نسیم گیلان

آخرين مطالب

تحقق جهاد خودکفایی در مجتمع فولاد گیلان/ اشتغال 20 هزار نفری در صنایع پائین دستی فولاد کشور اقتصادي

تحقق جهاد خودکفایی در مجتمع فولاد گیلان/ اشتغال 20 هزار نفری در صنایع پائین دستی فولاد کشور
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


​تحقق جهاد خودکفایی با غلبه بر تحریم‌ها و اشتغال 20 هزار نفری به شکل غیرمستقیم در صنایع پائین دستی فولاد سراسر کشور از جمله موفقیت‌هایی است که مجتمع فولاد گیلان با تکیه بر توان بومی متخصصان خود به آن دست پیدا کرده است.
خبرگزاری شبستان _ رشت، خبرنگاران و اصحاب رسانه گیلان به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان امروز (دوشنبه 10 خرداد) از مجتمع فولاد گیلان و طرح‌های توسعه‌ای این مرکز تولیدی و صنعتی استان بازدید کرده و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت خطوط مختلف تولیدی و طرح‌های توسعه‌ای در حال انجام آن قرار گرفتند.
بر اساس اطلاعاتی که قائم مقام مجتمع فولاد گیلان ارائه داد این مجتمع در سال 1382 در شهر صنعتی رشت ساخته شد و از سال 1383 به بهره‌برداری رسید و تعداد نواحی تولیدی مجتمع فولاد گیلان متشکل از سه ناحیه تولیدی به نام‌های نورد گرم، نورد سرد و گالوانیزه است.
محصولات مجتمع فولاد گیلان در صنایعی مانند صنعت خودروسازی، ساخت و تولید لوله و پروفیل، ساخت انواع ماشین‌های صنعتی سبک و سنگین، ساخت ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، ساخت تجهیزات پزشکی، صنایع ریلی، صنایع دریایی، صنایع هوایی، صنایع نظامی، صنعت سوله‌سازی، صنعت لوازم خانگی و انواع اسکلت‌های ساختمانی قابلیت مصرف دارد.
ظرفیت جذب مواد اولیه در مجتمع فولاد گیلان معادل 200 هزار تن در ماه است که متاسفانه فقط حدود 50 درصد این میزان از طریق فولاد مبارکه اصفهان، فولاد هرمزگان و فولاد خوزستان تامین می‌شود. تعداد نیروی انسانی مجتمع حدود هزار و 800 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم برآورد می‌شود، علاوه بر این‌ها تعداد 500 نفر نیروی شاغل هم بعد از راه‌اندازی خط تولید گالوانیزه این مجتمع به جمعیت اشاره شده اضافه می‌شود.

نسیم گیلان

در حوزه توسعه و آموزش مجتمع فولاد گیلان، نیروی انسانی مطابق با استانداردهای بین‌المللی در سطوح مختلف انجام می‌شود، در بخش ارتباط مجتمع با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای هم باید گفت که این مجموعه بزرگ صنعتی برای جذب نیرو از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در همه رشته‌های مرتبط استفاده می‌کند.
مصرف بهینه آب از دیگر شاخص‌های مهمی است که در مورد مجتمع فولاد گیلان صدق می‌کند تا جایی‌که بر اساس گفته‌ها و مستندات مسئولان این مرکز تولیدی و صنعتی، حدود 90 درصد از آب مصرفی خطوط تولید مجتمع فولاد گیلان توسط آب باران و آب‌های سطحی تامین می‌شود.
طرح‌های توسعه مجتمع فولاد گیلان نیز مواردی مانند؛ خط تولید گالوانیزه با ظرفیت تولید 180 هزار تن در سال با نیروی انسانی 500 نفر، ساختمان‌های رفاهی و مسکونی در داخل و خارج مجتمع، جذب نیروی جدید از طریق دانشگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و جوانان مستعد بومی و مجتمع گلخانه‌ای با ایجاد گلخانه بزرگ صنعتی در محیط مجتمع را شامل می‌شود.
بر اساس گزارش متولیان مجتمع فولاد گیلان، این مجتمع در بخش کسب استاندارهای بین‌المللی و جهانی هم موفقیت‌های زیادی را کسب کرده که استاندارد معیار و مصرف انرژی در صنعت آهن و فولاد(isiri9653)، استاندارد کیفی شامل تولید محصولات مورد گرم(3693) و نورد سرد(5723)، استاندارد اوزان و مقیاس‌ها برای باسکول‌های ورودی مجتمع (10274)، استاندارد iso 9000، استاندارد iso14001 و استاندارد iso18001 از جمله آن محسوب می‌شود.
*مجتمع فولاد گیلان در حال حاضر یک ریال هم بدهی ندارد
«نوید سیار ثابت» نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران از عدم دریافت تسهیلات دولتی توسط این مجموعه بزرگ صنعتی از سال 90 تاکنون خبر داد و عنوان کرد: کلیه تسهیلات اخذ شده از سال 82 تا سال 90 به صورت تمام و کمال پرداخت شده است و این مجموعه در حال حاضر یک ریال هم بدهی ندارد.
قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد گیلان در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی خوبی برای افزایش ظرفیت اسمی تولید مجتمع فولاد گیلان انجام شده است تصریح کرد: کلیه طرح‌های صورت گرفته بابت سوله، خرید ماشین‌آلات، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تولید گالوانیزه و طرح‌های توسعه از محل درآمد حاصل از این مجتمع بوده و هیچ‌گونه تسهیلاتی بابت این امور اخذ نشده است.
وی در پایان اضافه کرد: با هدف رعایت موارد زیست‌محیطی تصفیه خانه‌های صنعتی و بهداشتی در مجموع با متراژ هزار متر مربع و ظرفیت کلی 330 متر مکعب در روز و هزینه‌ای بالغ بر 243 میلیارد ریال جهت تصفیه آب و فاضلاب مجتمع احداث شده است.

نسیم گیلان

* تحقق جهاد خودکفایی با غلبه بر تحریم‌ها؛ بخش صنعت بیشترین اشتغال را در گیلان ایجاد کرده است
«فرهاد دلق‌پوش» نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران که در مجتمع فولاد گیلان برگزار شد با تاکید بر اینکه در حال حاضر 50 درصد ورق 2 میلیمتری کشور از این مجتمع تامین می‌شود اظهار داشت: صنعت فولاد به زیرساخت‌های کشور کمک می‌کند و کلیه صنایع از این حیطه استفاده می‌کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه چرخ توسعه استان با اراده و همت عمومی همه مسئولان و متولیان بخش تولید رونق پیدا می‌کند اضافه کرد: تحریم‌های ظالمانه دشمن فرآیند تامین مواد اولیه و خرید تجهیزات واحدهای صنعتی کشورمان را با مشکل مواجه کرده اما با تلاش جهادگونه تمام دست اندرکاران شاهد تحقق جهاد خودکفایی هستیم.
دلق‌پوش با اشاره به اینکه بدون شک فشارهای خارجی و تحریم‌های ظالمانه علاوه بر مردم متولیان حوزه تولید و صنعت کشور را همانند فولاد آب‌دیده کرده است خاطرنشان کرد: بیشترین اشتغال ایجاد شده در گیلان مربوط به بخش صنعت است و کشاورزی که روزی مزیت نخست استان محسوب می‌شد در رتبه بعدی قرار دارد.
آنچه که امروز مجتمع فولاد گیلان بدان مفتخر است اشتغال پایدار بیش از هزار و 200 نفر به صورت مستقیم در استان گیلان و حدود 20 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در صنایع پائین دستی فولاد در سراسر کشور است.

نسیم گیلان

ظرفیت این مجموعه بزرگ تولیدی سالانه 2.5 میلیون تن انواع ورق‌های فولاد گرم، عاج‌دار و 700 هزار تن انواع ورق‌های فولادی سرد است از طرفی تمرکز سرمایه‌گذاری در داخل کشور، توسعه ظرفیت تولیدات ملی، اشتغال، اعتلای نام تولیدات ملی در سطح منطقه و جهان با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا و جذب سرمایه‌های انسانی نوپا و دارای دانش آکادمیک از کلیه کشور در مجتمع فولاد گیلان به بار نشسته است.
قدم برداشتن در مسیر حفظ و حراست پایدار محیط زیست، استانداردسازی، ارتقای کیفی محصولات و بهره جستن از شیوه‌های مدیریت نوین همواره از اولویت‌های تفکرات دست اندرکاران مجتمع فولاد گیلان بوده است که بر اساس همین امر گواهینامه‌های معتبر جهانی برای این مجتمع بزرگ تولیدی و صنعتی استان و کشور کسب شده است.
به گزارش خبرگزاری شبستان، خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان به غیر از سالن‌های نورد گرم، نورد سرد، کارگاه آماده‌سازی تجهیزات، و گفت‌وگو با برخی از مسئولان بخش‌های مختلف نظیر انامی راد مدیر بخش برنامه‌ریزی تولید نورد سرد کارخانه، مؤمن‌نیا مدیر کارخانه نورد سرد، مصطفوی مسئول کارگاه آماده‌سازی و پشتو مدیر پروژه گالوانیزه از سایر بخش‌های مجتمع فولاد گیلان شامل فضای سبز گسترده و گلخانه‌های متعدد، واحد درمانگاهی و پزشکی متشکل از تمام امکانات ضروری و آمفی تئاتر نیز بازدید کردند.
پایان پیام/165

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/273408/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دمیدن فرهنگ بسیجی در کالبد جامعه تحول آفرین است

اجرای پروژه‌های فاضلاب رشت با قراردادی بالغ بر 1400 میلیارد تومان

انگیزه عامل قتل هولناک در بوستان ولایت فاش شد

بازداشت باند نامرئی که همگی زن بودند

تیراندازی، مراسم عروسی را در یک لحظه به عزا تبدیل کرد

جزئیات جدید از قتل مدیر ارشد شهرداری تهران

گاز برخی مناطق شهر رشت فردا قطع می‌شود

آماده باش دستگاه‌ های عضو ستاد مدیریت بحران فومن

قطع گاز در رشت

این وسیله یک نجات غریق در مواقع اضطراری است

آقایان عزیز با این روش‌ها از موهایتان مراقبت کنید!

استاندار لرستان به تماشای بازی فوتبال خیبر و شهرداری آستارا رفت

لیگ یک؛ هر سه شانس صعود پیروز شدند

شاعرانه/ عمق تاریک تمام خوابها را لمس می سازم

4 ترفند خانه داری که هر خانمی باید بدونه

کردم روانه هرچه پسر داشتم به شهر باشد کز آن میانه یکی کارگر شود

قله حماقت چیست؟

نهنگ تک‌شاخ، تازه‌ترین عروسک ریزگرانشی ناسا

سنگال دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است

سنگال به دنبال روابط تجاری و اقتصادی با ایران است

حضور به موقع پلیس، مانع از خودسوزی یکی از شهروندان شد

عکس/ برداشت چای بهاره از باغات گیلان

پلیس رشت مانع خودسوزی زن 50 ساله شد

انتشار «لی‌لا» نوشته مریلین رابینسون

حباب‌های مرموز در داخل زمین

«بزرگداشت مریم میرزاخانی» در اصفهان برگزار می‌شود

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

پلیس مانع خودسوزی زن 50 ساله شد

وزیر ارشاد: مردم کتاب را رها نکردند

بنای ما بر حمایت جدی است

معمای ناپدید شدن سبحان 5 ساله

جهان در شوک اتمی؛ روسیه و چین در ماه، پایگاه هسته‌ای می‌سازند

کودک‌ربایی از گیلان تا خلخال

اجرای 197 مصوبه کارگروه رفع موانع تولید در گیلان

بارش شدید باران در رشت

رونمایی از کتاب حضرت فاطمه (س) با محتوای ١٠٠ ساله

زمین چگونه شگل گرفت؟

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

سوم خرداد نماد سرافرازی ملت ایران است

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بازنگری شود

داروی دل نمی‌کنم کان که مریض عشق شد

چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی می افتد؟

آزمایشی به زیبایی خورشید

کاراکتر «دختر کاپشن‌صورتی با گوشواره قلبی» رونمایی شد

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

فرهنگ سازی در سبک زندگی و تغذیه سالم نیاز ضروری امروز است

میز خدمت جهادی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) شفت برپا شد