غذایی از ساعت 10 تا 20 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی گیلان عرضه شودد این درحالی است که امسال برگزاری نمایشگاه بهاره با توجه به شیوع بیماری کرونا ممنوع شده است.
شماری از شهروندان و اصناف در ارتباط تلفنی با خبرنگار ایرنا از این امر گلایه مند بودند و گفتند که برگزاری نمایشگاه هایی که پذیرای شهروندان باشد، استقبال و ازدحام جمعیت را بدنبال دارد و می تواند خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهد.
یکی از شهروندان رشت در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: هر ساله با گشایش نمایشگاههای بهاره در محل دائمی نمایشگاه بین المللی برای بازدید و خرید اقلام مورد نیاز خاص نوروز با قیمت مناسب مراجعه می کردم که میزان استقبال آنچنان بالا بود که صفی چند کیلومتری در مسیر خروجی از رشت در کیلومتر4 جاده رشت- تهران تشکیل می شد.
زهرا رضایی با اشاره به اینکه همسرش در رشت مغازه دار است، افزود: وقتی جمعیت مراجعه کننده زیاد باشد به نظر نمی رسد، کنترل و رعایت پروتکل های بهداشتی کار آسانی باشد.
وی گفت: همواره مسئولان از تریبون های مختلف می گویند که بازار نباید شلوغ باشد و وقتی تعداد کرونایی ها زیاد می شوند، اصناف را تعطیل می کنند اما آیا نمایشگاهها از این قانون مستثنی هستند؟
در همین ارتباط خبرنگار ایرنا با متولیان بخش های مربوطه گفت و گو کرد.
نمایشگاه تخصصی بازرگانی با رعایت پروتکل های بهداشتی در رشت برگزار می شود
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بین المللی گیلان گفت: تمامی نمایشگاه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.
آیت کاظم زاده افزود : نمایشگاه ها با هماهنگی ستاد کرونا گیلان و با استقرار دائم مشاور بهداشت برپا می شود؛ ضمن آنکه بازدیدکنندگان از لحاظ داشتن ماسک کنترل و تب سنجی می شوند.
وی با بیان اینکه با حذف شدن نمایشگاه عمومی بازرگانی(نمایشگاه بهاره)، نمایشگاه تخصصی بازرگانی برپا می شود، افزود : در نمایشگاههای بهاره هر ساله، 400 غرفه برای عرضه محصولات راه اندازی می شد اما اکنون در این نمایشگاه فقط 120 غرفه دایر شده و بخش اعظم این نمایشگاه خالی است.
وی تصریح کرد: علاوه بر اقداماتی برای رعایت زدن ماسک و تب سنجی که در ورودی به این نمایشگاه انجام می شود، ظرفیت داخل آن نیز به طور مستمر رصد و جمعیت ورودی داخل نمایشگاه کنترل می شود.
کاظم زاده خاطر نشان کرد: البته کنترل های لازم در فضای بیرونی نمایشگاه نیز به لحاظ تشکیل نشدن صف و ازدحامی در خارج از فضای داخلی نمایشگاه صورت می گیرد.
برگزاری هرگونه نمایشگاه تخصصی با حضور عامه مردم ممنوع است
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان هم در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری هر نمایشگاه فصلی و یا تخصصی در شهرهایی با وضعیت زرد و نارنجی کرونایی با حضور عامه مردم ممنوع است.
محمد فیض افزود : بر این اساس در حال حاضر برگزاری این نمایشگاه با این شرایط ممنوعیت دارد ضمن آنکه نمایشگاههای تخصصی نیز فقط در سایت نمایشگاهی (در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی) و بدون بیننده عمومی مجوز برپایی دارند.
وی با اشاره به اینکه تصویب تقویم نمایشگاهی با کارگروه صادرات غیر نفتی استان است، تصریح کرد: در حال حاضر مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا در اولویت و لازم الاجراست و برپایی نمایشگاه با عنوان تخصصی با حضور عامه مردم ممنوع و خلاف است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی بازرگانی درمحل دائمی نمایشگاه بین المللی تاکید کرد : برگزاری رویداد تجاری در سایت نمایشگاهی در چارچوب ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا در قالب نمایشگاه تخصصی و بدون بازدید عامه مجاز و برپایی هرگونه نمایشگاه فصلی تخصصی با بازدید عموم مردم مغایر با ضوابط ابلاغی است.
پیش از این بیست و نهم بهمن ماه گذشته، رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان از ممنوعیت برپایی هرگونه نمایشگاه تخصصی همراه با فروش و نیز برگزاری نمایشگاه بهاره با توجه به شیوع کرونا و آسیب های وارده به اصناف در پی تعطیلی های مکرر در استان خبر داده بود.
جلال الدین محمد شکریه گفته بود: برپایی هرگونه نمایشگاه تخصصی همراه با فروش و نیز برگزاری نمایشگاه بهاره با توجه به شیوع بیماری کرونا و آسیب های وارده به اصناف در پی تعطیلی های مکرر ممنوع شده است.
وی تصریح کرده بود: معتقدیم که هر واحدصنفی باید یک نمایشگاه باشد و با توجه به شرایط امروز تلاش کردیم این ایده، جامه عمل بپوشد.
در واقع در این طرح با نام "نمایشگاهی به وسعت ایران"، واحدهای صنفی با همان قیمت های نمایشگاهی اجناس خود را خواهند فروخت.
نایب اول رئیس اتاق اصناف کشور و رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس دستور وزیر کشور و وزیر صنعت، معدن و تجارت امسال نیز برگزاری نمایشگاههای بهاره ممنوع است.
شکریه یادآور شد: برای بوجود آوردن شرایط نمایشگاهی و رعایت پروتکل های بهداشتی امسال طرح نمایشگاهی به وسعت ایران در آستانه نوروز در سراسر کشور پیش بینی شده که هر واحد صنفی به منزله یک نمایشگاه کالا و خدمات می باشد و این واحدها نیز از قبل تقاضای شان را اعلام کردند و بررسی های لازم انجام گرفته که با تایید دست اندرکاران و کارشناسان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
ویدبا بیان اینکه برای برگزاری هر نمایشگاهی مجوزهای لازم از کارگروه که شامل دستگاهها و نهادهای مختلف هستند، اخذ می شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هرگونه نمایشگاهی که خارج از جشنواره نمایشگاهی برگزار شود، ارتباطی با اتاق اصناف ندارد و به طور مستقل اقدام به برگزاری نمایشگاه کرده است.
فارغ از اینکه برگزاری نمایشگاه تخصصی بازرگانی در گیلان با رویکرد فروش نوعی نمایشگاه بهاره محسوب شود یا نشود؛ اما رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی برای همه در این شرایط کرونایی الزامیست.
بیش از 110 واحد صنفی در گیلان فعال است.
برچسب‌ها
رشت وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/251535/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

مرگ جوان صومعه‌سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت، امروز

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

رقابت بیش از 11 هزار داوطلب گیلانی در 2 گروه آزمایشی

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

برگزاری 740 برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان

افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد

14 همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت 10:30

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند

افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال

مرگ جوان صومعه سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

کشف 2 تن شکر قاچاق در رودسر

ویدئو مهسا جاور به مناسبت صعود تیم دو نفره روئینگ زنان ایران

ساخت بیش از 50 واحد مسکونی در صومعه سرا

برنامه ریزی برای توزیع 15 هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند

50 میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات

تو که با عاشقان درد آشنایی

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی