نسیم گیلان

آخرين مطالب

سامانه ملی نمایشگاهی مد و لباس راه اندازی شد معاونت امور زنان و خانواده

سامانه ملی نمایشگاهی مد و لباس راه اندازی شد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

سامانه ملی نمایشگاهی در زمینه توانمندی‌های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده رونمایی شد.
در مراسمی با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه‌های این معاونت در حوزه زنان و دختران دانشگاهی رونمایی شد.
در همین راستا از سامانه ملی نمایشگاهی در زمینه توانمندی‌های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی، پوستر چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی)، پوستر اولین جشنواره فرهنگی، هنری و اجتماعی پروین اعتصامی و 5 رویداد کمند رونمایی شد.
در این نشست معصومه ابتکار با تشکر از اهتمام وزارت علوم بابت همکاری جدی در این دوره اظهار داشت: همکاری این دو دستگاه اجرایی از چند بعد برای ما اهمیت دارد، چون موضوع زنان و بحث خانواده هر دو مباحث فرابخشی است که برای پیش برد اهداف مان با بخش‌های مختلف، تفاهم نامه‌هایی را امضا کردیم که به بیش از 205 موافقت نامه رسیده است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: عمدتاً ما یک سری از سیاست‌های کلان را دنبال می‌کنیم، اول بحث عدالت جنسیتی و بعد از آن بحث تحکیم خانواده مطرح است، که برای این دو محور اصلی تلاش‌ها و فعالیت‌های متعددی تعریف شده که با دستگاه‌های متعدد اجرایی همکاری می‌کنیم تا این اهداف را پیش ببریم.
ابتکار در ادامه گفت: شاخص‌های جنسیتی برای ما ملاک کار است و یکی از موضوعات مهم، مهارت خوب زیستن است که در این دوره با همراهی وزارت علوم و آموزش و پرورش در این موضوع تمرکز کردیم چون بحث مهمی است.
وی با بیان اینکه در هر استانی که طرح کار مهارت و نوآوری اجرا شده، گفت: با اجرای این طرح‌ها ما می‌توانیم برای همه دختران دانش آموخته یک دوره‌ای را تعریف کرده باشیم تا بتوانند برای مهارت و کسب کار استفاده کنند و توجه کنید که الان همه جوان‌های ما می‌خواهند بعد از دانشگاه و کسب مهارت در یک کاری ایفای نقش کنند و این دوره‌ها از این جهت قابل اهمیت است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: این موضوع بر اعتماد به نفس آنها تأثیر دارد چون صرفاً مطالب تئوری و نظری خیلی به مهارت‌های فردی نمی‌پردازد و بحث تکمیلی این طرح‌ها نمایشگاه‌های لباس صنایع دستی است که این‌ها مهارت‌های فردی را تقویت می‌کند که هم در بحث کلان و هم در رابطه با خود نمایشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است و از این طریق با توجه به خلاقیت و هنر این دختران را تقویت می‌کند و باعث ایجاد هویت آنها می‌شود.
وی با بیان اینکه بحث هویت برای ما خیلی مهم است و با این طرح فرصت می‌دهیم تا جوانان بر اصالت‌های ملی خود تأمل کنند، اظهار داشت: این اتفاق بسیار مهمی است و نکته این است که دانشجویان با این روش امیدوار می‌شوند و مهم‌ترین مسئله برای نسل جوان دانشجو بحث امید است که ما بتوانیم نه آنکه به شکل شعاری بلکه به شکل عملی کارهای انجام دهیم که دانشجو فکر کند فرصت برای خوب زیستن و حضور در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی برای آنها فراهم است و از این جهت طرح‌های دانشگاهی بسیار اهمیت دارد.
معاون رئیس جمهور بیان کرد: سامانه ملی نمایشگاهی در زمینه توانمندی‌های دانشجویان دختر در زمینه مد، باید برای همه معرفی شود تا دانشجویان بتوانند از آن استفاده کنند و در آن نقش و فعالیت داشته باشید، امیدواریم استارتاپ‌های دانشگاهی و همه دانشجویان از آن استفاده کنند و گزارش خواهیم گرفت که استان‌ها چقدر توانستند دانشجوهای خود را برای شرکت در این سامانه مشارکت دهند و خود این موضوع می‌تواند برای استان‌ها یک محل رقابتی باشد.
وی گفت: برای جشنواره پروین اعتصامی هم خوشحالیم که برگزار می‌شود تا چهره‌ای مثل پروین اعتصامی برای دختران امروز بتواند الهام بخش باشد و با توجه به نگاه بلندی که پروین در دوره خودش داشت و خیلی فراتر از زمان خودش را طی می‌کرد و اشعارش از ابعاد معنوی و اجتماعی و سیاسی قابل اهمیت بود و همین شخصیت باید برای نسل جوان ما گفته شود تا انتخاب‌های بهتری داشته باشند.
ابتکار افزود: وقتی از نسل جوان صحبت می‌کنیم با بررسی‌هایی که داشتیم چالش شکاف بین نسلی یکی از مسائل مهم است برای همین گفت‌و گوی بین نسلی را قابل اهمیت می‌دانیم که باید در خانه و جامعه این قابلیت تقویت شود و امیدواریم طرح سفیران فرهنگی به خوبی به این موضوع بپردازند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه خوشحالم که چهارمین جشنواره مریم‌میرزاخانی برگزار می‌شود، گفت: این یک اتفاق بسیار مهم است و استقبال از آن در هیئت علمی و متخصصین در این سه دوره بسیار خوب بوده و به یقین با توجه به اینکه ما شاهد رشد قابل توجه زنانه از هیأت علمی در دانشگاه‌ها هستیم و طبق گفته‌های وزیر علوم از 27 درصد زنان در هئیت علمی به 33 درصد رسیدند و در عرصه فناوری هم یونسکو اخیراً اعلام کرده که حضور زنان منطقه در این حوزه‌ها افزایش داشته که اینها قابل اهمیت است.
ابتکار در پایان اظهار امیدواری کرد اجرای این برنامه‌ها بتواند منجر به ایجاد الگوی ترویجی در بین دانشجویان پسر نیز بشود.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/254675/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

11 آلاینده بیماری‌زای مخفی در خانه

عیادت معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید از حادثه دیده واقعه تروریستی کرمان

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند

کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با 150 کار فرمای متخلف

انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

کیش؛ الگوی ایران آینده/ سرمایه‌گذاری کشورهای عربی در کیش

تحقق وعده صادق نشان از اقتدار سپاه بود

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

«حجت الاسلام اسماعیلی» به عنوان راهیار تبلیغ گیلان منصوب شد

رفع تصرف 1000 متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

نگهداری 42هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

پایداری گرمای هوا در گیلان

دستگیری قاتل کمتر از 5 ساعت در تالش

عشق زندگی می بخشد

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

داستانک/ راه نجات

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

رونمایی از لوح ثبتی مهارت سنتی فراوری چای دستی در لاهیجان

لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید

رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

داستانک/ انسان های بازنده

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اجرای بیش از 20 ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی

تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت 6 ماه تعلیق شد

لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 7 اردیبهشت 1403

آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ساماندهی لندفیل سراوان 84 درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی

محله شِیخانبَر لاهیجان مقصد محله مج خبر

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد