نسیم گیلان

آخرين مطالب

وجود 8 واحد فعال فولادی در گیلان/ استان برای استقرار صنایع آب‌بر موقعیت مطلوبی دارد اقتصادي

وجود 8 واحد فعال فولادی در گیلان/ استان برای استقرار صنایع آب‌بر موقعیت مطلوبی دارد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان -

نسیم گیلان


دلق‌پوش با بیان اینکه در حال حاضر 11 واحد فولادی در گیلان وجود دارد که از این تعداد 8 واحد فعالند گفت: استان گیلان برای استقرار صنایع آب‌بر موقعیت مطلوبی دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فرهاد دلق‌پوش» امروز (دوشنبه 10 خرداد) در نشست خبری که در مجتمع فولاد گیلان برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر 11 واحد فولادی در گیلان وجود دارد که از این تعداد 8 واحد فعالند از طرفی استان گیلان به جهت شرایط آب و هوایی و اقلیمی خود برای استقرار صنایع آب‌بر نظیر صنایع فولاد موقعیت بسیار مطلوبی دارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلا ن ارتباط خوب و معنادار، همدلی و هم‌افزایی بیشتر بین بخش تولید و صنعت و مردم با همراهی اصحاب رسانه را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:‌ به اعتقاد ما ظرفیت‌های بالایی در گیلان وجود دارد که باید از این پتانسیل‌ها در جهت رشد و توسعه هر چه بیشتر استان استفاده کنیم.
دلق‌پوش صیانت از اشتغال موجود در حوزه تولید و صنعت گیلان در کنار تلاش برای توسعه بیشتر استان و زمینه‌سازی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد:‌ طراحی مجتمع فولاد گیلان به گونه‌ای انجام شده که با محیط‌زیست استان کاملا سازگار و منطبق است که این امر از جمله ویژگی‌های برجسته آن محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه تا دهه 80 اجازه استقرار صنعت در گیلان صادر نشد و تنها به بخش کشاورزی توجه شده بود ابراز داشت: صنعت در ابعاد بسیار گسترده در اروپا که به اروپای صنعتی معروف است مستقر شده و هیچ مشکلی هم برای محیط‌زیست این قاره ایجاد نکرده است از طرفی مجتمع فولاد گیلان ثابت کرده که تضادی بین صنعت و محیط‌زیست وجود ندارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه مجتمع فولاد گیلان پس از فولاد مبارکه دومین مجتمع تولید ورق‌های گرم و سرد گالوانیزه در کشور محسوب می‌شود اضافه کرد: علاوه بر اینها مجتمع فولاد گیلان در بخش استفاده از توان بخش خصوصی برای استقرار صنعت فولاد در رتبه نخست سطح کشور قرار دارد.
دلق‌پوش حمایت دولت از بخش تولید با اعمال سیاست‌های پولی و بانکی، اعطای تسهیلات بانکی با درصد سود و کارمزد پائین را لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: اعطای تسهیلات آن هم با نرخ سود 18 درصد به بخش تولید و صنعت گله‌ بزرگی است که از سیستم بانکی و سیاست‌گذاری‌های در این بخش داریم و امیدواریم چنین رویکردهایی تعدیل شوند.
وی با بیان اینکه مجتمع فولاد گیلان در مقطعی دچار یکسری مشکلات شده و با همت تلاشگران و جهادگران خود مجتمع، حمایت‌های دولت و مسئولان استانی از این چالش‌ها رها شد افزود: میزان سرمایه‌گذاری ما در بخش جوازهای تاسیس در سال 99 به نسبت سال 98 حدود 362.58 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از رشد 30 درصدی گیلان در بخش میزان پروانه‌های بهره‌برداری در سال 99 به نسبت سال 98 خبر داد و اضافه کرد: سال گذشته 215 مورد پروانه بهره‌برداری در گیلان صادر کردیم که این آمار در سال 98 چیزی حدود 165 مورد بود. 
دلق‌پوش رشد 42.19 درصدی میزان پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی گیلان در سال 99 به نسبت سال 98 را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت:‌ میزان اشتغال مستقیم گیلان در سال 99 معادل 2 هزار و 541 نفر و در سال 98 حدود 2 هزارو 119 نفر بود که در این بخش هم شاهد رشد 19.92 درصدی هستیم.
وی تعداد واحدهای احیاء شده گیلان در سال 99 را 65 واحد و در سال 98 حدود 58 واحد با تحقق رشد 20 درصدی اعلام کرد و بیان داشت: در سال 99 حدود 10 مورد معدن راکد را از طریق مزایده واگذار کردیم و برای امسال هم قصد داریم 19 مورد را با اجرای مزایده واگذار کنیم که در این بخش هم در سال 99 به نسبت سال 98 حدود 400 درصد رشد داشتیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه از حیث تعداد کارت‌های بازرگانی تمدیدی و صادره در سال 99 به نسبت سال 98 در گیلان حدود 98 درصد رشد داشتیم عنوان کرد: تعداد ثبت سفارشات ما در سال گذشته هزار و 262 مورد بود که در مقایسه با سال 98 حدود 30 درصد افرایش پیدا کرد.
دلق‌پوش ارزش صادرات غیرنفتی گیلان در سال گذشته را هم بیش از 664 میلیون دلار ذکر کرد و ابراز داشت: در سال 98 حدود 518 میلیون دلار صادرات داشتیم که در مقایسه با سال 98 در این بخش هم شاهد رشد 28.23 درصدی و یک جهش 6 برابری بودیم.
وی میزان سرمایه‌گذاری غیرنفتی هدفگذاری شده گیلان در سال 1400 را هم 750 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: استان گیلان در بخش صادرات از حیث تناژ در سال 99 به نسبت سال 98 حدود 22.28 درصد رشد داشته است از طرفی در سال 99 حداقل هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف به بخش تولید و صنعت گیلان پرداخت شد.
«نوید سیار ثابت» نیز در این جلسه با بیان اینکه مجتمع فولاد گیلان بزرگ‌ترین تولیدکننده بخش خصوصی کشور در این حوزه است عنوان کرد: ظرفیت اسمی این مجتمع تولید سالانه 2.5 میلیون تن ورق سیاه، 800 هزار تن ورق سفید است علاوه بر این‌ها یک طرح توسعه خط تولید گالوانیزه هم به ارزش روز هزار و 100 میلیارد تومان داریم که در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
قائم مقام مدیرعامل مجتمع فولاد گیلان با تاکید بر اینکه به علت بروز برخی مشکلات و محدودیت‌ها هم‌اکنون ظرفیت تولید محقق شده این مجموعه یک و نیم میلیون تن در سال است تصریح کرد: در حال حاضر کمی برای تهیه مواد اولیه و سرمایه‌درگردش مشکل داریم و مسئولان استاد و سازمان صنعت و معدن وعده داده‌اند که به ما کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه مجتمع فولاد گیلان هیچ پشتوانه دولتی نداشته و کاملا خصوصی اداره می‌شود از خودکفایی نسبی این مجتمع در بخش تولید ورق خبر داد و خاطرنشان: مجتمع فولاد گیلان فعلا صادراتی ندارد اما با تحقق طرح‌های توسعه‌ای خود در آینده قصد داریم در این حوزه هم ورود کنیم.

نسیم گیلان

پایان پیام/84

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/273423/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 6 اردیبهشت 1403

نکوداشت کاشف السلطنه فردا در لاهیجان

در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک

توقیف موتورسیکلت میلیاردی قاچاق در آستانه‌اشرفیه

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است

آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی

پیشرفت 90 درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا

گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه 28 هزار تومان

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید

اجرای 35 کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر

56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس

پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار 2000 میلیاردی

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

ویدئوی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

آسمان گیلان تا هفته‌ی آینده صاف و آفتابی

کشف 56 دستگاه خودرو سرقتی در گیلان

تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف

توزیع تخم نوغان در 9 شهرستان گیلان از شنبه

کشف 56 خودرو سرقتی در گیلان

ما دو جور بخشنده داریم!

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

«آستاراچای» غنی‌ترین بانک ژنی آبزیان گیلان

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم