نسیم گیلان

آخرين مطالب

حضور خوش یمن پیوس در چوکا ، پیروزی ملوان در دربی گیلان ورزشي

حضور خوش یمن پیوس در چوکا ، پیروزی ملوان در دربی گیلان
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان- در جریان رقابت های هفته بیست و هشتم لیگ دسته اول کشور، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی برابر شهرداری بندرآستارا با نتیجه سه بر صفر پیروز شد و تیم چوکا نیز با هدایت فرشاد پیوس توانست تیم قدرتمند خوشه طلایی ساوه را با یک گل شکست دهد.

تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی و شهرداری بندرآستارا در یکی از دربی های گیلان در لیگ دسته اول در ورزشگاه تختی بندرانزلی به مصاف هم رفتند که در نهایت ملوانان در یک بازی برتر با نتیجه سه بر صفر حریف خود را شکست دادند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که هفته گذشته در یک دیدار خارج از خانه مغلوب تیم هوادار صدرنشین این مسابقات شده بود، هدفش پیروزی در دیدار خانگی و فتح دربی گیلان بود که سرانجام به این امر دست یافت.

ملوان در طول بازی، برتر از حریف خود ظاهر شد و علاوه بر به ثمر رساندن سه گل، چند موقعیت مناسب گلزنی نیز بدست آورد تا در نهایت یک پیروزی قاطع خانگی را کسب کرده و شکست دور رفت را برابر شهرداری آستارا جبران کند.

اما تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا که در دیدار قبلی خود و پس از 10 هفته، طعم شیرین پیروزی را چشیده بود، در این بازی و مقابل تیم ملوان حرفی برای گفتن نداشت و شکست سنگینی را متحمل شد تا این تیم همچنان در نیمه دوم جدول رده بندی با فاصله زیاد از صدر جدول قرار داشته باشد .

 البته نیمه اول دربی گیلان با برتری تیم شهرداری بندر آستارا آغاز و این تیم در دقایق اولیه صاحب چند ضربه کرنر شد اما در ادامه ، بازی به تعادل کشیده شد و حتی ملوانان در دقایق پایانی این نیمه نیز، تیم برتر میدان بودند و موفق به گلزنی نیز شدند.

در دقایق تلف شده نیمه اول ، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به گل برتری دست یافت و روی یکی از حملات این تیم، امیرسام نصیری بازیکن ملوان ضربه ای را به سمت دروازه تیم شهرداری بندر آستارا ارسال کرد که توپ  پس از برخورد با پای یکی از مدافعان شهرداری بندرآستارا، وارد دروازه این تیم شد تا ملوانان به گل اول خود دست یابند.

در نیمه دوم نیز، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با کنترل بازی، همچنان تیم برتر میدان بود و موفق شد 2 بار دیگر دروازه شهرداری بندر آستارا را باز کند که ابتدا امیرسام نصیری در دقیقه 58 دومین گل تیمش را به ثمر رساند و در دقیقه 87 هم حمید حیدری بازیکن تعویضی تیم ملوان ، سومین گل تیمش را وارد دروازه حریف کرد.

به هرحال تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا که دوباره دست به تغییر در کادر فنی خود زد و نادر عزت الهی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد، در این دیدار نیز متحمل شکست شد تا در دور برگشت از 11 بازی فقط چهار امتیاز کسب کرده باشد.

این در حالی است که شهرداری بندرآستارا در دور رفت بسیار قدرتمند ظاهر شد و نتایج خوبی کسب کرد و در حضور همه مدعیان و تیم های قدرتمند لیگ، موفق شد صدرنشینی را به خود اختصاص دهد و قهرمان نیم فصل شود.

چوکا با پیوس پیروز شد

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور، در هفته بیست و هشتم این مسابقات میزبان تیم خوشه طلایی ساوه بود که در نهایت توانست با نتیجه یک بر صفر حریفش را شکست دهد تا سه امتیاز این دیدار سخت را کسب کند.

چوکایی ها که از آغاز رقابت های لیگ دسته اول به دلیل کسب نتایج ضعیف ، چند بار دست به تغیبر کادر فنی خود زدند، هفته گذشته نیز فرشاد پیوس را به خدمت گرفتند تا این مربی که سابقه هدایت چوکا را دارد، جانشین مهدی پاشازاده در این تیم شود.

البته فرشاد پیوس که چهارمین سرمربی تیم فوتبال چوکا تالش در رقابت های فصل جاری لیگ دسته اول محسوب می شود، در اولین حضورش به عنوان سرمربی در این تیم ، به پیروزی دست یافت تا حضور این مربی در چوکا خوش یمن باشد.

چوکایی ها در دیدار برابر تیم قدرتمند خوشه طلایی ساوه بسیار خوب ظاهر شده و علاوه بر به ثمر رساندن یک گل و پیروزی در این بازی سخت، چند فرصت مسلم گلزنی نیز داشتند که این امر حکایت از تاثیر فرشاد پیوس در این تیم دارد.

در نیمه اول این دیدار، تیم فوتبال چوکا تالش برتری محسوسی نسبت به حریفش داشت و چند موقعیت مناسب گلزنی نیز به دست آورد و حتی یک بار توپ به تیرک دروازه تیم خوشه طلایی اصابت کرد اما این فرصت ها تبدیل به گل نشد تا نیمه اول این بازی با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یابد.

در نیمه دوم نیز تیم چوکا بازی را بهتر آغاز کرد و به گل برتری نیز دست یافت و در دقیقه 66، حسین پاپی بازیکن این تیم با فرار از آفساید و با عبور از خط دفاعی خوشه طلایی ساوه و با جاگذاشتن دروازبان این تیم، موفق شد تنها گل تیم چوکا را به ثمر برساند تا فرشاد پیوس سرمربی این تیم در اولین هدایت تیم چوکا به پیروزی دست یابد.

به هرحال در هفته بیست و هشتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور تیم چوکا نتیجه بسیار خوبی کسب  و سه امتیاز حساس دیدار با خوشه طلایی را تصاحب کرد و تیم ملوان نیز در دربی گیلان به برتری رسید تا این تیم قدیمی و پرطرفدار همچنان در رتبه دهم جدول رده بندی باقی بماند اما به طور حتم طرفداران این تیم انتظار دارند که روند رو به رشد ملوان ادامه یافته و سرانجام این تیم مکان شایسته ای را در جدول رده بندی فصل جاری رقابت های لیگ دسته اول کشور کسب کند.  

تا پایان هفته بیست و هشتم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم ملوان بندرانزلی با کسب 39 امتیاز در مکان دهم، شهرداری بندر آستارا با 35 امتیاز در مکان دوازدهم و تیم فوتبال چوکا تالش با کسب 28 امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان ، 18 تیم در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم رقابت می کنند که تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی ، چوکا تالش و شهرداری بندر آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/275027/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

رقابت بیش از 27 هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان

تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

گیلان با 90 همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تصویری دیده نشده از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت

تصویری از هشتاد سال قبل میدان شهرداری رشت

پدر شهید «جعفر نعمت زاده» دیار حق را لبیک گفت

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان

جمع‌آوری و دستگیری 528 معتاد و سوداگر مرگ طی 2 روز در گیلان

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

مرگ جوان صومعه‌سرایی هنگام حرکات نمایشی با موتور

نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت، امروز

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

رقابت بیش از 11 هزار داوطلب گیلانی در 2 گروه آزمایشی

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب