نسیم گیلان

آخرين مطالب

روایت حماسه‌ملت از خزر تا خلیج‌فارس؛

ایران و ایرانی برنده آزمون بزرگ/ «28 خرداد» جشن ملی شد اجتماعي

ایران و ایرانی برنده آزمون بزرگ/ «28 خرداد» جشن ملی شد
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - امروز ملت بزرگ ایران دوباره به صحنه آمد، تا بگوید که «برنده آزمون بزرگ ملی انتخابات است»، 28 خردادماه همان‌طور شد که باید می‌شد، دنیا دید که امروز تبدیل به جشن بزرگ ایران و ایرانی شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ماجرای ملت ایران و رهبرشان همین است، روایتی از شکوه حماسه و حضور در شعب اخذ رأی در جای‌جای کشورمان…از دقایقی قبل از شروع فرآیند رأی‌گیری مشارکت گسترده شکل‌گرفته بود، همه آمدند تا در جشن انتخابات اشتیاق و شورشان را به نمایش بگذارند.
این حکایت مراد و مرید است، رهبر معظم انقلاب گفته بودند «امروز برای ملّت ایران یک جشن باشد» … و همین هم شد، انبوه جمعیت در شعب اخذ رأی تأییدی بر حماسه‌ساز بودن ملتی است که همیشه دوست و دشمن را غافلگیر می‌کند.
فارس و لر و کرد و ترک و عرب و بلوچ و ترکمن ندارد، حضور هماهنگ و منسجم و یکرنگ است، از شمال و جنوب گرفته تا شرق و غرب، از خزر تا خلیج‌فارس، از هامون تا ارومیه، از زاگرس و البرز تا کویر ایران؛ همه حماسه است و موج موج حضور ملت دریا می‌شود.


قرار مردم با هم راس ساعت هفت برقرار شده بود ولی اوضاع در شعب اخذ رأی فرق داشت، مردم خوش قول ایران اسلامی از دقایقی قبل از موعد آمده‌اند تا باشند و بگویند که هستند؛ پای همه‌چیز، از دیروز تا امروز و تا فرداها.
گزارش خبرنگاران مهر از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف، از روستاهای مرزی گرفته تا دل شهرها پر از واژه «مشارکت حداکثری» و «حماسه حضور» است. امروز روز وعده دیدار بیش از 59 میلیون ایرانی واجد شرایط پای صندوق‌های رأی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا است.

نسیم گیلان

حضور مردم آذربایجان غربی در پای صندوق رای
اینجا آذربایجان غربی است، سرزمینی به قدمت تاریخ، با گنجینه‌ای از رشادت‌های دلیران بی‌باک و بزرگ‌مردان و زنان چون کوه استوارش، هرچه عقربه‌های ساعت پیش می‌رود، هیجان غرورآمیز قشرهای مختلف مردم برای حضور در انتخابات اوج می‌گیرد. امروز مردم مرزدار و غیور رنگین‌کمان اقوام و ادیان آذربایجان غربی مصمم و یک‌صدا با وحدتی مثال‌زدنی دوباره برای انتخاب فردایی روشن و ایرانی سرافراز حماسه حضور را به نمایش گذاشته‌اند.
اما امروز انتخابات با همه پستی و بلندی‌هایش با اقتدار در اصفهان شروع شد، مردم این استان از آغازین ساعات وارد میدان شدند و شعب اخذ رأی در شهرها و روستاهای استان صف‌های زیادی از رأی دهندگان را در خود جای داده است. میدان نقش جهان از مهم‌ترین شعب اخذ رأی در اصفهان است، شهروندان زیادی در صف طولانی اخذ رأی این شعبه منتظر مشارکت در تعیین سرنوشت خود هستند.

نسیم گیلان

حضور مردم اصفهان در پای صندوق رای
مردم البرز از صبح امروز مانند گذشته حضور پرشوری در عرصه انتخابات دارند و صف‌های طولانی در پای صندوق‌های رأی تشکیل شده است که نشان از بصیرت البرزی‌ها است. ویدئوی مهر از روند مشارکت مردم را اینجا ببینید.

نسیم گیلان

حضور مردم البرز در پای صندوق رای
فرآیند رأی گیری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در استان ایلام آغاز شد. حضور مردم ایلام پای صندوق‌های رأی در نخستین دقایق آغاز رأی‌گیری پررنگ است.
از صبح امروز جمعه 28 خرداد ماه همزمان با سراسر کشور مردم استان اردبیل حضور در انتخابات را یک وظیفه دینی و شرعی دانسته و ضمن طرح مطالبه خود از دولت آینده ، برای خلق حماسه‌ای جدید به عرصه آمده و برای شرکت در تعیین رئیس جمهوری آینده اعلام آمادگی کردند.

نسیم گیلان

حضور مردم ایلام در پای صندوق رای
مردم استان بوشهر همواره حضوری گسترده و پرشور در انتخابات داشته و امسال نیز این حضور گسترده خود را بار دیگر به نمایش خواهند گذاشت تا در یک حماسه ملی سهیم باشند. مردم رفته رفته در حال مراجعه به شعب اخذ رأی هستند تا پیش از گرم‌تر شدن هوا و قبل از شلوغ‌تر شدن شعب رأی خود را به صندوق بیاندازند.
مردم استان تهران طبق وعده امروز جمعه 28 خردادماه 1400 با تکیه بر اصول آگاهی و همدلی برای اقتدار و امنیت کشور در صف ایستادند تا با دست خود انتخابی دیگر را رقم بزنند، از آغازین لحظات شروع فرآیند رأی‌گیری تاکنون شهرستان‌های استان تهران شاهد استقبال پرشور شهروندان در پای صندوق‌های رأی هستیم. جشن سیاسی در استان تهران هم‌زمان با سراسر کشور با حضور مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک، اسلامشهر، پردیس، دماوند، شهریار، ملارد، رباط‌کریم، بهارستان، شهر قدس، فیروزکوه، شمیرانات از ساعات ابتدایی روز با حضور در پای صندوق‌های رأی در حال برگزاری است و مردم به منتخبین خود رأی داده‌اند.
مردم اهواز همانند مردم سایر نقاط کشور با وجود همه تبلیغات منفی دشمنان، حضوری باشکوه و گسترده پای صندوق‌های رأی داشتند و این امر منجر به تشکیل صف‌های طولانی در شعب اخذ رأی شد.
حضور چشمگیر مردم استان چهارمحال و بختیاری در انتخابات مختلف همیشه بر سرزبان مسئولان کشور بوده است. در حال حاضر که سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این استان در حال برگزاری و حماسه دیگری در این استان در حال رقم خوردن است.حضور پرشور مردم در انتخابات در شعبه‌های مختلف این استان لحظه به لحظه در حال اوج گرفتن است و حضور مردم در شعب اخذ رأی در این استان چشمگیر است.

نسیم گیلان

حضور مردم خراسان شمالی در پای صندوق رای
مردم خراسان‌جنوبی طبق روال دوره‌های قبل انتخابات از همان ساعت اولیه پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تا مسئولیت سیاسی و اجتماعی خود را در برابر کشور و سرزمین‌شان ادا کنند. رضا بهمنی یک شهروند اهل خراسان‌جنوبی که ساعات اولیه را برای حضور در انتخابات برگزیده است، در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهارکرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف دینی و اجتماعی است و همه ما یک دین نسبت به کشور و سرزمین خود داریم و چه بهتر که این وظیفه را هر چه زودتر انجام دهیم.
مردم شهر مشهد در ساعت اولیه رأی‌گیری با حضور در حرم رضوی آماده خلق حماسه‌ای دیگر هستند. خراسان رضوی با چهار میلیون و 616 هزار نفر واجد شرایط، دومین استان به لحاظ تعداد واجدان شرایط است که با استقرار پنج هزار و پنجاه شعبه در سراسر استان آماده میزبانی از رای دهندگان است.
مردم بجنورد در لحظات ابتدایی و پیش از آغاز رای‌گیری در محل اخذ رای صف کشیدند تا حماسه‌ای دیگر خلق کنند. ویدئوی مهر از حضور و مشارکت مردم را اینجا ببینید.
امروز زنجان در آستانه خلق حماسه‌ای دیگر است، تا ثابت کنند مردمان دیار شور و شعور حسینی و غواصان دریادل و مجید شهریاری‌ها، با وجود همه مشکلات و چالش‌ها برای اقتدار و عزت ایران به صحنه می آیند و فارغ از همه رنگ بندی ها برای تعیین سرنوشتشان در صحنه حاضر هستند.

نسیم گیلان

حضور مردم سمنان در پای صندوق رای
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان سمنان از ساعاتی قبل آغاز شد اما نکته قابل تأمل اینکه در برخی حوزه‌های رأی‌گیری مانند مسجد المهدی (عج) و مسجد عابدینیه سمنان و مسجد قرآن و جوادالائمه (ع) و. … شاهرود از همان ساعات اول کار به ایستادن در صف‌های طولانی رسیده و این نشان دهنده استقبال مردم از انتخابات است.
مردم غیور و مرزدار سیستان و بلوچستان بار دیگر با حضور پرشور و گسترده خود در پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای دیگر از جنس همدلی و وحدت را رقم زدند. ویدئوی مهر را اینجا ببینید.

نسیم گیلان

حضور مردم سیستان و بلوچستان در پای صندوق رای
با شروع فرایند اخذ رأی در شیراز همزمان با سراسر کشور مردم ولایت مدار شیراز با حضور در صندوق‌های رأی در تلاش اند تا در ساعات اولیه این فرایند نسبت به رأی دهی اقدام کنند. حضور پرشور مردم در ساعات اولیه صبح روز انتخابات در حرم مطهر شاهچراغ (ع) نشان از توجه ویژه مردم به مسئله حضور در انتخابات است این در حالی است که دشمنان انقلاب طی روزهای اخیر در تلاش بودند تا مردم را از حضور در انتخابات مأیوس کنند.

نسیم گیلان

حضور مردم استان فارس در پای صندوق رای
از ساعاتی قبل فرایند رأی گیری در استان قزوین آغاز شده و نکته جالب، تشکیل صف‌های طولانی مردم در شعب اخذ رأی است. در سطح قزوین مسجد امام حسن عسگری، مسجد امام خمینی (ره) و همچنین آستان مقدس امامزاده حسین (ع) شاهد استقبال خوب مردم است. مسجدالنبی (ص) قزوین نیز در مرکز شهر و همچنین مسجد محمدرسول الله (ص) نیز از دقایقی قبل شاهد شکل گیری صف مردم برای اخذ رأی است. در الوند نیز برخی شعب اخذ رأی مملو از جمعیت هستند. شوق مردم برای حضور در این حماسه بزرگ به قدری است که از لحظاتی قبل از آغاز فرآیند اخذ رأی در پشت درب صندوق شاهد حضور مردم هستیم.
در استان قم نیز مراجع تقلید، علما، اساتید برجسته حوزه علمیه و چهره‌های قم همگام با مشارکت گسترده مردم با شرکت در عرصه انتخابات، رأی خود را به صندوق انداختند. آیات عظام نوری همدانی، علوی گرگانی، مکارم شیرازی، سبحانی و … در همان ساعات اولیه رأی خود را به صندوق انداختند. حجت‌الاسلام شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله جواد فاضل لنکرانی نیز با حضور در شعبه اخذ رأی، در انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای خبرگان و شورای اسلامی شهر شرکت کردند.

نسیم گیلان

حضور مردم استان کردستان در پای صندوق رای
مردم استان کرمان با حضور گسترده در دو شعبه اخذ رأی در بیت الزهرای کرمان (منزل سابق شهید سلیمانی) و گلزار شهدای کرمان در مجاور مرقد شهید حاج قاسم سلیمانی نشان دادند که طبق وصیت حاج قاسم سلیمانی همیشه پیرو ولایت هستند. هم اکنون صف‌های طولانی در شعب مختلف رأی در شهر کرمان تشکیل شده است، خبرهای رسیده از روستای قنات ملک محل تولد شهید سلیمانی نیز حاکی از آن است که مردم از دور و نزدیک به این مکان آمده‌اند که با حضور در شعبه‌های اخذ رأی با آرمانهای شهدا تجدید پیمان کنند.

نسیم گیلان

حضور مردم استان کرمانشاه در پای صندوق رای
هم زمان با آغاز رأی گیری شاهد خیل عظیم رأی دهندگان در شعب اخذ رأی در گوشه گوشه استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم. شلوغی شعب و صف‌های طولانی نشان می‌دهد که مردم این استان همچون گذشته آمده اند تا برگ زرین دیگری بر افتخارات خود بیفزایند. در شهر یاسوج مرکز استان نیز شاهد صف‌های طولانی و تجمع‌های گسترده در اطراف شعب انتخاباتی هستیم.

نسیم گیلان

حضور اهل سنت گلستان در پای صندوق رای
گلستانی‌ها از همان ساعات ابتدایی انتخابات و حتی قبل از آغاز اخذ رأی، پرشور در شعب حضور یافتند به‌گونه‌ای که در همان دقایق ابتدایی شاهد تراکم جمعیت در برخی از شعب بودیم. همه از پیرزن 111 ساله اهل بندرترکمن تا کادر درمان که در چند ماه گذشته درگیر روند درمانی بیماران بودند همه و همه پای صندوق‌های رأی حاضر شدند. از بندرگز و بندرترکمن در غرب گلستان تا مراوه‌تپه و گنبدکاووس در شرق گلستان همه پرشور و آگاهانه برای مشارکت در سرنوشت سیاسی خویش آمدند و شگفتی خلق کردند.

نسیم گیلان

حضور مردم استان گیلان در پای صندوق رای
گیل زنان و گیل مردان دیار میرزا کوچک جنگلی از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب استان سرسبز گیلان از روزها قبل خود را برای نمایش حماسه‌ای دیگر آماده کرده‌اند و تا با حضور گسترده و پرشور خود پای صندوق‌های رأی با دیگر علاوه بر لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان قسم خورده این دیار بکوبند.

نسیم گیلان

حضور مردم استان کرمان در پای صندوق رای
رأی گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت هفت صبح امروز جمعه آغاز شده، در حالی که برخی از مردم لرستان از دقایقی قبل از آغاز رأی گیری در شعب اخذ رأی حاضر شدند تا به محض شروع فرآیند اخذ آرا، رأی خود را به صندوق بیندازند. یک شهروند ازنایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه ما به خاطر حفظ پرچم و تمامیت ارضی کشور باید در انتخابات حضور پیدا کنیم اظهار داشت: حضور پرشکوه در انتخابات می‌تواند نقطه قوتی برای فردی که انتخاب می‌شود، باشد.

نسیم گیلان

حضور مردم استان مازندران در پای صندوق رای
صبح انتخابات در مازندران با برپایی آئین ندبه حضور کلید خورد و مردم مذهبی و ولایتمدار استان پس از حضور در مراسم دعای ندبه و دعا برای تعجیل در فرج صاحب عصر و زمان (عج) روانه صندوق‌های رأی شدند. هنوز فرهنگ باهم بودن در مازندران اوج دارد و مردمانش شب و روز چشم انتظار فرج منجی عالم بشریت هستند و برای آنکه ایران خانه خوبان شود، رنج دوران برده‌اند. اینجا مازندران، سرزمین مقاومت، همدلی و صفا است، سرزمینی که از دیرباز دیار علویان و مرعشیان، سرزمین حضور و حماسه است و برخی از مردان و زنان پس از آئین دعای ندبه، روانه پای صندوق‌های رأی شدند تا حماسه‌ای دیگر خلق کنند.
همه مقدمات برای خلق حماسه ای بزرگ در شهر جهانی یزد و شهرستان‌های ده‌گانه استان فراهم است و مردم یزد همچون همیشه حضوری چشمگیر و پررنگ در این انتخابات دارند. امروز شعب سیار نیز به بسیاری از روستاها، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها، زندان‌ها و … مراجعه می‌کنند تا همه اقشار جامعه در تعیین سرنوشت کشور و شهر خود سهیم شوند.
مشارکت ملت در انتخابات از زاویه دوربین عکاسان استانی مهر

نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


نسیم گیلان


فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری، شوراهای شهر و روستا و دو میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (جمعه) با دستور وزیر کشور در حدود 67 هزار شعبه شهری و 75 هزار شعبه روستایی آغاز شد. با آغاز فرآیند رأی‌گیری در سراسر کشور شورونشاط انتخابات به اوج خود رسیده و دست‌اندرکاران انتخابات برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد مهم تاریخی تلاش می‌کنند.
حدود 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر رأی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات 28 خردادماه هستند. استان‌های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی بیشترین تعداد جمعیت واجدین شرایط رأی دادن را دارا هستند.
گزارش در حال تکمیل است....

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/276985/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت

سبز شدن باغ‌های گیلان با سوغات کاشف السلطنه

آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان

راهپیمایی نمازگزاران درمحکومیت جنایات رژیم کودکش اسرائیل

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

پاکسازی محوطه پل تاریخی بلوردکان لنگرود

اراذل و اوباش آستارا دستگیر شدند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

عکس/ اولین دوره مسابقات اسب‌دوانی گیلان برگزار شد

تو مثل منی برف...

گرامیداشت فرزندان گلکون کفن 2 شهرستان گیلان

دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

محبت کردنشون خیلی جالبه

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رونمایی از مجموعه شعر «پیراهن تو کنار پیراهن من» در صومعه‌سرا

پای «وعده صادق» روی نفس اسراییل/ امنیت خط قرمز ایرانی‌ها

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

عملیات وعده صادق همینه پوشالی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل را در هم شکست

عملیات «وعده صادق» فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها نگذاشت

عملیات «وعده صادق»فرصت هیچ واکنشی را برای صهیونیست‌ها باقی نگذاشت

خروش مردم لاهیجان در پی عملیات «وعده صادق»

راهپیمایی مردم لشت نشا در حمایت از عملیات «وعده صادق»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم گیلان در حمایت از مردم غزه

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مسیر رویایی در اشکورات گیلان

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

درخشش آفتاب مطبوع بهاری در جای جای گیلان

آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد